Kirjoittaja Aihe: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet  (Luettu 160141 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jajokpezo

  • Vieras
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #30 : 12.01.2011, 00:03:39 »
Auto: 2005 407 2,0 SW (169 000 km)

Omassa ilmenneet viat:

- takaluukun kahva rikkoo maalipinnan => ruostetta
- aukeava takakontin lasi, lukon mikrokytkin rikki
- panoraamakaton verhoilunlevyjen muoviliut murtuvat
- alapallonivelet eteen molemmille puolin (135 tkm)
- pyöränlaakerit toinen etu ja toinen taka (150 tkm)
- Depollution system faulty vikakoodi => molemmat lambda-anturit (165 tkm)
- puola (165 tkm)
- syyläri vuotaa
- vilkun viiksi

ukkram

  • Vieras
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #31 : 08.03.2011, 18:46:24 »
239tkm ajettu 407 1,8 sedan 2006,

- lämppärin läpät hajos 800 eur liikkeessä
- pyöränlaakeri oikea taka 128 eur itse vaihdettuna
- koiranluu oikea taka 20 eur itse vaihdettuna
- vilkku heittää yli -> viiksi
- kytkin outo ja täristää
- kylmänä ei vieläkään toimi niinkuin elektroonisella polttoaineensuihkutuksella varustetun auton kuuluu, softapäivityksestä huolimatta
- ohjaustehostin nypyttää
- vie maantielläkin 7,5 l/100km yksin ajettuna talvirajoituksilla
- monitoiminäyttö sekoaa tunnissa, jos valokytkin on "o" asennossa, jos valokytkimestä on käännetty valot päälle, ja mittarivalot on himmeämmällä, toimii
- takapää klopajaa, vaikkei mitään väljää löydykkään, ja pakoputken suojapellitkin on väännelty takaisin muotoihinsa

Nämä siis omistusaikanani 234tkm alkaen. Laatua eli ei?  ;D

plagu

  • Vieras
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #32 : 08.03.2011, 18:58:45 »
344tkm ajettu joista omaa ajoa 104tkm.
Hajonnutta tähän mennessä:

-Kaikki pyöränlaakerit. (itse vaihdettu kulu ~400eur)
-Molemmat yläpallonivelet eteen (itse vaihdettu kulu 40eur)
-Molemmat koiranluut taakse (itse vaihdettu kulu ~40eur)
-ABS-antureita on mennyt jo sellainen määrä että olen seonnut laskuissa  ;D ~3-4kpl maksavat 40e kpl eli ~160eur
-Takalasin pyyhkijän varsia olen katkonut 2kpl (koneisto jumittunut, ja taas jumissa) ~80eur
-Pissapojan suuttimet 14eur kpl
-Pissapojan säiliön korkki 9eur
-konepellin tangon "lukitsin" 50snt ;D
Tällä hetkellä vikoina, takalasin mikrokytkin (poistettu käytöstä)
Webasto (Uusi odottaa motivaatiota asennukseen, saatu lahjoituksena joten kuluja 0eur)


Noitten päälle toki normaalit huolto-osat, jarrupalat olen vaihtanut kertaalleen joka kulmaan yms, mutta ne eivät imo ole "ylimääräisiä" kuluja.

Eli 100tkm ajo on tehnyt karkeasti 770eur (sanotaan 800, koska varmaan unohdin jonkun nippelin :D), korjauskuluina. mielestäni aivan siedettävä "kaikkien aikojen paskimmalle peugeotille"

Arde

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 492
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #33 : 13.04.2011, 08:06:05 »
Olisin juuri vaihtamassa hyvin palvelleen 406 st 2.0 -99 automaatin => 407 sw executive 2.0 -06 automaattiin, hintaa karvan alle 12t, testasin ja vaikutti ihan hyvältä. Ainoa mitä ihmettelin oli humina lähinnä takaa 60-80km/h, johtuikohan puuttuneesta hattuhyllystä, pientä laittoa kyllä vaatisi. Mikä automaattilaatikko 407 pösössä on?
Skoda Fabia 1.2 TSI Autom. -15 Style MonteCarlo
Ent. Peugeot 407 SW 2.2 Sport -05 Automaatti


