Anturi on lohkon ja vaihdelaatikon liitoksen kohdalla, lohkon takimmaisen pystyreunan kohdalla. Kyllä siihen yläkautta pääsee käsiksi, hiukan ahdasta voi tosin olla.
Vika voisi tosiaan olla anturissa, jos se on löysällä kiinnikkeissään ja etäisyys vauhtipyörään on päässyt kasvamaan liian suureksi. Helpoiten säädön ja anturin mahdollisen etäisyys ongelman saa korjattua kun löysää kiinnityksen, huomaa että siinä on kaksi kiinnitys ruuvia, mutta vain toinen tarvitsee löysätä säätöä varten, moottori käyntiin ja koittaa vaikuttaako anturin etäisyys mittarin toimintaan (apumiehestä on tässä huomattavaa apua).
Anturin "teoreettinen" ohje-etäisyys haynesin korjausoppaan mukaan vauhtupyörästä on 1 mm, joskin oman kokemuksen mukaan se on just siinä rajoilla onko jo liian kaukana.
Tosin vikahan voi olla myös muuallakin kuin anturissa... ...toimiiko kaikki muut mittarit? Vaikuttaako mittarin toimintaan jos vian päällä ollessa takoo nyrkillä kojelautaa?