Kirjoittaja Aihe: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)  (Luettu 89629 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

henkari

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #120 : 12.05.2011, 18:49:04 »
Sieltähän se ilmotus taas pamahti sillä samalla hetkellä kun ajelin katsastukseen. Hylkyyn meni, eikä saanut edes vikakoodeja luettua kun ei saanut yhteyttä autoon. Päästöt oli kuitenkin ok, eli vois olettaa että viallisen lambdan voi sulkea pois ja epäillä jälleen haamuvikaa joka tuli puoli vuotta sittenkin? Kuukauden sisään täytyy kuitenkin viedä auto valokuittiin.

micco

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #121 : 12.05.2011, 20:47:46 »
Varmaan ajovalojen pesurin sulakkeen palanut --> ei yhteyttä ECU:n. Osta lukija ja kuittaa itse.

henkari

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #122 : 12.05.2011, 21:42:57 »
Juu kyllä mä ton sulakkeen jo vaihdoinkin. Katsastusmies tuumas että tuut sellasen lapun kanssa, jossa lukee että valo toimii oikein ja vikamuisti on tyhjä niin ei tarvi maksaa uusintatarkastusta, jos ite kuittailen niin häätyy sitte se 10 euroa köyhtyä siitä.

henkari

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #123 : 24.05.2011, 16:30:04 »
Antipollution faultin takaa löytyi koodi "toissijainen ilmansyöttö: toimintahäiriö", ei liene aiheuta lisätoimenpiteitä?

Jake-71

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #124 : 24.05.2011, 22:00:02 »
Oma kokemukseni on että jos ei muita oireita ole, niin kärsivällisyyttä vain. Jonain aamuna valo on kadonnut, mutta yhtä varmasti voi luottaa myös siihen että ennenpitkää palaa taas. Tämä on tietysti vähän kuin kaivaisi verta nenästään, mutta nyt taitaa olla jo liki 5 kuukautta täynnä ilman ainuttakaan antipöllyhälytystä!

micco

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #125 : 25.05.2011, 10:45:01 »
Jälleen kerran totean, että tuohon hälytykseen on monia eri syitä, turha yleistää. Vikakoodit lukuun ja tarvittavat toimenpiteet yleensä auttaa. Itsellä esim. nyt lähiaikoina syinä olleet 406 2002 2.0 diesel kaasupolkimen asentotunnistin. Citroen C5 2003 2.0 bensa, 1.sylinterin ruiskusuutin -> vaihtoon. 406 2002 2.0 bensa öljy laadun vaihto poisti hälytyksen. Kaikissa sama hälytys mutta vika aivan eri.

Jake-71

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #126 : 27.05.2011, 16:39:45 »
No niin, pitikin mennä avaamaan suuri suunsa... Tänä aamuna taas ilmaantui tutut hälytysäänet ja antipöllyherjat näyttöön. Toki kylmällä koneella parkkipaikalta lähtiessä, mutta jälleen kerran ilman minkäänlaisia muita oireita, tai että autolle olisi tehty jotain huolto- tai muita toimenpiteitä millä tätä voisi selittää. Saa nähdä kuinka kauan tätä iloa tällä kertaa kestää... En kyllä aio nytkään asialle sen kummemmin mitään tehdä, kuten en ole tehnyt aiemminkaan. Ihan ensimmäisellä kerrallahan vikakoodit luettiin ja siellä väitettiin lisäilmapumppua syylliseksi, mutta kummasti nuo herjat on aina poistuneet ilman toimenpiteitä, ja tosiaan minkäänlaisia käynti- tai muitakaan häiriöitä autossa ei ole.

kilroy

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 343
  • L'herbe est toujours plus verte de l'autre côté.
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #127 : 27.05.2011, 18:45:52 »
Kolme viatonta ajoa peräkkäin niin yleensä pitäisi neljänessä käynistyksessä nollautua vikavalo.

henkari

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #128 : 14.07.2011, 21:22:44 »
Antipollution faultin takaa löytyi koodi "toissijainen ilmansyöttö: toimintahäiriö", ei liene aiheuta lisätoimenpiteitä?

