Kirjoittaja Aihe: 407 - Automaatti-ilmastointi  (Luettu 10711 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 067
Vs: 407 - Automaatti-ilmastointi
« Vastaus #15 : 24.04.2009, 21:48:53 »
OK. Eli pitäisi poropeukaloltakin onnistua. Täytyy ottaa projektilistaan. Eipä tuo suuri ongelma ole, ennemmin apparin puolen lämpötilan samanaikaisen säädön poistuminen on vähän rasittavaa. Joutuu valikoista kumminkin laittamaan takas päälle. Vaatii totuttelua ilmeisesti että asian kanssa oppii elämään ilman virittelyjä :) 

Eipä tuo molempien puolien asetus kyllä omassanikaan pysy päällä vaikka ei ole webaston kelloa asennettu. Joten lieneekö tuo auttaa tuohon ongelmaan?
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

wilbert

  • Vieras
Vs: 407 - Automaatti-ilmastointi
« Vastaus #16 : 24.04.2009, 23:20:57 »
Kumma juttu. Täytyypä maanantaina kysäistä huollosta. Ei kai voi olla noin vajaaälyinen softa.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 067
Vs: 407 - Automaatti-ilmastointi
« Vastaus #17 : 25.04.2009, 22:05:54 »
Kumma juttu. Täytyypä maanantaina kysäistä huollosta. Ei kai voi olla noin vajaaälyinen softa.

Itseasiassa kyllä tuo näyttikin pysyvän muistissa, kunnes painoi tuulilasille täyden puhalluksen (se nappi siinä AUTO-napin vieressä). Tämän jälkeen kun painoi takaisin automaatin päälle niin kyseinen asetus oli hävinnyt => Talvella käytin joka aamu kyseistä toimintaa jonka takia tuo sitten aina piti naputella takaisin päälle jos sitä halusi käyttää, noh lämpötilaa ei onneksi tarvi usein säädellä.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

136fap

  • Vieras
Vs: 407 - Automaatti-ilmastointi
« Vastaus #18 : 28.04.2009, 13:54:22 »
Onkohan tuohon ilmastoinnin asetusten katoamiseen mitään ongelmaa korjaavaa ratkaisua? Siis muuta kuin webaston irroitus.

Itse ratkaisin tuon muistipulman irroittamalla lämmönsäätöpaneelin takaa webaston kellolta tulevan johdon ja yhdistin alkuperäiset johdot. Webasto toimii edelleen mutta sisätilan lämmitys ei nyt toimi. Hyvä näin! Moottori lämpeää joutuin käyntilämpöiseksi ja kun auton käynnistää, välittömästi tulee kuumaa ilmaa ja muisti automatiikassa säilyy. Tehtävä toimen pide on erittäin helppo. Takaa näkee mikä johto on katkaistu.

jake1991

  • Vieras
Vs: 407 - Automaatti-ilmastointi
« Vastaus #19 : 29.01.2010, 23:32:51 »
Miten muuten tuon 407 ilmastointilaitteen kanssa talvella? Ohje kirjassa Puhutaan että ilmastointilaitetta tulisi käyttää päällä 5-10 min kuukaudessa. jotta se pysyisi toimintakuntoisena. Maalaisjärjellä ajateltuna ilmastointilaite ei ainakaan mene päälle -20 asteen pakkasilla, koska -20 asteista ilmaa ei voi jäähdyttää +19 asteiseksi.  ;D Vai tarkoittaako tuo sitä jos pitää ilmastointia koko ajan off asennossa (puhallus teho nollilla) niin sitten ilmastointia pitäisi käyttää edes kerran kuukaudessa päällä.

Miten te olette pitäneet ilmastointia päällä talvisin. oletteko ajaneet auton lämpimään talliin ja siellä käyttäneet ilmastointia päällä muutaman minuutin?

Saattoi olla hiukan typerä kysymys mutta asia on alkanut painamaan mieltä. Ei viittisi viedä kesällä sitten autoa ilmastointi huoltoon ja maksaa tonnin laskun, koska ilmastointilaite on mennyt epäkuntoon talven aikan.

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 287
Vs: 407 - Automaatti-ilmastointi
« Vastaus #20 : 29.01.2010, 23:56:55 »
Ilmastointi lähtee noin plus viidessä asteessa toimimaan, eli toki voi yrittää jossakin lämpimässä parkkihallissa käyttää päällä. Itse en ole tästä suurta stressiä ottanut ja ei ole vielä tiivisteet käytön puutteen takia koskaan ruvenneet falskaamaan.

Vihtori88

  • Vieras
Vs: 407 - Automaatti-ilmastointi
« Vastaus #21 : 28.08.2010, 18:20:02 »
Auto: 2005 407 SW 1,6 HDi.

Tuli ostettua tuollainen, muuten auto toimii hienosti, mutta nyt kun on ollut parina aamuna vähän kylmempää 0-10 celsiusastetta, niin kun on auton käynnistänyt niin lämmitys laite ei ole toiminut ja napeista ei tapahdu mitään. Onko autossa jokin ohjelma että ei puhalla ennenkuin moottori on lämmennyt vai onko ihan rehellinen vika?

