Nyt on homma edennyt siihen vaiheeseen, että olen kuivaharjoitellut akun irrottamisen:
1) Ilmanpuhdistin irti (putki irti kiristysvanteesta; kotelon kiinnitys runkoon muovilukitusläpyskällä ja kiskoilla);
2) PGPA-yksiköstä johdot irti, muovilukitusläpyskä päältä auki ja yksikön nosto kiskoja pitkin suoraan ylöspäin;
3) Johdot pois akun suojakotelossa olevasta pidikkeestä, leuat taipuvat jotenkin sivuille;
4) Suojakotelo irti reippaalla nykäisyllä vinosti ylöspäin;
5) Akun kiinnitysruuvi auki (tarvitaan pitkävartinen väännin) ja miinusnavan kaapelin ruuvi auki
Eihän se vaikeaa ole sitten kun sen ensin keksii...
Katselin akunirroitusvideoita Youtubesta. Lopulta osuvin ja ei-harhaanjohtava oli 5008:n ohje, varmaankin sopivaa vuosikertaa:
https://www.youtube.com/watch?v=MEjzQO436yAPeugeot 5008 2.0.HDI remove battery and replace, by Marko, Published on Jan 29, 2017
Seuraavaksi pitäisi ostaa uusi akku, käytännön syistä (lähin alan putiikki) Motonetistä.
Nykyinen akku on "FIAMM 12V L2 640A(EN) 60Ah".
Exide EB620 62Ah/540A akku P242xL175xK190
Exide EA640 64Ah/640A akku P242xL175xK190
Sznajder-SilverPremium 54Ah/520A akku P205xL175xK175
Taitaisi turvallisin (joskin kallein) valinta olla Exide EA640. En tullut mitanneeksi nykyisen akun mittoja. Mielipiteitä?