Kirjoittaja Aihe: 407 - Nykii tasakaasulla (HDi)  (Luettu 26164 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

juie

  • Vieras
Vs: 407 - Nykii tasakaasulla (HDi)
« Vastaus #15 : 25.07.2013, 22:08:50 »
Mulla herjasi hekutulppien relettä ja syy oli kaksi viallista hehkua. Ja nykimistä tasakaasulla oli myös jonka viaksi löytyi hapettunut suuttimen sähköliitin... tarkista noi nyt ekaks ni voit päästä halvalla.

mikkau

  • Vieras
Vs: 407 - Nykii tasakaasulla (HDi)
« Vastaus #16 : 26.07.2013, 11:39:07 »
Mittailin hehkutulppien vastuksia sieltä releen päästä ja 2-hehku on pimeenä. Ehkä tuo hehkuvika on vaan sattumalta nyt tullut. Vaihtoon siis.

Nykimisen on pakko liittyä jotenkin tuohon egr-venttiiliin. Jos sen egr-venttiilin pistokkeen ottaa pois niin nykiminen häviää. Täytyy vielä kokeilla sitä tulppaamistakin ja ehkä jättää tulppa paikoilleen jos toimii..

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 067
Vs: 407 - Nykii tasakaasulla (HDi)
« Vastaus #17 : 26.07.2013, 11:53:10 »
Oikein arvasin. Taas nykii ja on erittäin nuhanen. Tarvii etsiä lisää koputeltavaa  ;D

Ompas näköjään jäänyt kertomatta millä nykiminen aikanaan 407:n kanssa loppui, EGR venttiilin tulppauksella.

TEMP_ARKISTOON
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

mikkau

  • Vieras
Vs: 407 - Nykii tasakaasulla (HDi)
« Vastaus #18 : 26.07.2013, 15:07:59 »
Juu kyllä toi tulppaaminen on tullut huomattua ja nyt tulpattuna toimii taas nätisti. Mitäköhän eroa on sillä jos ottaa vain sen egr-venttiilin johdon irti venttiilistä, sekoittaakohan se jotenkin moottorin ohjausta? Sama vaikutus ainakin on tulpalla ja johdon irroituksella.

Annetaan tulpan olla paikoillaan kun toimii. Mietin vaan että vika ei voi enää olla vain egr-venttiilissä kun olen vaihtanut sen uuteen. Ellei sitten uusi venttiili ollut jo valmiiksi rikki. Noh tulpattuna toimii ja seuraavaa oiretta odotellessa :) Hyväiä vinkkejä tää sivusto kyllä tarjoaa, tack tack.

toope

  • Vieras
Vs: 407 - Nykii tasakaasulla (HDi)
« Vastaus #19 : 28.07.2013, 23:41:06 »
Auto: 2007 407 SW 2,0 HDi 110 FAP (automaatti, 399 000 km).

Mulla kaksi vuotta n. 60 000 km nyki, oli tehoton ja päästeli mustaa savua enemmän ja vähemmän säännöllisesti koneen lämmittyä 70 asteen yli.

Kesäkuulla laitettiin kaverin PPS2000 piuhoihin kiinni. Ei asiaan liittyviä vikailmoituksia. Välijähdyttimeltä imusarjaan tuleva paksu kumiletku näytti haperolta klemmarin juuresta, saattoi valskata. Letkun lyhennys ja takaisin kiinni. Samalla kaveri avasi egr:lle menevää putkea sen verran, että laittoi umpinaisen laikan putkeen. Takaisin baanalle ja avot: nykiminen oli lakannut, voimaakin ehkä enemmän ja muutaman päivän päästä kaikki savuttelu loppui. Kulutus tippui ainakin puolella litralla (muutama tkm takana "rempan" jälkeen), tasaisella 100 km/h pääsee nyt jopa 4.6 lukemiin...

Harmillisesti epäselväksi jäi, kummasta asiasta oireet loppuivat. Egr piti naputusta, kun Planetilla sitä testasi, mutta sehän ei vielä välttämättä tarkoita, että venttiili on ehjä. Harmittaa, ettei tullut aiemmin laitettua kuntoon. Rempan hinta tasan 0 euroa.

407 sw 1.6 Hdi

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 545
  • Motion&Emotion
Vs: 407 - Nykii tasakaasulla (HDi)
« Vastaus #20 : 28.07.2013, 23:53:38 »
Auto: 2009 407 SW 2,0 HDi (140 hv).

Nyt on pakko alkaa tuplaamaan toi egr, just samanlaisia nykiviä oireita lämpimällä koneella. Millaisen tuplan olette laittaneet? Eli millainen sen rosteripellin tulee olla? Voiko sen ostaa ebaystä valmiina? Vai kanttaako tehdä itse?
Peugeot 308 2011 1.6 hdi 433tkm Peugeot 508 GT 2015 2.2hdi Peugeot 508 SW GT 2011 2.2hdi

KIMPPARI

  • Vieras
Vs: 407 - Nykii tasakaasulla (HDi)
« Vastaus #21 : 29.07.2013, 01:08:09 »
Auto: 2009 407 SW 2,0 HDi (automaatti, DAM 11655).

Mikä piru on allekirjoittaneen autossa, kun alle 6 litran ei pääse edes matka-ajossa. Nykii kyllä pikkasen, mutta ei savuta yhtään. Tuo kulutus ihmetyttää, kun toiset rullaa jo alle viiden litran.

mikkau

  • Vieras
Vs: 407 - Nykii tasakaasulla (HDi)
« Vastaus #22 : 16.08.2013, 23:19:33 »
Päivitystä tuohon minulla olleeseen nykimisvikaan. Otin tulpan pois egr-venttiililtä kun olin kuullut että auto (tietokone) pitää mahdollisesti totuttaa uuteen egr-venttiiliin ajamalla muutama tankillinen (nykiminen kylläkin alkoi FAP-lisäaineen täytön jälkeen, jos huollossa nollasivat tietokoneen jotenkin). No nykiminen oli kuitenkin loppunut, nyt ajo maistuu taas ilman egr-venttiilin tulppaamistakin. Eli maltti olisi ollut valttia tässäkin.

