Kirjoittaja Aihe: 607 - Kaksi piippausta virtaa kytkiessä  (Luettu 1500 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mkv

  • Vieras
607 - Kaksi piippausta virtaa kytkiessä
« : 18.02.2016, 09:56:10 »
Auto: 2001 607 3,0 V6 (ES9J4S).

Moi, muutamana aamuna sekä iltapäivisin kaupassa käydessä olen havainnut että auto ilmoittaa kaksi kertaa matalla äänellä beep kun autoon kytkee virran.  Ääni ei ole korkea ja kova, samanlainen kuin esim. pissapojan nestetason laskiessa, vaan matalampi. Kun virran kytkee pois, ja yrittää heti uusiksi, ei vikaa saa toistettua. Kuitenkin esim. kaupasta tullessa sama vika toistuu. Mitään varoitusvaloja ei syty tauluun, ja auto käynnistyy ja toimii muuten normaalisti. Vika ei siis sinänsä ole suuri, mutta ennakointia varten olisi hyvä tietää mistä tietokone varoittaa. Itse arvelin että vika voisi olla esim. akun varaus, sillä viime aikoina en ole ehtinyt ajaa pitkiä matkoja ja vika voi olla ihan yksinkertaisesti akun huono lataantuminen(tai huono kunto). Toinen mikä tuli mieleen on etujarrupalat, mitä ei ole minun aikanani vaihdettu ja ne ovat seuraavaksi vaihtolistalla. Mitään herjaa palojen kulumisestakaan ei ole tullut, mutta etenkin kostealla ilmalla ovat alkaneet vinkua huomattavasti ajomatkan alussa. Vikakoodeja en ole vielä ehtinyt lukemaan sillä obd-lukijani ei ollut nyt saatavilla.
Entä onkohan olemassa jotain listaa noista vikapiippauksien merkityksistä mitä ne tässä mallissa tarkoittavat?

-Mika

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 607 - Kaksi piippausta virtaa kytkiessä
« Vastaus #1 : 18.02.2016, 09:58:06 »
Akku sippaamassa.
Peugeot 3008 hybrid

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 2 833
Vs: 607 - Kaksi piippausta virtaa kytkiessä
« Vastaus #2 : 18.02.2016, 10:03:47 »
Onko 2000-2005 vuosimallien 607 V6:ssa yksi akku, vai kaksi?

607 - Sähkövikoja

Auto: 2000 607 2,2 (automaatti).

Ajellessa huomasin että kaikki valot paloivat todella himmeästi sisällä; ilmastoinnin numerot jne. Ajossa yhtäkkiä kuului tuttu piip-ääni (sama kuin esim ovi on auki) jonka jälkeen mittaristot viisarit putosivat nollille, D Sammui keskellä olevasta pienestä näytöstä, valot ja vilkut lakkasivat toimimasta ja moottorin vikavalo sekä luistonestovalo syttyi palamaan. Radio jäi toimimaan. Lisäksi alkoi kuulumaan erilainen piip ääni n sekunnin välein. Pysäytin, sammutin; virrat jäi päälle vaikka otin avaimen pois virtalukosta. Hyppäsin ulos ja piip ääni kuului vieläkin. Lukitsin auton, odotin pari minuuttia. Virrat oli sammunut, laitoin käyntiin ja kaikki toimii normaalisti. Moottorin vikavalo ja luistonesto vikavalo eivät jääneet palamaan.

Tuo mainitsemani "erilainen" piip-ääni oli muistaakseni muutamaa oktaavia matalampi, kuin tavallinen merkkiääni.
« Viimeksi muokattu: 18.02.2016, 10:07:42 kirjoittanut cone »
Ajossa: 2007 607 2,2 (EW12J4, ML6C).

Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 607 - Kaksi piippausta virtaa kytkiessä
« Vastaus #3 : 18.02.2016, 11:01:52 »
2005 lähtien on yksi akku vasemmalla puolen tavaratilassa.
Peugeot 3008 hybrid

AJH63

  • Vieras
Vs: 607 - Kaksi piippausta virtaa kytkiessä
« Vastaus #4 : 18.02.2016, 11:21:20 »
Omassa (2004) on takana ajo-akku, jonka vaihdoin joulun edellä; tuli kaikenlaista harhahäiriöilmoitusta kojetauluun, kun jännite putosi jopa 7 voltin tienoille. Alkuperäinen Fulmen palveli hyvin, nyt on isompi Fiamm.

Silti kylmäkäynnistyksen yhteydessä ilmoittaa jäähdytysnesteen alhaisesta tasosta; lienee anturivika, tosin heti samantien tuo väärä halytys katoaa.