Kirjoittaja Aihe: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)  (Luettu 89664 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

marcco309

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #180 : 09.04.2014, 17:59:42 »
Auto: 2001 406 GW 1,8 (16-ventt.).

Mullakin ponnahti näyttöön toi  Antipollution fault  ajossa ja ihmettelin parisen viikkoa ja innostuin täältä lukemaan. Kaikki 12 sivua ja tein yhteen vedon vaihdoin öljyt ja suodattimen ja ajelin parisen päivää lakkas herjaamasta Antipollution faulttia ja tossa yks kyläseppä tietäjä kerto et pösö vaatii 10--15 ehjää starttausta et vika poistuu tosta"ajotietokoneesta"  ???

Benkku

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #181 : 09.04.2014, 19:18:11 »
Päästötekninen vikakoodi ei poistu ts. nollaannu automaattisesti, vaan vaatii manuaalisen nollauksen testerillä.

taeo

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #182 : 09.04.2014, 20:39:35 »
Auto: 2002 406 3,0 V6.

Eilen töistä tullessa alkoi meno hyytyä yhtäkkiä ja heitti näyttöön ANTIPOLLUTION FAULT. Auto kävi ihan selkeesti vajailla sylintereillä ja moottorin vikavalo paloi. Aamulla kävin korjaamolla, laittoivat kaapelinpäähän ja vikana näytti olevan useita sytytyskatkoja 6 sylinterissä. Puola on tullut tiensäpäähän, suosittelivat vaihtaa kaikki puolat samalla kertaa kun ei ole tietoa edellisistä vaihdoista. Siinä menee samalla tulpan vaihto, kun ei ole tullut vaihdettua omistusaikanani. Näyttäisi olevan hintahaitari aika laaja, noiden puolien kohdalla 40-100€ välillä kpl ja niitä joutuu laittaa 6kpl+tulpat. Vikakoodit kuitattu ja tällä hetkellä auto käy kaikilla, eikä vikavalo pala. Korjaus aika menee vaan aika pitkälle, kun on niin paljon kiireitä pajalla.

Auto korjattu imusarjantiiviste 38,40 tulpat 6kpl 144,00 puolat 6kpl 300,00  ja vikakoodit kuitattu+työt 82,50   Nyt pelaa hienosti,oli imusarjantiiviste koppura ja katkeillut useasta kohtaa.Tuntumana olisi,että auto toimisi jollain lailla paremmin kuin ennen remonttia.Maksoihan tuo,mutta kaiketi se on suhteellista.Ajellaan ja katsotaan mitä seuraavaksi korjataan:)

geot-foor

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #183 : 30.10.2014, 19:50:10 »
Auto: 2001 406 GW 2,0 (automaatti, 16-ventt., 250 000 km).

Loppusyksyn tuttava APF palasi kehiin. Vaimo tuli töistä. Ajoi pihaan, laittoi vaihteen P-asentoon jolloin se oli ilmestynyt. Auto oli tietysti käynnissä koko ajan. Nyt ollu viikon verran ehkä aktiivisena. Käy ja kukkuu suunnilleen niin kuin pitääkin. Lukuun ottamatta ajoittain esiintyvää, viivettä kaasupoljinta painettaessa. Sanoin vaimolle, että ei kun kovaa ajoa vaan se vaatii!  >:(

Viimeksi huollossa oli asentaja puhdistanut kaasuläppäkotelon. Sanoi ettei se kovin likainen ollut mutta sitä siis epäili kaasunviiveeseen liittyen. APF pysynyt toistaiseksi poissa, eikä tuo varsinkin risteyksissä harmaita hiuksia aiheuttanut kaasun viive ole ainakaan toistaiseksi ilmaantunut. So far so good vai mitä se engelsmanni sano...

brwzzard

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #184 : 09.11.2014, 18:47:14 »
Auto: 2001 406 2,2 Sport.

Täälläkin taistellaan tota Antipollution herjaa vastaan. Öljyt+suodattimet vaihdettu, samoin tulpat ja puolapaketti. Nyt antaa seuraavaa herjaa suuttimista ja kaasuläpästä. Seuraavaksi ajattelin irroittaa ja puhdistaa suuttimet ja kaasuläpän sekä samalla vois vaihtaa tiivisteet imusarjaan.

Tyhjäkäynnillä tuntuu kuin auto hiukan tärisisi ja vähän myös liikkeelle lähdössä kun kytkintä nostaa. Kytkin pitäisi olla hetki sitten vaihdettu.

brwzzard

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #185 : 02.02.2015, 09:04:17 »
Auto: 2001 406 2,2 Sport (211 000 km).

No niin, Antipollution Fault selätetty vihdoinkin, viaksi loppujen lopuksi paljastu 1.sylinterin suutin. Turhaan tuli vaihdettua ensin puola (tarvike), joka olikin jo uudesta heti viallinen (herjas useaan sylinteriin sytyskatkoksia), se vaihdettiin sitten uuteen Valoen orkkis puolaan ja sitten vasta se suutin. Noh onhan nyt varalle se puolakin sitten kun sen loppu koittaa.  ;D

Vika: Auto herjaa ajossa Antipollution Fault ja moottorin vikavalo syttyy sekä alkaa nykimään terävästi. Pystyy kuitenkin ajamaan, mutta auto käy selvästi kolmella. Voi nykiä hetken aikaan kunnes vika menee ohi ja taas voi ajaa hetken tai vaikka useita päiviä kunnes jossain kohtaa taas alkaa sama rumba uudestaan. Koodit luettu ja herjaa P0201 Cylinder 1 Injector Circuit Malfunction.

Ratkaisu: Vaihdettu 1. sylinterin ruiskutussuutin.

TEMP_ARKISTOON

Kirka

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #186 : 15.02.2015, 19:27:37 »
Auto: 2003 406 2,0.

Ihanainen antipollution fault on huutanut hetken aikaa. Itse käyntiongelmia ei ole ollut ja kaikki normaalia. Toki tyhjäkäynti 750 rpm.

P0136 - 02 sensor circuit Bank 1 Sensor 2
P0141 - 02 Sensor Heater circuit Bank 1 Sensor 2

Peugeotin korjaaja sanoi että luultavasti lambda rikki/tukossa. Osaisikos joku kertoa tarkemmin että mikähän mokomista. Katalysaattoria ennen vai jälkeen oleva? Toki kertoa saa jos epäilee myös muuta vikaa.

Benkku

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #187 : 02.03.2015, 20:52:14 »
Sensor 2 on jälkivalvonnan anturi eli putkistossa siis katalysaattorin jälkeinen.

meriittiM

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #188 : 22.03.2017, 09:00:11 »
Auto: 2001 406 1,8 SR (16-ventt., EW7J4).

Moottorin vikavalo syttyi ja antipollution fault ilmestyi ruutuun. Yhtään mitään normaalista poikkeavaa ei ole, tehot tallella ja kaikki toimii normaalisti. Valo ei ole sammunut sen jälkeen kun se syttyi. Itse asiassa tiesinkin tämän olevan sangen yleinen vikailmoitus näissä, olen lukenut näistä juttua jo aiemminkin, ja luin nyt taas tämän ketjun läpi kun osui omalle kohdalle. Toistaiseksi en ole tehnyt asialle mitään, kun pajallakin veloittavat obd:n lukemisesta perskules, tietenkin auttaisi sen koodin tietäminen että mitähän se ranskatar nyt moittii.

