Nyt tulee edelliseen lievään faceliftiin vielä lievempi facelift, joka ei näy auton ulkopuolelta kuin tarkkasilmäisimmille, jos heillekään.
Muutokset kokonaisuudessaan:
- Mittaristo päivittyy uusimpaan i-Cockpit 3D-versioon
- Adaptiivinen vakionopeussäädin, jossa automattivaihteiston yhteydessä Stop & Go toiminto. Manuaalin kanssa toimii alkaen 30 km/h nopeudesta.
- Visiopark, 180° peruutuskamera ja pysäköintiavustin, joka mittaa parkkitilan ja ohjaa auton parkkiin kuljettajan puolesta.
- Automaattinen hätäjarrutustoiminto, joka toimii 5 - 140 km/h nopeuksissa.
- Törmäysvaroitin, joka varoittaa jalankulkijoista 60 km/h nopeuteen asti
- Aktiivinen kaistavahti 65 km/h nopeudesta ylöspäin
- Kuljettajan vireystilan vaihti
- Automaattiset pitkät valot
- Nopeusrajoitusten tunnistus
- Aktiivinen kuolleen kulman vahti, alkaen 12 km/h nopeudesta
- Sähköinen käsijarru
- DAB-radio kaikissa versiossa (Suomessa täysin tarpeeton)
- Kaksi uutta alumiinivannevaihtoehtoa
Moottorivaihtoehdot ovat jatkossa joko 1,2-litrainen 3-sylinterinen Puretech 110 tai Puretech 130, joista ensimmäinen aina manuaalisella 6-vaihteisella laatikolla ja jälkimmäinen joko manuaalina tai EAT8-automaattilaatikolla, tai 4-sylinterinen 1,5-litrainen diesel BlueHDI 100 tai BlueHDI 130. Myös dieseleissä heikkotehoisempi aina manuaalina, tehokkaamman saa myös automaattina. Näiden lisäksi vain hatchback malli saatavana nelisylinterisellä 1,6-litraisella 263 hv moottorilla GT
i-versiona.
Varustetasot ovat Active, Allure ja GT, joiden lisäksi kuhunkin varustetasoon saatavana lisävarustepakettina joko Active Pack, Allure Pack tai GT Pack. GT/GTi-versiohin saa lisäksi Black Packin, jossa maski, keulan leijona, vilkut ja sumuvalot, sivupeilien kuoret, 18" Sapphire Black vanteet ja SW-mallin kattokaiteet ovat kiiltävän mustia.
Taitaa konfiguraattorin tarve olla vähäinen, kun tarjolla vain kaksi moottoria, kolme varustetaso ja niistä jokaiseen vain yksi lisävarustepaketti. 2-litrainen HDI putoaa kokonaan pois, samoin THP-kone, muista kuin GTI:stä.