Anturi on siellä jakopään puolella. Kävin pumpun liittimet läpi, ei vuotoja tms. Ja jotenkin tuohon lämpenemiseen kun vika liittyy, niin ehkä se sulkee tuon pumpun pois. Ainakin kun mitä testerillä testailin, niin vika vaikutti enemmän korreloivan koneen lämpöjen kanssa kuin polttoaineen lämmön.
Taas on tullut tutkailtua vikaa, ja mahdollinen syy löytynyt. Eli venttiili joka ohjaa alipaineella egr jäähdyttimen alipainekelloa. Kokeilin tässä taannoin vetää uuden linjan, ts. hyppyletkun tuohon väliin, mutta sillä ei ollut vaikutusta. Nyt kun aloin laittamaan alkuperäistä letku/putki hässäkkää takaisin, venttiilin pään liitos murtui helposti. JOS se on ollut murtuneena aiemminkin, niin silloinhan alipaine ei ole riittänyt kellolle saakka. Kokeilin tässä taannoin, että tulppasin kyseisen letkun kellon päästä, ei vaikutusta. Mutta en hoksannut silloin, että alipainetta ei välttämättä tullu riittävästi kiellolle saakka, jolloin tulppaus olisi näin ollen ollut turha. Tätä alipaineen karkaamista nyt puoltaa se, että kävin ajelemassa ilman koko kyseiseltä venttiililtä lähtevää letkua ja oireet oli samat, eikä mitään uusia murheita.
Kumpi tuossa egr jäähdyttäjässä on ns. nolla-asento? Eli jos alipainekello ei saa painetta, rajoittaako siellä läppä kaasujen virtausta jäähdyttäjän läpi vai onko se sepposen selällään auki? Kun kait se kello tuota ilmavirtaa rajoittaa eikä nestekiertoa...