Jos eka kerta kun valo syttyy niin onnistuu FAP suodattimen regenerointi onnistunee varmaan pelkällä ajolla. Eli reipas pätkä lämpimällä moottorilla matkavauhtia, vähintään noin puoli tuntia ja halutessaan voi ajaa pykälää pienemmällä vaihteella niin tehostaa prosessia. Jos ei sillä tokene niin seuraava vaihtoehto on pakottaa regenerointi käyntiin testerillä ja jos vieläkään ei auta niin sitten suodattimen vaihto. Testerillä näkisi myös onko viimeisimpien polttojen väli tihentynyt, vai onko vaan ajeltu lyhyttä pätkäajoa viime aikoina että ei ole ehtinyt missään vaiheessa regenerointipoltto päästä loppuun asti. Noilla kilometreillä alkaa varmaan jo vaatia myös lisäainetäyttöä, jos ei vielä täytetty. Myös loppunut lisäaine saattaa aiheuttaa ja jossain tilanteessa varmasti aiheuttaa suodattimen tukkeutumista, koska ilman lisäainetta nokihiukkaset vaativat suuremman regeneroitumislämpötilan jota ei välttämättä varsinkaan talvikelillä saavuteta, tämäkin selvinnee testerillä.