Kirjoittaja Aihe: Peugeot-maahantuonti siirtyy Veholta Bassadone Automotive Groupille  (Luettu 24949 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Premium

  • Vieras
Uusi 508 tehdään EMP2:lle (ks. josibanin linkki aiemmin). GM on sopinut kaupan yhteydessä, että Saksassa valmistettavaa Insigniaa viedään myös USA:han hieman muunneltuna, ja myydään Buickina. Ilmeisesti Opelilla on myös oikeus käyttää GM-logistiikkaa (ts. alihankintaosia, voimalinjoja yms.) tietyn ylimenokauden ajan, jottei vanhempien valmistuksessa olevien Opel-mallien tuotanto loppuisi kuin seinään.

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Ei kai 508-kokoluokan autoa edes kannata valmistaa? Jos tulee 508:n korvaaja, niin sen on oltava isompi ja ehkä jopa luksus-luokan auto tai sitten crossover. Tuo nykyinen 508-segmentti on kuollut.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 143
  • Kuolema kuittaa univelat...
Ei kai 508-kokoluokan autoa edes kannata valmistaa? Jos tulee 508:n korvaaja, niin sen on oltava isompi ja ehkä jopa luksus-luokan auto tai sitten crossover. Tuo nykyinen 508-segmentti on kuollut.

Tulihan se sieltä vihdoinkin, edelleen tuntuu hassulta että suomessa haikaillaan sellaisten mallien ja kokoluokan perään mitä ei juuri myydä eikä siten kannata edes tehdä. Pienempiin autoihin kannattaa panostaa, niitä myydään järjettömiä määriä
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

tmex

  • Vieras
Jaa, no mulle löyty passatti. Tehdään sitä mondeota vielä kans. Minen suv kulkineista perusta :)

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 869
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Ei kai 508-kokoluokan autoa edes kannata valmistaa? Jos tulee 508:n korvaaja, niin sen on oltava isompi ja ehkä jopa luksus-luokan auto tai sitten crossover. Tuo nykyinen 508-segmentti on kuollut.

Totta joka sana. Tuon segmentin automyynnin kehitystä kuvaa jatkuvasti kaksinumeroinen negatiivinen prosenttiluku.
Peugeot RCZ HDI FAP

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 869
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Ja silti ne tekevät 508 II:n. Tänään julkaistu salakuva:



Ne lukee näitä keskusteluja täällä  ;D

Don't let that trick double kidney-style grille and aggressive styling fool you; what you see here isn't a new BMW sports sedan but Peugeot's next generation 508.

Expected to debut sometime next year, Peugeot's all-new 508 seems to feature a bit of a fastback or 4-door coupe design at the rear, which is something we were actually expecting.

Despite recent reports stating that the new car would take some styling cues from the Instinct Concept, whatever is hidden underneath this camouflage looks a lot more like Peugeot's Exalt four-door coupe concept to us.

The seemingly powerful shoulder line and raked roof line, not to mention the taillight graphics, all bring us back to the Exalt concept, although we obviously can't be sure until the vinyl goes away.

What we do know is that this D-segment car is using PSA's EMP2 platform, which also supports plug-in hybrid technology, allowing the French automaker to offer an electrified version of the 508. Other than that, a range of petrol and diesel engines is to be expected, although if those diesel engines are new or not, remains to be seen - Volvo for example has already stated they won't be developing any new diesels.

When it comes to new technologies, if we're to take PSA CEO, Carlos Tavares at his word, the new 508 could feature a whole bunch of new driver assistance systems, bringing the model one step closer to having fully autonomous driving capabilities.

Back in 2015, a Peugeot spokesman said that the new 508 will offer hands-free steering and automated braking control, plus the usual electronic assistance for highway driving and city parking.
Peugeot RCZ HDI FAP

tmex

  • Vieras
Avensistakin jahkailtiin mutta uudistettiinhan sekin :) Mondeo tuli heti vanhana kun tehtaan uudistaminen meni aikataulullisesti mönkään tms ja uusi Mondeo ei päässyt tuotantoon halutussa ajassa. Ei vissiin mikään kasvua tarjoava kokoluokka tämä 508 kokoluokka, mutta onko liian riskialtista jättää tekemättä autoa tähän kokoluokkaan? Olisikos tuo 508 lähelle superbin kokoa, Insignia ja Mondeokin ovat sen kokoisia.
« Viimeksi muokattu: 08.06.2017, 18:56:51 kirjoittanut tmex »

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 869
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Avensis on pelkkä facelift. Accord loppui kokonaan. Primera loppui ekana.
Peugeot RCZ HDI FAP

tmex

  • Vieras
Onhan näitä elossa,Insignia,508 (kauan kesti uudistaminen),Mondeo,Passat, Superb,Talisman ja Avensis,kaikista näistä löytyy farkut kans, no hätä, ei tämä kokoluokka ole poistumassa. Minusta mitsu Carisma kuoli tästä kokoluokasta ennen primeraa :) C5 on kuopattu sedanina ja farkkuna.

