Kirjoittaja Aihe: HDi - Tietoa moottoreista  (Luettu 16562 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 146
  • Kuolema kuittaa univelat...
HDi - Tietoa moottoreista
« : 07.09.2004, 18:38:58 »
Lainaus
Jos auto käynnistyy kylmänä normaalisti, ei syytä huoleen. Vikavalo voi syttyä jos tunnistimen vastusarvo ylittää annetut minimi- tai maksimiarvot.

K: Jos yksi hehkutulppa hajoaa toimiiko hehkutus enää lainkaan?
V: ei toimi jos yksikin tulppa oikosulussa, jos on käämi poikki muut tulpat toimivat

K: missä lämpötilassa hehkutuksen tulisi yleensäkään lähteä mukaan?
V: esihehkutus +10 astetta 0,25s, 0 astetta 0,5s, -10 astetta 5 sekuntia, -30 astetta 16 sekuntia. Jälkihehkutus +18 astetta 30s - -30 astetta 3 minuuttia.

K: moottorin ohjaus tietokone ohjaa myös jäähdyttäjän tuulettimia? milloin niiden tulisi lähteä käyntiin? vaihe I ja II lämpöarvoja?
V: Kyllä, I nopeus 97 astetta, II nopeus 105 astetta

K: Sama boxi ohjaa myös lisälämpöä tuovia neljää hehkutulppaa jotka ovat jäähdytysjärjestelmässä? milloin niiden tulisi kytkeytyä päälle ja milloin sammua? lämpötila arvoja?
v: Kyllä, käyrästö, joka riippuu ulkoilman lämpötilasta (päällä kun alle +10 astetta)ja moottorin vedenlämpötilasta (pois päältä kun saavutetaan 70 - 80 astetta)

Teknistä dataa DW10TD (66 kW) ja DW10ATED (80Kw) moottorien eroista.

Lisää teknistä dataa.

Hakusanoja: HDi tekninen toiminta, toiminta speksit
« Viimeksi muokattu: 01.11.2010, 18:52:32 kirjoittanut SamiK »
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.