Kirjoittaja Aihe: 407 - Takapyörän ABS-tunnistinkehä  (Luettu 6675 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

3279

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 515
Vs: 407 - Takapyörän ABS-tunnistinkehä
« Vastaus #15 : 11.10.2011, 16:34:22 »

ArtiZi

  • Vieras
Vs: 407 - Takapyörän ABS-tunnistinkehä
« Vastaus #16 : 11.10.2011, 20:51:36 »
Omat kehäni löytyivät ihan jalosen tiskiltä. Mutta mitäs työkaluja tarvitaan?

ArtiZi

  • Vieras
Vs: 407 - Takapyörän ABS-tunnistinkehä
« Vastaus #17 : 03.11.2011, 10:21:11 »
Noin.

Takalaakeri vaihdettu ja samalla siis uusi tunnistinkehä. Loppui piippaukset ja ABS-herjat.

Tässä pari kuvaa, joissa näkyy tunnistinkehä, josta puuttuu sentin mittainen palanen. Samaten kuvissa näkyy uusi ABS-anturi. Todennäköisesti mennyt kilven ja jarrulevyn väliin kivi tms. joka on kiilautunut sitten anturin ja magneettikehän väliin ja rikkonut molemmat.

Saa siirtää arkistoon.

Zepeteus

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 7
Vs: 407 - Takapyörän ABS-tunnistinkehä
« Vastaus #18 : 07.07.2020, 12:30:39 »
Auto: 2006 407 SW 1,8 (EW7, 6E6FYC/273).

Vasemman takapyörän ABS-anturi on viallinen. Ajattelin tilata anturin nettikaupasta ja samalla myös ABS-kehän varmuuden vuoksi. Kehä maksaa alle 10 €. ABS-kehää näyttäisi olevan tarjolla kahta kokoa, sisämitaltaan 77,75 mm ja 58,7 mm. Tietääkö vuosimallin tms. perusteella, kumpi on oikea koko? En viitsisi ensin purkaa mitään pelkästään tarkastaakseni nykyisen mittaa.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Takapyörän ABS-tunnistinkehä
« Vastaus #19 : 07.07.2020, 19:27:31 »
Kehä on integroitu laakeriin, että turha ostos on erillinen kehä. Vaihda vaan anturi (jos ja kun olet varmistanut, että on varmasti rikki) ja putsaa alusta hyvin, ettei anturi jää koholle. Tankin laskemisjumppa viitseliäisyyden mukaan. Voi tehdä myös tekemällä juotos-kutistesukkaliitoksen johtoon.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -