Kirjoittaja Aihe: 407 - Turbon toistuva rikkoontuminen (HDi)  (Luettu 17600 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 148
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 407 - Turbon toistuva rikkoontuminen (HDi)
« Vastaus #60 : 07.08.2015, 05:45:01 »
Btw. Tämä Vetun case ei kyllä liity mitenkään DW10 moottoriin tai EGR:n tukkimiseen...

Ei liity, tarkoitus oli antaa aiheen kehittyä ja jakaa myöhemmin, niinku vaikka nyt kun sattui muistamaan asian.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 148
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 407 - Turbon toistuva rikkoontuminen (HDi)
« Vastaus #61 : 07.08.2015, 05:50:42 »
Vein vanhan turbiinin korjattavaksi....        ...Seuraavaksi alan tutkimaan moottorin öljylinjaa, miksi uusi turbo ei vaikuta enää uudelta? Öljypohjaa auki, paineletku vaihtoon, öljypumpun sihdin puhdistus, kiinni olevalla turbolla virtaustarkistus jne jne. EGR:n vaihdon jälkeen kaikki on sitten jo alkuperäistä.   Jänskättää hieman että onko tuo kone jo niin väljä ettei öljy vain yksinkertaisesti riitä turbolle

Tota oikeastaan enemmän mua alkaa kiinnostaa miksi se turbo vaihdettiin viimeksi, kenen toimesta ja mitä ohjetta noudattaen. Et ole tainnut missän kohtaa kertoa paljonko koneella on ajettu ja millaisella huoltovälillä. Aikaisemmin oli 250 tkm, mitäs sen jälkeen on tullut.

« Viimeksi muokattu: 07.08.2015, 06:09:30 kirjoittanut SamiK »
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Vetu

  • Vieras
Vs: 407 - Turbon toistuva rikkoontuminen (HDi)
« Vastaus #62 : 07.08.2015, 12:16:11 »
Huoltokirjassa merkinnät 20tkm vaihtovälein. Turbon vaihdon jälkeen ajeltu vainn 5000 km. Öljyt vaihdettiin tuossa 5000 kohdalla taas, koitan puhdistaa moottoria sisältä kun sitä karstaa kumminkin kertyy. Itse tässä autoa korjaan ja ohjeet tulee enimmäkseen foorumitiedon perusteella.
Vanhassa turbossa oli ongelmana vihellys, uudessa nyt tämä ahtamattomuus alakierroksilla. Vaihdon tein itse ja jätin nuo öljylinjan tarkistukset tekemättä (virhe), kun luulin että vika olisi alunperin johtunut siiven läpi menneestä palasesta..  Kun öljylinja on kunnossa voin koittaa tuolla korjatulla turbolla muuttuuko auton käytös vai ei, sillä saa ahtimen toiminnan varmistettua. Kallis kokeilu mutta jos paikallaan oleva turbo paljastuu ehjäksi voin vielä myydä tämän korjatun turbon tai jättää itselle varaosaksi hyllyyn..

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 148
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 407 - Turbon toistuva rikkoontuminen (HDi)
« Vastaus #63 : 07.08.2015, 12:19:42 »
Ei se kuitenkaan vilkuttele öljynpaineen merkkivaloa tyhjäkäynnillä eikä koneesta kuulu mitään epämääräsitä? Oliko tehot tallella edellisellä ahtimella vihellyksestä huolimatta? Koska tehot katosi?
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Vetu

  • Vieras
Vs: 407 - Turbon toistuva rikkoontuminen (HDi)
« Vastaus #64 : 07.08.2015, 23:33:50 »
Ei öljyvalo vilku, kone kuulostaa normaalilta kauttaaltaan, tehot hävisi uuden turbon myötä vähitellen. Emäntä ajaa autoa joten itse en huomannut muutakuin että eihän tämä enää toimi niinkuin pitäisi kun olin itse ratissa..

Vetu

  • Vieras
Vs: 407 - Turbon toistuva rikkoontuminen (HDi)
« Vastaus #65 : 11.08.2015, 21:15:08 »
EGR vaihdettu ja sopeutettu. Ei vaikutusta, paitsi että egr:n vikakoodit hävisi. Turbo tuli huollosta. Siinä ei ole välystä ollenkaan, veikkaisin että paikallaan oleva  turbo on siis rikki. Odottelen vielä öljyn paineputkea ennen asennusta. Öljypumpun sihdin puunaus samalla...

Vetu

  • Vieras
Vs: 407 - Turbon toistuva rikkoontuminen (HDi)
« Vastaus #66 : 15.08.2015, 10:58:54 »
Loputkin osat tuli. Turbon öljyvirtaus mitattu ennen remontin alkua. 7,5 dl/ min tulee lämpimällä koneella tyhjäkäynnillä turbon läpi, eikös se minimi ollut 3dl?  :o

Öljypohja auki, ei karstan hippuakaan missään.. Turbon öljyn tuloputkesta otettu sihti pois. Ei ollut karstaa sielläkään.
Kuvat ylösalaisin mutta ei haitanne.


Kohta kasaaman uusilla osilla.. Tulipahan öljypohja tarkistettua..

Vetu

  • Vieras
Vs: 407 - Turbon toistuva rikkoontuminen (HDi)
« Vastaus #67 : 17.08.2015, 14:31:41 »
Juupajuu. Turbo vaihdettu taas ja vaikuttaisi toimivan.  Vedot alkaa 1800rpm mikä tuntuisi olevan oikein, enää ei jää jumittamaan samalle kierrosluvulle vaan kiihtyy. Mielenkiintoista nähdä montako kilometriä tällä hyrrällä tulee olemaan ennen särkymistään....

tmex

  • Vieras
Vs: 407 - Turbon toistuva rikkoontuminen (HDi)
« Vastaus #68 : 17.08.2015, 14:33:48 »
Onko turboilla takuu ?

Vetu

  • Vieras
Vs: 407 - Turbon toistuva rikkoontuminen (HDi)
« Vastaus #69 : 17.08.2015, 16:59:37 »
On sillä kai mutta jaksaako alkaa tappelmaan kun ei ole liikkeessä vaihdettu ja kaikkia tarkistuksia ei tehty.. Kyllä ne nyt uuden turbon kanssa tehtiin mutta syytä ei löytynyt..