Kirjoittaja Aihe: 407 Coupe - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet  (Luettu 66293 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 407 Coupe - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #60 : 19.04.2020, 20:25:23 »
Olisko oike takakylki maalattu osittain uusiksi.
Peugeot 3008 hybrid

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 876
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 Coupe - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #61 : 19.04.2020, 22:37:15 »
Sauttaapi olla tai valon leikkejä, toivottavsti. Ei pätäisi olla hankala väri saada samanlaiseksi.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

EEKI

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 58
Vs: 407 Coupe - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #62 : 24.05.2020, 20:51:23 »
Se SAKAN auto näytti löytäneen ostajansa. Aloittaja? Omat kokemukseni löydät aiemmasta keskustelusta. Kokonaisuus jää kuitenkin plussan puolelle hyvien ajo-ominaisuuksien ja mukavuuden vuoksi. Riesana sitten lukuisat toistuvat pikkuviat lähinnä etupyörissä. Jos se VVT-pyörä on toimimaton (raksuttaa), se kannattaa ehdottomasti uusia vaikka maksaakin tuhottomasti. Alavääntö nimittäin lisääntyy ja kulku muuttuu huomattavasti rivakammaksi. Onneksi en aikoinaan ostanut 10 tkm ajettua vuoden vanhaa autoa listahinnalla vaan sain sen huomattavasti halvemmalla. Jäipähän rahaa korjauksiin. Itse kyllä tällä tiedolla ostaisin vieläkin omani kaltaisen kupeen hinnalla, joka niistä nykyisin pyydetään pikkuvioista huolimatta
407c 2,2 -08

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 876
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 Coupe - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #63 : 24.05.2020, 20:55:06 »
Jäädään kuulolle, kyllä tuo auto ilmaantunee foorumille.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 191
  • ajossa: 407 Coupé, 307 SW, Boxer
Vs: 407 Coupe - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #64 : 03.09.2020, 20:47:34 »

2,2 tyypillinen ominaisuus on nokka-akselin VVT-pyörän raksuttava (dieseliltä kuulostava) ääni, joka vaimenee kaasua polkaisemalla koneen ollessa lämmin. Se ei ole mitenkään vaarallista ja uusi osa poistaa ongelman.
RVS edustaja kehui, että jostain Volvosta olis ääni vaimentunut kahden pullollisen jälkeen. Tiedä sitten.

Dramaattinen muutos rasittavalta kuulostavaan monivuotiseen raksutukseen tuli tänään.  :o

Tilasin autodocista Liqui Moly Ceratec lisäainetta. Että kokeillaan nyt. Moottori huuhdeltiin viikonloppuna ja Total 5W-40 Classicit koneeseen. Tänään paketissa saapui 2 purkkia, toinen Boxeriin ja toinen Coupeen. Ajelin puoli tuntia monenlaista ajoa, kunnon kiihdyttelyä myös. Kotona sitten annoin käydä tyhjää ja odottelin raksutuksen alkua. Ääni oli hävinnyt lähes kokonaan. Kuulostaa varmaan mainosmiesten puheilta. Huomenna testaan vielä kylmän koneen käytöksen. Käyntiin ja odottelua.

Purkki maksoi 25€, monin verroin halvempaa kuin kilpailijan aineilla tuplakäsittely ja odottelu ja tämä aine toimii näköjään per heti.
« Viimeksi muokattu: 03.09.2020, 21:21:05 kirjoittanut megaman »
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307...

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 191
  • ajossa: 407 Coupé, 307 SW, Boxer
Vs: 407 Coupe - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #65 : 04.09.2020, 12:51:25 »
^ Nyt testattu myös kylmällä koneella. Ääni on vaimentunut ja selvästi pehmeämpää. Terävä ja kauas kuuluva nakutus on pois. Suosittelen.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307...

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 770
Vs: 407 Coupe - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #66 : 04.09.2020, 13:03:19 »
Lähes uskomatonta, mutta upeaa!
Aikamoinen "vaiva" tuo kuitenkin ollut.
 :)
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 876
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 Coupe - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #67 : 04.09.2020, 15:18:05 »
^ Nyt testattu myös kylmällä koneella. Ääni on vaimentunut ja selvästi pehmeämpää. Terävä ja kauas kuuluva nakutus on pois. Suosittelen.

Uusi öljy ja "tuo öljykalvoa liimaava lisäaine tehoaa", mutta ajeleppa 5000 km ja sitten uudelleen kuulolle, jos ei korva ole jo tottunut. Mitä muita aineita ajattelit verrokiksi? Tripokeraamisen RVS:sän toiminta on erilaista, perustuu kitkaan ja sinne missä sitä on, niin tekee pinnoitteen.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 191
  • ajossa: 407 Coupé, 307 SW, Boxer
Vs: 407 Coupe - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #68 : 04.09.2020, 18:15:54 »
50.000 kilsaa luvataan Ceratek käsittelylle. Kotimainen aine vaatii tuplakäsittelyn. Bensakone 2X 59€ ja Diesel 2X 89€. Tulee aika suolainen hinta kahdelle autolle. Nyt siis 25€ pullo ja vaikutus alkoi heti.

https://www.liqui-moly.com/fi/huolto/vinkit-ja-teemat/detail/news/cera-tec-tarjoaa-kaksinkertaisen-suojan-3500.html

407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307...