Auto: 2011 3008 1,6 VTi.
Itselläni on vuosimallin 2011 3008 1,6 vti. Siitä meni viime vuonna pallonivel oikealta puolelta kun kilometrejä oli takana reilut 100 000. Työn hinta "nyrkkipajalla" oli samaa luokkaa kuin sinulla ja ostamani Lemförderin pallonivel maksoi tarvikeliikkeessä muutaman kympin. Se lienee OEM- eli ensiasennuslaatua. Merkkiliikkeestä en hintaa kysynytkään, mutta kokonaiskustannus lienee vähintään kaksinkertainen maksamaani verrattuna
Äskettäin vaihdoin myös etujarrulevyt ja -palat kilometrilukemassa 107 000. Kummatkin olivat kuluneet minimipaksuuteensa. Ne oli uusittu edellisen kerran merkkihuollossa noin 50 000 km:n kohdalla nelisen vuotta aiemmin, joten kestävyys ei ole kehuttava. Maksoin silloin työstä ja osista muutaman satasen.
Tällä kertaa tein jarruremontin itse, ostin halvahkot jarrulevyt, mutta jarrupaloiksi valitsin hintavat Ferodot, kokonaiskustannus tarvikeliikkeessä reilun satasen. Saa nähdä, kauanko tuo yhdistelmä kestää, palat lienevät ensiasennuslaatua. Etujarrulevyt ovat tämän automallin kulutusosia alapallonivelten ja etupyöränlaakerien tapaan.