Kirjoittaja Aihe: 307 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus  (Luettu 77514 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

DaKyy

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 139
  • Peugeot 508 SW GT 2012
Vs: 307 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #75 : 13.04.2011, 21:00:09 »
Dodii. Reilu vuosi takaperin tuskailin tuon vakkarin kanssa, kun ei lähtenyt toimimaan. Homma oli loppujenlopuksi kiinni kytkimestä jonka tiskiltä ostin. Se ei toiminut. Olishan tuo pitänyt tajuta mittailla ennen asennusta. Uusi kytkin ja homma toimii.

Auto oli siis 2002 1.6 bensa Wagon ja "kahden kytkimen" versio.
Nykyiset: Peugeot 508 SW GT vm. 12, Citroën C5 Break 2.0A vm. 06
Vanhat: 106 1.1i vm.99, 406 2.0A vm. 96, 607 2.2 HDI vm. 2000, 307 1.6 Wagon vm. 02, 307 2.0 HDI SW vm. 02 Citroën Xantia Break 1.8i vm. 99, Citroën Xantia Activa V6 vm. 98

wedo

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 315
Vs: 307 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #76 : 26.04.2011, 10:49:07 »
Jos tavallisiin 1.6 litrasiin 307 on saatu vakkaria toimimaan, niin luulisi että 2 litraseenkin olisi mahdollista viiksen lisäämisellä?

Ajokkina 2004 vuoden 307cc 2.0 177hv, jos joku haluaisi korvausta vastaan koodata vakkarin päälle pääkaupunkiseudulla lähiviikkoina, niin voi ottaa yhteyttä yksityisviestillä.

Viiksen saan varmaan loppuviikosta asevelihintaan, jonka jälkeen koodaamista voisi kokeilla, tarkastan nuo jarruvalokytkimet vielä.

Mitenhän tässä saa nuo nopeuslukemat näkymään, kun on kaksi pikkunäyttöä mittaristossa?
2011 508 1,6 e-HDi Allure 2tronic
2016 308 T9 1.2 Puretech EAT6

wedo

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 315
Vs: 307 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #77 : 07.05.2011, 11:33:34 »
Vakkari asennettu, toimii muuten hyvin, mutta pikkunäyttöön ei tule lukemia.

Asetuksissa oli 4 vaihtoehtoa, A ja B, molemmilla toimii, mutta ei näyttöön tekstiä, 2 viimeista vaihtoehtoa, molemmilla näyttöön tulee tekstit muttei vakkari toimi. Viimeiset vaihtoehdot taisivat olla "nopeudenrajoittimella vakionopeudensäädin" ja "kun lisävarusteena" tai jotain tonne päin.
2011 508 1,6 e-HDi Allure 2tronic
2016 308 T9 1.2 Puretech EAT6

radiaani

  • Vieras
Vs: 307 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #78 : 05.07.2011, 00:11:11 »
Asentaja vaan ei osannut asiaansa. BSI:llä on useita eri vaihtoehtoja mikä vakkari. Riippuu vuosimallista/softista. Eculta pitää laittaa vakkari myös päälle.

Auto: 307 SW 2.0 HDI ESP FAP -03

Eipä suostu vakionopeussäätimen viiksi toimimaan odotetusti. ECU-asetuksista cruise on kytketty päälle ja BSI-asetuksissa kokeiltu kaikkia neljää vaihtoehtoa.

COM2000-testi kertoo kaikkien viiksen näppäimien toimivan ja BSI:n Type 2 -asetuksella trippimittariin tulee 'CC ---' näyttö, kun CC:n laittaa päälle. Type 1 -asetuksilla ei tunnu tapahtuvan mitään. Molemmat jarrupolkimen katkaisijat näyttävät toimivan mutta kytkinpolkimen anturi ei näyttäisi toimivan. Vaihteen tunnistus näyttää aina ykköstä, olipa päällä mikä vaihde tahansa.

Onkohan kytkinpolkimen anturi ja vaihdeasetus todennäköiset syyt siihen, että vakkari ei toimi? Pitääköhän myös ESP:lle kertoa vakkarista? Mistähän löytyy vaihteenvalinnan anturi(t)?