Tätä on nyt paukuttanut pari kertaa kesän aikana, mitä tälle pitäis nyt sitten tehdä? Liittyyköhän tähän käynnistettäessä hetken aikaa kuuluu sellainen "kohina", niinkuin repis ilmaa hirviästi jostakin?

zman

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #129 : 16.07.2011, 10:49:57 »
Omassa sama homma sillä erotuksella että vikakoodi ilmenee kyllä useammin. Kohina tulee juurikin siitä ilmapumpusta, otin sen irti ja testasin että toimii ja puhaltaa ilmaa joten en käsitä missä vika. Sen pumpusta lähtevän letkun toisessa päässä on solenoidi joka päästää ilman pakosarjaan/putkeen, se pitänee tarkastaa seuraavaksi. Katsastuksen OBD-testissä vika ei ole haitannut kun olen nollannut koodin hieman ennen katsastusta.

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=7463.msg187622#msg187622

Tuo P0606 on tullut vain tuon yhden kerran enkä tiedä onko sillä yhteyttä ilmapumppuvikakoodeihin.

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=17112.msg203169#msg203169

petrisa

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #130 : 18.07.2011, 11:53:25 »
Toisioilmajärjestelmän viat eivät näy katsastuksessa, jos vikakoodi on ensin poistettu.

Ilmapumppu pumppaa ilmaa pakosarjaan hetken kylmäkäynnistyksen jälkeen. Näin saadaan katalysaattoriin happea ja kemiallinen palotapahtuma aikaansaa katin nopeamman lämpenemisen. Järjestelmä vaikuttaa siis kylmäkäynnistyspäästöihin alentavasti ja ei vaikuta auton varsinaiseen toimintaan mitenkään, vaikka vikavalo palaisi. Katsastussetä ei siitä tietenkään tykkää.

Koko järjestelmän voi poistaa käytöstä tekemällä muutamia pieniä huijaustoimenpiteitä. Tällöin pumppu ei toimi, mutta auton ohjausjärjestelmä luulee sen toimivan. Nimimerkillä kokemusta on  :D.

Mokkis

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #131 : 23.08.2011, 00:46:03 »
Auto: 2001 406 GW 2,0 SV (EW10J4, AL4-automaatti).

Tuli sitten yllärinä että jo 2001 vuosimalliin tulee OBD mittaus katsastuksessa ja että tällaisetkin viat välittömästi jäävät haaviin. Melkosta natsimenoa...

No mutta tulipahan luetettua vikakoodit samalla; P0170 polttoaineen syöttöhäiriö (Long Time Fuel Trim...) eli kuuluisa Anti Pollution Fault. Alkoi ensin vilkuttelemaan silloin tällöin keväällä ja nyt jäänyt kesän aikana pysyvästi päälle.

Tämä nyt ei ainakaan vaikuttaisi liittyvän mitenkään venttiileihin joten tietynlainen huojentunut olo. Myöskään lambda-anturi ei voi olla sökö koska päästömittaukset meni läpi... Haulla löytyi yksi 607 tapaus jossa vika oli korjaantunut ilmansuodattimen vaihdolla. 8) Iso huolto on jotain 10tkm sitten tehty ja nää kaikki pitäisi olla vaihdettu aikaisemman omistajan aikana joten se pitäisi olla poissuljettu juttu. Ilmamäärämittari syyllinen?

powerage

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 80
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #132 : 23.08.2011, 07:54:43 »
EW-moottoreissa ei ole ilmamäärämittaria. Moottori toimii imusarjan paineesta, imuilman lämmöstä ja kierrosnopeustiedosta laskennallisesti saadun ilmamäärän perusteella.
Citroen C5 I  &  C5 II

Oldis

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #133 : 19.09.2011, 10:23:20 »
Meillä on 2litranwn citikka, siinä sama moottori kuin Pösössä, toi Antipollution fault on hyvin tuttu. Minulla on vikakoodin lukija, yleensä viat ovat haamuja, mutta joskus ihan oikeita,m kerran oli tulppa sökö ja kerran ruiskusuutin jumetti auki.Viimeksi meni puolankansi vaihtoon. Viat kannataa nollauttaa ennen katsastusta, voi muuten olla ettei OBD mene läpi, viat on aika kauan muistissa, vaikka ei näytössä näkyisikään.

EKA406

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #134 : 20.09.2011, 17:15:34 »
Auto: 2003 406 2,0 ST Executive (EW10J4).

Minä korjautin edelliseen katsastukseen vikakoodin aihettaneen vian, 2 lambda oli sökö. Hyvillä mielin leimalle ilman koodeja, eikä inssi edes käyttänyt autoa piuhan päässä! Meinasin sanoa että en kyllä obd-maksua maksakaan, mutta kaiketi olen liian kiltti ihminen...