Jos olisi puola tai sytytysjärjestelmässä jotain tai ruiskutussuutin tukossa, luulisi tuon huomaavan ajossakin. Nimimerkillä on puola ainakin kosahtanut parista autosta aiemmin, eivät toki olleet pösöjä. Mutta koska mitään konkreettista vikaa ei ole, jatkan ajamista toistaiseksi ja katsotaan jos vaikka jostain löytyisi obd-lukija.

savonhumu

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 150
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #189 : 22.03.2017, 10:43:00 »
Jos on lähellä motonettiä niin ainakin kuopiossa on motonetin parkkipaikalla motomaatti tms huoltopiste jossa oli vikakoodien luku muistaakseni kokonaiset 12€ ;D nollauksen kanssa taisi velottaa 20€ yhteensä..

brwzzard

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #190 : 22.03.2017, 12:35:25 »
Itsellä 406:ssä tämä oli enemmänkin ominaisuus, kuin vika.. :) Syttyi välillä ja anto Antipöly ilmoituksen, mutta mitään vikaa ei ilmentynyt ja vikavalo ja ilmoitus poistui muutaman käynnistys kerran jälkeen. Antoi vikakoodit kaasuläpästä silloin.

meriittiM

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #191 : 15.04.2017, 10:14:53 »
Auto: 2001 406 1,8 SR (16-ventt., EW7J4).

Moottorin vikavalo syttyi ja antipollution fault ilmestyi ruutuun. Yhtään mitään normaalista poikkeavaa ei ole, tehot tallella ja kaikki toimii normaalisti. Valo ei ole sammunut sen jälkeen kun se syttyi. Itse asiassa tiesinkin tämän olevan sangen yleinen vikailmoitus näissä, olen lukenut näistä juttua jo aiemminkin, ja luin nyt taas tämän ketjun läpi kun osui omalle kohdalle. Toistaiseksi en ole tehnyt asialle mitään, kun pajallakin veloittavat obd:n lukemisesta perskules, tietenkin auttaisi sen koodin tietäminen että mitähän se ranskatar nyt moittii.

Jos olisi puola tai sytytysjärjestelmässä jotain tai ruiskutussuutin tukossa, luulisi tuon huomaavan ajossakin. Nimimerkillä on puola ainakin kosahtanut parista autosta aiemmin, eivät toki olleet pösöjä. Mutta koska mitään konkreettista vikaa ei ole, jatkan ajamista toistaiseksi ja katsotaan jos vaikka jostain löytyisi obd-lukija.

Eiliseen saakka tuo valo paloikin enkä sille mitään tehnyt. Eilen sitten vaihdoin kesärenkaat ja valo sammui. ??? Ihme laitteita nämä. Olin juuri jo kerennyt haukotella, että pitäisiköhän käydä edes lukemassa se koodi, että mitä se valittaa, mutta nyt asia hoituikin itsestään.  ;D

angrywiltsu

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #192 : 16.04.2017, 17:47:04 »
Auto: 2002 406 GW 2,0.

Auto herjaa Antipollution Faultia. Luin vikakoodit, tulos: P0170, polttonesteiden sovituksen virhetoiminto lohko 1. Mitähän tuon perusteella kannattaisi vaihtaa/tehdä ruisku yms. mistä?

Capricorn

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #193 : 16.04.2017, 18:06:54 »
Lamda-anturi, suutin, paineanturi ehkäpä.

angrywiltsu

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #194 : 18.04.2017, 11:35:50 »
Voiko pakoptken vuoto aiheuttaa tuon koodin? Muutaman kerran on antipollution faultin antanut ja olen nollauttanut koodin. Viimeksi oli puoli vuotta ilman pollutionia. Tyhjäkäynnillä täristää moottoria enemmän kuin normaalisti ja aina kun kaasun löysää niin tyhjäkäynti heitää niin,että joskus jopa sammuu. Tyhjäkäyntimoottori vaihdettu sekä map-anturi,puolapaketti,tulpat,moottorinilmansuodatin. Toisinaan tuntuu kuin olisi tehohävikkiä ja suurempaa bensankulutusta,mutta varma tästä en ole. Tosiaan käyntihäiriöistä huolimatta on antanut ajella ilman vikavaloa pitkiäkin aikoja,mutta nyt syttyy tiheämmin.

Autossa kaksi lampdaa meneekö noista jompi kumpi useimmiten rikki?