Premium

  • Vieras
Viimeisimpien tietojen mukaan Toyota on pitkän pohtimisen jälkeen sittenkin kehittämässä kokonaan uuden Avensiksen. Kyllä ylemmän keskiluokan autoille on vielä kysyntää, varsinkin farkuille.

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 744
Tuo autoluokka ei ole viimeiseen 20 vuoteen kehittynyt yhtään mihinkään. 406 oli parempi kuin 407 jokseenkin kaikissa suhteissa, 508:kaan ei ole kovin kummoinen kehitysaskel. Tilat ovat autoissa pienentyneet, mukavuus huonontunut, melu kasvanut. Luotettavuus heikkeni 407:ssa suuresti, 508 on tähän selvä parannus.

Sama kehitys on mielestäni myös esim. BMW 500:ssa. Hiljaisin ja mukavin BMW oli -90 luvun puolivälissä. Tottakai PSA:lla on oltava malli tuossa kokoluokassa kun kerran Rellullakin on.

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Tuon kyllä allekirjoitan itsekin, kehitystä ei ole tapahtunut. Jotenkin laiskoja ja innovatiivisuus täysin kateissa autonvalmistajilla? Kun ei tarvitse edes yrittää, niin pääsevät liian helpolla?

Rommitommi

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 149
Tuo autoluokka ei ole viimeiseen 20 vuoteen kehittynyt yhtään mihinkään. 406 oli parempi kuin 407 jokseenkin kaikissa suhteissa, 508:kaan ei ole kovin kummoinen kehitysaskel. Tilat ovat autoissa pienentyneet, mukavuus huonontunut, melu kasvanut. Luotettavuus heikkeni 407:ssa suuresti, 508 on tähän selvä parannus.

Sama kehitys on mielestäni myös esim. BMW 500:ssa. Hiljaisin ja mukavin BMW oli -90 luvun puolivälissä. Tottakai PSA:lla on oltava malli tuossa kokoluokassa kun kerran Rellullakin on.

Tätä en kyllä allekirjoita. Esimerkiksi turvallisuus on ihan eri luokkaa kuin 20v sitten, ja mitä ajettavuuteen ja mukavuuteen tulee, niin kyllä 406 aika vanhalta, kankealta ja ankealta tuntui kun uudemmasta autosta siihen siirtyi, vaikka aikanaan melkoinen hitti olikin. Vaikka 406 on aikalaisekseen erinomainen auto, niin uskallan väittää, että 508 on hiljaisempi, viimeistellympi ja oikeastaan kaikin puolin parempi kuin 406.

Ja sama juttu mielestäni myös BMW:n kohdalla, ei tarvitsisi kahta kertaa miettiä kumpaan autoon hyppään jos vastakkain on G30 ja E39, jo E60:iinkin verraten se E39 tuntuu museoautolta sisustaltaan. Ja nykyisten bemareiden alusta ei kyllä ole mitenkään kova, 225/55R17 renkailla esim. 520d F10 on erittäin mukava auto, kyllä ne 2000-luvun vaihteen kivireet on jo taakse jäänyttä ainakin urheilumallit poislukien, saisi PSA ottaa oppia.
Volvo V70 2.5T -04

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 769
Ei kai 508-kokoluokan autoa edes kannata valmistaa? Jos tulee 508:n korvaaja, niin sen on oltava isompi ja ehkä jopa luksus-luokan auto tai sitten crossover. Tuo nykyinen 508-segmentti on kuollut.

Hah. Ei tuohon muuta voi sanoa. Tuon kokoluokan (508 farmari) käyttäjät ovat usein harrastavia perheitä joille ei mikään noista Peugon luettelemista automalleista käy paremmin kuin ylemmän keskiluokan farmari. Mutta monihan täällä tuntuu puhuvan vain yksilötasolla, eikä ymmärrystä ole eri tarpeisiin.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

tmex

  • Vieras
Tykkään 508 kokoluokan farkuista, kiva vaihtaa tilatötteröstä ko kokoluokan kiesiin. Tilatötterön kanssa oli kovin helppoa turvaistuin show, sitä ei enää tarvi harrastaa.