Jos joku viittii valaista tyhmempää niin ois ihan jees.

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: 407 - Automaatti-ilmastointi
« Vastaus #22 : 30.08.2010, 12:09:30 »
Automaatilla (valo palaa AUTO-nappulassa) ei ihan alussa välttämättä puhalla juurikaan ennenkuin moottori alkaa lämmetä.

Mutta jos painat huurteenpoistonappulaa (muistaakseni siinä vasemmalla AUTO-nappulan ja takalasin huurteenpoistonappulan kanssa) puhallus pitäisi voimistua. Samoin jos pyöräytät puhallinnopeuden säätönappulasta kierroksia, pitäisi puhallus lisääntyä. Näin siis ainakin mun 1.8-litraisessa Olympiassa vm2006.

Sanoisin että jos noin ei toimi on kyseessä vika.
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

Vihtori88

  • Vieras
Vs: 407 - Automaatti-ilmastointi
« Vastaus #23 : 30.08.2010, 17:50:09 »
Taitaa siis olla vika, kun ei napeista tapahdu mitään.

jjfrostteam

  • Vieras
Vs: 407 - Automaatti-ilmastointi
« Vastaus #24 : 30.10.2010, 13:20:47 »
Lainaus
Ilmastointi lähtee noin plus viidessä asteessa toimimaan, eli toki voi yrittää jossakin lämpimässä parkkihallissa käyttää päällä

Auto: 2006 407 SW 2,0 (automaatti, kaksialueinen ilmastointi).

407:n ilmastointilaitteesta olisin kysynyt seuraavaa:
Edellisessa 406:ssani oli erillinen  A/C mistä varmuudella sai kompuran kytkettya pois bensaa kuluttamasta, kun jäähdytystarvetta ei ollut. Kuitenkin sai laitettua koko ilmastointilaitteen automaattiasetukseen, ja se hoiti itse itseään.

407:sta en ole varma onko kompura poiskytkettyä vai ei, kun tällaista nappia ei ole. Eli onko se niin että se kytleytyy aina tarpeen vaatiessa kun lämpötilapyynti alittaa sen minkä ulkoilmalla saa aikaiseksi? Painamalla CLIM tilassa OK nappia saa laitteen A/C OFF tilaan, onko tämä vastaava tila kun 406:ssa a/c napilla poiskytkeminen? Vai menee se yllämainitun tiedon mukaan, eli kompuraa kytkeytyy aina pois päältä kun lämpötila alittaa +5 asteen?

Syy miksi kyselen on siis etten haluaisi kuluttaa bensaa turhaan pyörittämällä kompuraa kun sitä ei todellisuudessa tarvitse..

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 142
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 407 - Automaatti-ilmastointi
« Vastaus #25 : 30.10.2010, 14:27:35 »
Valikoista löytyy a/c sammutus.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

klaak

  • Vieras
Vs: 407 - Automaatti-ilmastointi
« Vastaus #26 : 11.03.2013, 18:18:25 »
Auto: 2007 407 2,0 HDi.

Mulla on ongelmana toi sama eli jos olen säätänyt sisälämpötilan mihin tahansa asetukseen niin auton sammuttamisen jälkeen uudelleen käynnistettäessä on molemmila puolilla sisälämpötila-asetuksena 21 astetta. Ilmeisesti tää johtuu siitä että autoon on asennettu jälkiasennuksena Webasto kellolla. Missähän on se piuha joka tässä viestiketjussa olevan vinkin mukaan on katkaistu? Onko se jossasin Webaston kellon luona vai  missä?

plagu

  • Vieras
Vs: 407 - Automaatti-ilmastointi
« Vastaus #27 : 11.03.2013, 18:31:14 »
Ilmastoinnin hallinta paneelin takana, ota huomioon että jos yhdistät nuo piuhat niin sitten sisätilat ei lämpene webastolla.

klaak

  • Vieras
Vs: 407 - Automaatti-ilmastointi
« Vastaus #28 : 11.03.2013, 18:44:21 »
Saisko vielä ohjeet ilmastointipaneelin irroitamiseksi

tri_routa

  • Vieras
Vs: 407 - Automaatti-ilmastointi
« Vastaus #29 : 21.05.2013, 12:18:28 »
Auto: 2008 407 SW 1,6 HDi.

Syksyllä hankkimani auton ilmastointi on alkanut temppuilla lämpimien kelien alettua: mikäli auto on ollut parkissa auringonpaisteessa, ilmastointi ei käynnistyksen jälkeen ala puhaltaa¨ollenkaan eikä puhallinnopeuden, lämpötilan ym. säädöt vaikuta asiaan.

Asia korjaantuu kun käynnistää auton uudelleen.

Onkohan kyseesssä jokin "ominaisuus" (ylilämpö, odottaa ajoviiman viilentävän jotain) vai vika...?