Kirjoittaja Aihe: Huoltomittarin toimintatapa  (Luettu 67937 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mattimyl

  • Vieras
Vs: Huoltomittarin toimintatapa
« Vastaus #75 : 29.03.2012, 16:42:37 »
Siis koitin jo mut ei lähe nollaamaan viimeksi meni hienosti mut nyt ei lähe nollaa sitä? Et onko siinä joku et sen pitää olla ensiks menny nollaa se 10000? Kun mulla on viellä 800 km jäljellä

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 716
Vs: Huoltomittarin toimintatapa
« Vastaus #76 : 29.03.2012, 16:49:39 »
Ei ole väliä koska se nollataan. Teet jotain väärin. Toimiiko trippi nappi ?
Peugeot 3008 hybrid

mattimyl

  • Vieras
Vs: Huoltomittarin toimintatapa
« Vastaus #77 : 29.03.2012, 18:29:39 »
Toimii! Voiko se ilmottaa jotain vika koodia?

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: Huoltomittarin toimintatapa
« Vastaus #78 : 30.03.2012, 01:15:16 »
Nojaat vaan siihen trippinappiin tarpeeksi kauan. Muistaakseni alkaa vilkuttamaan ensin taulussa numeroita ja laskee 10:stä nollaan ja koko sen ajan pitää vaan kärsivällisesti pitää se tripin nollausnappi pohjassa.

mattimyl

  • Vieras
Vs: Huoltomittarin toimintatapa
« Vastaus #79 : 08.04.2012, 08:27:05 »
Ei vaan lähe nollaamaan. Ohjeitten mukaan oon tehnyt kaikki mut ei lähe laskemaan numeroita? Voiko se ilmottaa jostain viasta? Viimeksi toimi hienosti ni ihmettelen vaa miks nyt ei lähe nollaamaan?

ajaaskel

  • Vieras
Vs: Huoltomittarin toimintatapa
« Vastaus #80 : 20.09.2012, 11:01:01 »
Lainaus
Pidä trippinappi pohjassa ja laita virrat päälle. Odota, että laskuri menee nollaan. Sammuta virrat ja sormi pois trippinapilta.

Tuo kuittaus näytti toimivan itselläni, tässä kysessä 206 1.4  2004.


Late

  • Vieras
Vs: Huoltomittarin toimintatapa
« Vastaus #81 : 20.09.2012, 15:38:10 »
Viikko sitten nollasin omasta 406:sta huoltomittarin ja kaveri sanoi, että nollaappa hänenkin 306 hdi:stä. Mutta eipäs siinä 306 nollaantunut mittari, vaikka miten yritti. Eipä mekään siitä vikaa löydetty. Kaikki tehtiin moneen kertaan oikeen, mut ei nollaannu.

Tsipulis

  • Vieras
Vs: Huoltomittarin toimintatapa
« Vastaus #82 : 24.10.2012, 20:50:17 »
Auto: 2004 206 1,4 HDi.

Onko tiedossa miten mittariston huoltovälin ilmoittimen lukema nollataan, tai toisin sanoen aloitetaan uusi kierros. Auto vasta huollettu, mutta mittaristo on jäänyt nollaamatta. Toki sen voin viedä huoltoon takaisin, mutta olen ymmärtänyt, että se on helppo tehdä myös itse.

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 2 833
Vs: Huoltomittarin toimintatapa
« Vastaus #83 : 24.10.2012, 21:04:10 »
Virrat pois -> tripin nollaus painike pohjaan -> virrat päälle. Lähtee laskemaan 10 -> 0 -> valmis.
Ajossa: 2007 607 2,2 (EW12J4, ML6C).

Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).

Patukka

  • Vieras
Vs: Huoltomittarin toimintatapa
« Vastaus #84 : 17.05.2013, 13:29:02 »
Viikko sitten nollasin omasta 406:sta huoltomittarin ja kaveri sanoi, että nollaappa hänenkin 306 hdi:stä. Mutta eipäs siinä 306 nollaantunut mittari, vaikka miten yritti. Eipä mekään siitä vikaa löydetty. Kaikki tehtiin moneen kertaan oikeen, mut ei nollaannu.

Nostetaanpa tätä aihetta, tänään tein huollon meidän 306 hdi:hin vm. 2000 niin huoltoväli-ilmaisin ei nollaantunutkaan. Auto on ollut meillä reilun kuusi vuotta ja huoltoilmaisin on toiminut tähän asti niinkuin pitääkin. Laskuri vain välähti näytössä ja näyttö meni samantien tripille. Samalla huomasin että kojetaulussa oleva öljytason näyttö ei toimi, on kuullemma toiminut tähän asti, sanoo auton käyttäjä. Onko mahdollista että nämä kaksi asiaa liittyvät toisiinsa? Nollaus on toimenpiteenä tuttu ja öljyä moottorissa on mittatikun ylämerkkiin asti.

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
Vs: Huoltomittarin toimintatapa
« Vastaus #85 : 23.07.2013, 21:01:11 »
Mulla tullu samahomma vastaan työpakussa, -02 boxeri... Ei vaan suostu lähtee nollaamaan huoltovaloa. Trinni nappi kyllä ainaki tripin nollaa..
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

v6SW

  • Vieras
Vs: Huoltomittarin toimintatapa
« Vastaus #86 : 16.04.2014, 23:07:47 »
Ostin muutama kuukausi sitten 407:n Kilometrejä oli mittarissa n. 100t. huoltovälin näyttö oli vähän alle 30t. eli juuri huollettu. Meni muutama kuukausi OK mutta viime viikolla huomasin, että näytössä reilut 4000 km huoltoon enkä ollut ajanut kuitenkaan kuin n. 8000 km elikkä n. 20t km gäppi. Mistähän voisi johtua?

Benkku

  • Vieras
Vs: Huoltomittarin toimintatapa
« Vastaus #87 : 17.04.2014, 00:12:25 »
Mistähän voisi johtua?

Lyhyet ajosuoritteet, käynnistyskertojen määrä ja erityisesti öljyn matala käytönaikainen lämpötila - alentavat vaihtoväliä.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: Huoltomittarin toimintatapa
« Vastaus #88 : 17.04.2014, 15:00:34 »
Toinen tekijä on aika eli kun vuosi edellisestä huollosta (=huoltomittarin nollaamisesta) alkaa lähestyä tai ylittyy, niin huoltonäytön lukema pienenee reipasta vauhtia suhteessa ajettuihin kilometreihin.

Tuuba

  • Vieras
Vs: Huoltomittarin toimintatapa
« Vastaus #89 : 10.06.2014, 07:15:26 »
Auto: 2007 407 SW 2,2 HDi 170 Sport (207 000 km).

Pisti tuossa silmään oman auton huoltonäytön kummailu: Aamulla töihin lähtiessä oli näytössä jakarinkuva ja perässä kilometrit 1896.1 km. Kun laitoin auton käyntiin, vlikutti jakaria ja nollaa, eli että huoltoa tarttis. Tosiasiassa viimeisin huolto on tehty 200tkm kohdalla pari-kolme kuukautta sitten ja eilen vielä näyttö näytti seuraavaa huoltoa n. 9000km päähän. Autolla ajetaan pitkää väliä (n. 80 km päivässä).

Onko tää ny joku bugi vai mikä mättää?