KIMPPARI

  • Vieras
Vs: 407 - Nykii tasakaasulla (HDi)
« Vastaus #23 : 17.08.2013, 09:20:18 »
'Huonon' hyötysuhteen omaava öljyvatkain moottorin jatkeena, nostaa matka-ajonkin kulutusta manuaalimalliin verrattuna n. litralla.

'Pikku nykiminen' johtunee 'todeellla laihasta' seossuhteesta eli pakokaasun takaisinkierrätys (EGR) pintakaasulla maksimissaan. Toinen 'pientä nyhtämistä' aiheuttava on juurikin se öljyvatkain.

Pakkohan se oli kokeilla.Vaihdatin laatikkoon öljyt ja "humpaaminen" loppui.Ei yhtään vaikka yritti.Mutta mutta,noin viikon kuluttua sama alkoi uudestaan.Nyt öljyt vaihdettu kahdesti 25.000 välein.Pitäiskö nuo vaihtaa viikon välein että sais tasaisen kyydin????????

Benkku

  • Vieras
Vs: 407 - Nykii tasakaasulla (HDi)
« Vastaus #24 : 17.08.2013, 11:35:43 »
No ei nyt sentään, mutta totta toinen puoli, huoltamattomuuden (öljynvaihto ajoissa) syytä on.

KIMPPARI

  • Vieras
Vs: 407 - Nykii tasakaasulla (HDi)
« Vastaus #25 : 18.08.2013, 09:13:49 »
Ostin auton kun sillä oli ajettu 119.000km.Merkkihuollettu kun oli, niin luotin että kaikki oli tehty mitä pitääkin.Ajelin sinne 150.000km pintaan ja vaihdatin öljyt ja uusiksi 175.000km.Ei mitään hajua minkä näköiset öljyt on ollu.Jotain Teboilin(tai mobilin????) öljyä se oli.Sitä en tiedä onko aikaisemmin vaihdettu mutta huoltokirjassa ei merkintää siitä ole joten varmaan samat litkut ollu sinne 150tkm asti????Huoltokirjahan ei tunne vaihteistoöljyn vaihtoa.(Jos semmonen olisi niin olisihan ne vaihdettu ja merkitty kirjaan)
« Viimeksi muokattu: 18.08.2013, 09:17:15 kirjoittanut KIMPPARI »

pfaq306

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 027
Vs: 407 - Nykii tasakaasulla (HDi)
« Vastaus #26 : 18.08.2013, 10:16:30 »
Laatikko tarvitsee JWS 3309 luokituksen öljyn. Sitä löytyy ainakin merkkiliikkeestä. Mobil ATF 3309:ää laitoin omaani viime keväänä enkä ole huomannut minkäänlaisia ongelmia. Minulla on siis tuo sama AM6 vaihteisto. Nyt pitäisi vaihtaa jälleen.

Tarkoititko edellä että kun öljyt vaihdettiin 150000 ajettuna, niin viikon toimi hyvin vai että toimi hyvin viikon, tuon 175000 vaihdon jälkeen. Paljonko olet ajanut tuon viimeisen vaihdon jälkeen? Itse tarkistaisin tuon öljyn merkin sekä minkä väristä ja tuoksuista se on. Jos on sekoitettu kahta eri merkkiä niin ei välttämättä toimi hyvin.

KIMPPARI

  • Vieras
Vs: 407 - Nykii tasakaasulla (HDi)
« Vastaus #27 : 19.08.2013, 00:32:19 »
Samaa litkua ollu molemmilla kerroilla ja merkkihuolto vaihtanut. Toimi siis viikon sen 175.n jälkeen ja nyt on ajettu noin tuhat kilsaa ja välillä humpaa enemmän ja välillä vähemmän. Huollossa epäilivät  EGR:ää ja sanoivat ettei vaihdelaatikko tee tuollaista.

Veka

  • Vieras
Vs: 407 - Nykii tasakaasulla (HDi)
« Vastaus #28 : 21.09.2013, 20:36:10 »
Minullakin oli 407:ssa nykimistä 2000rpm molemmin puolin. Maantiellä tuntui kuin olisi jarrua painellut kevyesti tasaisin väliajoin.  Itsekin epäilin EGR:n jumittelua mutta kaveri kun laittoi tietokoneen kiinni ajossa niin huomasi imuilman lämpötilatunnistimen arvoissa suuria heittoja ihan tasakaasullakin.

Vaihdoin tunnistimen (tarvikeliikkeessä 29euroa) ja kappas, nykiminen lakkasi. Ei tullut onneksi turhaa kokeiltua egr:n vaihtoa kun oireet tuntuu olevan samanlaiset.

mikkau

  • Vieras
Vs: 407 - Nykii tasakaasulla (HDi)
« Vastaus #29 : 22.09.2013, 20:51:41 »
Mulla on varmaan toi nykiminen johtunut monesta syystä. Viimeisin (edellä mainitun egr-venttiilin lisäksi) nykiminen johtui FAP-lisäineen täytön jälkeen nollatun lisäainelaskurin nollauksen epäonnistumisen takia. Merkkiliikkeessä nollasivat tuon uudestaan ja nyt on nykiminen taas pois.