Selailin pikkuisen nettiä ja sellaisia vianhakuohjeita löytyi liittyen P011 koodiin kuin:
- Tarkista venttiilien ajoitus
- Tarkista solenoidiventtiilin toiminta
- Tarkista solenoidiventtiilin suodattimen puhtaus
- Tarkista muuttuvan venttiilinajoituksen pyörästö
--> Ja jos kaikki edelliset on kunnossa niin vaihda ECU
Sellainen tuli mieleen, että onko tuota nokkien astelukua tarkkailtu ajon aikana, logattu dataa ihan kuormituksella?
Toinen asia, että eihän tuo solenoidiventtiili ole saanut "siipeensä" missään vaiheessa? Pudonnut esim. lattialle tai muuten vääntynyt irrottaessa
? On kuitenkin aika ohkaista alumiinia paikkapaikoin.
Eikös tuo P011 viitannut bank 1:een eli etummaiseen syl.ryhmään..? Siinä tapauksessa tuo s.venttiili irronnee helposti, takimmainen sylinteririvi on hieman ahtaampi... Tämä kysymys siksi, koska itse tiivistin ensimmäisen solenoidiventtiilin öljyvuodon niin hyvin, että venttiili jäi jotenkin "kanittamaan vinoon". Se s.venttiilihän liikkuu hieman tyvestään siihen runko-osaan nähden... Tällöin antoi heti käynnistyksessä jonkin DTC-koodin, en vain muista enää minkä - Liittyi kuitenkin säätyvään venttiilien ajoitukseen. Tuota s.venttiiliä kun testaili auto paikallaan kaasutellen niin ei tuota sen suuremmin ohjailtu, ainakaan silmämääräisesti.
Oletko vaihtanut s.venttilejä päikseen? Eikös tuolloin tuo P0011 pitäisi muuttua toiseen Bank:iin jos vika s.venttiilissä..?