Onko anturi siis ihan alkuperäinen ja merkkiliikkeestä ostettu? Katso ainakin, että ne anturissa mahdollisesti ilmoitetut arvot ovat vastaavat kummassakin. Lisäksi on syytä mitata, että anturille tulee n. 5 voltin syöttöjännite. Ja voihan vikaa olla myös maa- tai signaalijohtimissa anturin ja moottorinohjausyksikön välillä. Näistä mittauksista on tietoa aiemmin linkittämässäni viestiketjussa.
En usko, että Magneti Marelli 8P -moottorinohjausjärjestelmää pitäisi erityisesti nollata esim. rikkinäisen MAP-anturin vaihtamisen jälkeen, mutta käytännössä akun irrottaminen 15-30 minuutiksi taitaa tyhjentää muistista järjestelmän "oppimat" asiat ja vikakoodit. Kannattaa toki kokeilla.
Joka tapauksessa aika erikoinen ongelma on kyseessä. Palaako vikavalo, kun auton saa pysymään käynnissä letkun osittain irrottamalla?
Tulee mieleen, että olisiko auton edellinen omistaja tarkoituksella tehnyt letkuun reiän kiertääkseen käyntiongelman?