Kirjoittaja Aihe: Partner - Hiukkassuodatin (HDi)  (Luettu 1201 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Henri1971

  • Vieras
Partner - Hiukkassuodatin (HDi)
« : 06.01.2019, 20:52:40 »
Auto: 2014 Partner x,x HDi (200 000 km).

Miten mahtaa diesel moottorin regenointi tapahtua .minulla palaa varoitusvalot ja käskee lukee käyttöohjetta mut en löydä kohtaa asiasta. Miten teillä muilla on asia menny. Onnistuuko sen ajamalla saada hiukkassuodattimen auki vai kuinka te sen ootte tehny. Auto 2014 Partner pakettiauto siis diesel. 200 000 km takana.

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Vs: Partner - Hiukkassuodatin (HDi)
« Vastaus #1 : 06.01.2019, 21:02:06 »
Jos eka kerta kun valo syttyy niin onnistuu FAP suodattimen regenerointi onnistunee varmaan pelkällä ajolla. Eli reipas pätkä lämpimällä moottorilla matkavauhtia, vähintään noin puoli tuntia ja halutessaan voi ajaa pykälää pienemmällä vaihteella niin tehostaa prosessia. Jos ei sillä tokene niin seuraava vaihtoehto on pakottaa regenerointi käyntiin testerillä ja jos vieläkään ei auta niin sitten suodattimen vaihto. Testerillä näkisi myös onko viimeisimpien polttojen väli tihentynyt, vai onko vaan ajeltu lyhyttä pätkäajoa viime aikoina että ei ole ehtinyt missään vaiheessa regenerointipoltto päästä loppuun asti. Noilla kilometreillä alkaa varmaan jo vaatia myös lisäainetäyttöä, jos ei vielä täytetty. Myös loppunut lisäaine saattaa aiheuttaa ja jossain tilanteessa varmasti aiheuttaa suodattimen tukkeutumista, koska ilman lisäainetta nokihiukkaset vaativat suuremman regeneroitumislämpötilan jota ei välttämättä varsinkaan talvikelillä saavuteta, tämäkin selvinnee testerillä.
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’