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 307 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #79 : 05.07.2011, 00:25:31 »
Ainakin vaihteen tunnistus on melko varma syy, sillä tuon ei pitäisi toimia kuin nelosella ja sitä suuremmilla vaihteilla. Myös kytkinpolkimen anturi/katkaisija olisi syytä toimia, tosin toimimattomuuteen pitäisi vaikuttaa vain jos anturin mukaan poljin olisi kokoajan painettuna.

radiaani

  • Vieras
Vs: 307 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #80 : 05.07.2011, 16:16:12 »
Vaihteen tunnistusta itsekin epäilen. Miten se mahtaa toimia? Onkohan sitä toteutettu ollenkaan antureilla: ECU voisi laskea vaihteen nopeudesta ja kierrosnopeudesta, jolloin parkkipaikalla keppiä hämmentämällä tulos ei tietenkään muuttuisi...

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 307 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #81 : 05.07.2011, 16:27:03 »
Nopeuden pitää olla vähintään 40 km/h, jotta cruise menee päälle, joten voi olla että tyssään tuohon jo ennen kuin vaihteeseen.

radiaani

  • Vieras
Vs: 307 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #82 : 06.07.2011, 23:57:12 »
Auto: 307 SW 2.0 HDI ESP FAP -03

Tilannepäivitystä... Vakkari alkoi toimimaan  ;D, kun vaihdoin kytkinpolkimen katkaisijan. Asetuksena BSI:ssä on Type 1 (A), Type 2 ei edelleenkään toimi.

Vaihteelle ei näytä olevan anturia, vaan ECU laskee käytössä olevan vaihteen ajonopeuden ja moottorin kierrosnopeuden (tjsp) avulla.

Benkku

  • Vieras
Vs: 307 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #83 : 07.07.2011, 00:04:07 »
Vaihteelle ei näytä olevan anturia, vaan ECU laskee käytössä olevan vaihteen ajonopeuden ja moottorin kierrosnopeuden (tjsp) avulla.

Vaihde ei vaikuta, sillä nopeusanturi on veto-akselilinjalla - riippumatta vaihteesta antaa kahdeksan pulssia per renkaan kierros.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 307 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #84 : 07.07.2011, 00:15:56 »
Vaihde vaikuttaa siihen, että nopeuden asetus ei onnistu kuin kolmosta suuremmilla vaihtella. Alkuperäistä vakionopeussäädintä ei siis pysty käyttämään vaihteilla 1-3.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 307 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #85 : 07.07.2011, 20:11:02 »
Ainakaan 2001 -malliseen sitä ei saanut aikanaan edes tehtaalta tilattuna, joten tuskin saa jälkiasennettuakaan. Vuotta nuoremman kohdalla muistelisin että sama juttu.

Cheri

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 88
Vs: 307 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #86 : 23.10.2011, 09:10:30 »
Auto: 2002 307 2,0 HDi XT (66 kW, 5-ovinen).

Osaako kukaan neuvoa miten tämän auton kanssa tulee edetä:
Paikka löytyy toiselle kytkimelle, erotuksena alla olevalle kuvalle: johtosarjassa ei ole toista liitintä. Saman sukan sisällä tulee pari ohutta johtoa jotka menevät liittimelle josta pakumpina kytkimelle (mikäköhän järki siinäkin on ollut?).

Tilanne voi olla myös tämä:



Eli paikka ja johto kytkimelle löytyy, vaikka itse kytkin puuttuukin.
308: 2009, 1,6 HDi, SW FAP110, 15 tkm
MB 409 1983 orkesteriauto
ex
807: 2004, 2,2 HDi, ST, 270tkm
307: 2002, 2.0 HDi 66kW, 5d , 340 tkm

starship

  • Vieras
Vs: 307 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #87 : 23.10.2011, 09:38:00 »
Siis monta johtoa siihen katkaisijaan menee?Minulla meni 4 johtoa ei itsellänikään ollut kuin yksi liitin eikä sinne tarvinnu mitään tehdä.

Cheri

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 88
Vs: 307 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #88 : 23.10.2011, 10:11:09 »
Kaksi johtoa, sininen ja valkoinen
308: 2009, 1,6 HDi, SW FAP110, 15 tkm
MB 409 1983 orkesteriauto
ex
807: 2004, 2,2 HDi, ST, 270tkm
307: 2002, 2.0 HDi 66kW, 5d , 340 tkm

micco

  • Vieras
Vs: 307 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #89 : 23.10.2011, 15:00:14 »
Laita liitin oikosulkuun niin vakkari toimii. Oikea tapa on kuitenkin ostaa jarrukytkin sekä lukkomutteri ja laittaa tuo liitin siihen kiinni. Näin ei jää vikakoodiakaan muistiin.

EDIT: anteeksi en lukenut huolella. Siis siellä on vain yksin liitin? Etsipä vielä tarkemmin, se ylimääräinen liitin voi olla "ylhäällä" piilossa.