Jukes

  • Vieras
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #35 : 14.04.2011, 21:24:06 »
Mielestäni tuo humina on 407:n ikiomaa äänimaailmaa. Itse kun vaihdoin kuljettimen 406:sta nykyiseen 407:aan, niin aluksi olin pettynyt kabiinin äänistä verrattuna vanhaan.
Alkuaikoina tuntui melkein kuin olisi ajanut fiijjatstilolla, jossa on samantyyppinen alumiininen runkohumina, mutta siinä tosin astetta kovempana...

Arde

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 492
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #36 : 15.04.2011, 09:05:04 »
OK, ihan hyvä tietää, on puhuttu niin paljon laakereiden kulumisesta eli tuli heti mieleen takalaakerit, no katsotaan miten hankinta kehittyy ...
Skoda Fabia 1.2 TSI Autom. -15 Style MonteCarlo
Ent. Peugeot 407 SW 2.2 Sport -05 Automaatti

Jukes

  • Vieras
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #37 : 16.04.2011, 03:39:27 »
Etsi mieluummin 136 Hdi Fäppi manuaalina. Kuluttaapi vähempi ja on pirteämpi.
Laakerit ovat kulutustavaraa molemmissa psa:n (c5/407) tämän kokoluokan kuljettimissa..valitettavasti.

Premium

  • Vieras
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #38 : 16.04.2011, 08:41:04 »
AutoBild-lehti 7/2011 luettelee 407:n ongelmakohteet: Tukivarret, kumivaimentimet sekä raide- ja yhdystangot on uusittava yleensä jo 50 tkm ajon jälkeen. Suosittelevat nk. HD-osia (Esim Meyle: 4 vuoden takuu HD-osille). Öljynkulutus on lehden mukaan myös usein suurta. "407 on surunlapsi". Nyyh.

Jukes

  • Vieras
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #39 : 16.04.2011, 11:43:37 »
Jotain hyvääkin: muotoilu on mielestäni persoonallista ja onnistunutta ( erityisesti sedan!), sanotaan nyt sitten mitä tahansa takatiloista jne...
Ulkonäöllisesti myös kestänyt paremmin aikaa, kuin kilpailijansa.
Nykypäivänä, kun kaikki autot muistuttavat koko ajan trendien tavoittelussaan enemmän ja enemmän toisiaan, on 407 tätä 'ranskalaista' persoonallista muotoilua
ylläpitävä 'poikkeus'. Uusi 508 nuoleskelee suuria massoja, samoin kuin uusi C5:nenkin. Tällöin lähestytään pelottavasti koko ajan keskiviivaa ja ulkoista persoonattomuutta.
Kun 407:aa arvosteltiin uutuutena, niin koiranleuat loksuttivat negaatioita ja unohtivat samalla auton ulkoisen erottuvuuden ( ylipitkä keula, epäonnistuneet takatilat... ).
Ihan äskettäinkin, kun joku 'asiantunteva' toimittaja lanseerasi 508:aa, niin samassa hengenvedossa hän kielteisellä sävyllä nimesi 'yleisesti?' hyväksytyt 407:n synnit: ylipiiitkää keulaa, ylisuuria valaisimia?, ja totesi samaan hengenvetoon, että epäonnistuneet muotoilukokeilut ovat nyt Peugeotilla  ohi!!?

Laadun ja kestävyyden heikkoutta onkin sitten vaikeampi puolustella. Toisaalta, jos vertaan aikaisempaan 406-malliin, on 407 laadukkaamman oloinen ( oma käyttökokemus ).
Alustan ongelmat tietysti välillä vituttaa, mutta kohtuullisella rahallla niitä saa hoidettua. Nytkin oma 180tkm ajettu ensisarjalainen on alustaltaan nyt uudenveroinen ja erittäin miellyttäväkäytöksinen ( uusittu: takapuslat, laakerit kaikkiin pyöriin, pystytangot taakse, alapallonivelet eteen ).

