Kirjoittaja Aihe: 309 - Jäähdytysjärjestelmän ilmaaminen (TU3)  (Luettu 2228 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

petrile_83

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 137
Auto: 1991 309 1,4 (TU3).

Menikö toi ilmaus niin, että nesteen lisäyksen jälkeen avataan ilmausruuvit ja suljetaan sitten kun ei enää tule ilmaa? Meinasin käyttää apuna limsapulloa, jotta saa nestepinnan korkeammalle. Pitääkö ilmausruuveja avata vielä moottorin ollessa käynnissä?

tise

  • Vieras
Vs: 309 - Jäähdytysjärjestelmän ilmaaminen (TU3)
« Vastaus #1 : 24.05.2006, 08:14:42 »
ilma ruuvi/t auki ennen ku rupiat kaataan nestettä,niin poistuu ilma sitä mukaa ku neste lisääntyy. sitte kone käyntiin ja käytä niin kauvan et flekti lähtee pyöriin,ja terkasta nesteen pinta.eikös siinä ole erillinen paisuntasäiliö jonka saa nostettua ylemmäksi,vai muistanko väärin.
voihan niitä ruuvejä vähä raottaa ku kone on kuuma,mut varo polttamasta käsiä,jos sieltä vielä sattuu ilmaa tulemaan. :)

Juzu

  • Vieras
Vs: 309 - Jäähdytysjärjestelmän ilmaaminen (TU3)
« Vastaus #2 : 24.05.2006, 22:40:12 »
Juu eli termostaattikotelon päältä ruuvi auki ja sitten nestettä sisään niin kauan kun alkaa nestettä loiskumaan siitä reiästä, ruuvi kiinni ja paisunta ihan korkkia myöden täyteen. Ite kun olin tuon operaation jälkeen ajanu jotain 40 km niin sytty tuo vähäisen määrän varoitusvalo palamaan ja lisäsin tien päällä vielä nestettä kun oli kaikki ilmat poistuneet järjestelmästä ja sen jälkeen ei oo tarttenu lisäillä.