Matka-ajossa tietynlainen vaeltelevuus, kuin lentävä harhaileva matto..oli aluksi järkytys. 406 on enempi suuntavakaa juna, tämän 407:n kanssa on ajossa oltava paljon tarkkaavaisempi, maisemia ei voi niin seurailla ajellessa, kuin 406:n ratissa ohjastaessa.

Tällaista tällä kertaa, mukavahan näistä on turista.

Olen hieman sillä silmällä katsellut viime aikoina C5:n II-koppaisia. Tiedä sitten, uskaltaisiko sellaiseen tarttua? Omituista, pulleaa muotoilua, mutta erottuu jälleen kilpailijoistaan.  ???

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 744
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #40 : 16.04.2011, 13:20:41 »
AutoBild-lehti 7/2011 luettelee 407:n ongelmakohteet: Tukivarret, kumivaimentimet sekä raide- ja yhdystangot on uusittava yleensä jo 50 tkm ajon jälkeen. Suosittelevat nk. HD-osia (Esim Meyle: 4 vuoden takuu HD-osille). Öljynkulutus on lehden mukaan myös usein suurta. "407 on surunlapsi". Nyyh.

En ole kuullut yhdestäkään 407:sta, josta olisi tarvinnut tukivarsia vaihtaa. Tuskinpa raidetankojakaan tarvitsee 50 tkm:n kohdalla uusia. Mitä ovat kumivaimentimet, en ole kuullut autoissa käytettävän muita kumivaimentimia kuin renkaat. Öljynkulutus suurta, ei täällä ole kukaan valittanut, missä moottorissa?

Jos toimittajilla ei ole edes käsitystä auton osien oikeista nimityksistä, niin ihan turha on tuollaista lehteä lukea. Varmasti oli myös lukuisat sähköviat muistettu mainita ranskalaisille tyypillisenä vikakohteena.

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 287
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #41 : 16.04.2011, 14:01:15 »
Itselläni 5- vuotias 407, jolla ajettu 72 000km. Viime viikolla vaihdettiin ensimmäinen alustan osa, kuskin puolen taka vakaajan pystytanko eli koiranluu ja hintaa remontilla 70 euroa. Eilen juttelin peugeot merkkiliikkeen korjaamopäällikän kanssa. Mainitsi, että alkupään ongelma alapallot eivät nykyään enää autoja vaivaa. Ja mikä moottori 407:ssa ainoana Psa:n tuotteista käytössä, mikä olisi öljysyöppö. Tämä surunlapsi taisi olla A- katsastuksen tilastojen parhaiten pärjännyt peugeot malli, mikä ei kylläkään laadusta paljon kerro.

Jukes

  • Vieras
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #42 : 16.04.2011, 19:50:12 »
Autobild-lehden aineistot taitavat olla saksalaista alkuperää..käännöskukkasia saattaa lennellä ja saksalaisten tuotteiden buffaus kunniassa.

Premium

  • Vieras
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #43 : 16.04.2011, 22:23:18 »
Uskoisin, että Suomessa oikea nimike esimerkiksi "kumivaimentimille" on: puslat. AutoBild ottaa tietonsa Saksan mm. laajoista katsastustilastoista:
http://www.autobild.fi/artikkeli/1780/tuv-raportti-2011-katsastustilastojen-parhaat-ja-huonoimmat/

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 873
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #44 : 17.04.2011, 11:48:08 »
Taitavat tarkoittaa takakallistuksenvakaajan kumeja. Noiden vuoksi ei kannata jättää autoa ostamatta ;). "Maanantaikappale" on erikseen, jos on ikävä vikapesä. Toisaalta aiheen edellinen huolellinen omistaja onkin korjannut kaikki luetellut tyyppiviat ja ostaja saakin omistukseensa "helmen".
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -