Tässä video 206:n nivelen irrottamisesta.
https://www.youtube.com/watch?v=h2XAK2lAZ28Tuossa siis tosiaan rikotaan kovalla työllä nivel, jotta sen saa irti. Lopuksi näkyy samanlainen "circlip", joka tuli SKF:n suojakumin mukana. Voiko sen mukanaolosta päätellä, että 605:ssa nivelen saisikin irti?
Muistelen 90-luvulla vaihtaneeni 405:een suojakumin niin, että löin nivelen irti. En enää muista irtosiko sisempi vai ulompi nivel. Minulla on 405 Haynesin korjaamokirja, mutta se vain valittelee, ettei kirjoittamishetkellä ole tietoa vetoakselin purkamisesta. 605:n ranskankielinen korjaamokirja ei taida käsitellä ko. asiaa. Ranskaa en juuri osaa, joten aika työlästä on sen lukeminen. Netistä löytyy 607:n korjaamokäsikirja, mutta siinäkään ei kerrota mitään asiasta. Jossain mulla pitäisi olla tallessa XM:n korjaamokäsikirja. Ehkä siitä olisi apua?
Servicebox tuntee varaosana vain kokonaisen vetoakselin sekä suojakumit osineen. Ei siis pelkkää niveltä. Toisaalta kuvassa on ulemman nivelen kohdalla "circlip" näköinen osa, mutta se on oudossa paikassa eli suojakumin ohuemmassa päässä kiristyspannan ja suojakumin välissä.
Serviceboxin mukaan XM:ssä ei ole samalla varaosanumerolla vetoakselia.
Tuossa muuten servicebox ei tunnu tietävän edes alustanumerolla oikeaa osaa vetokaselin suojakumille, vaan antaa kaksi vaihtoehtoa. Numeroilla hakemalla toisessa ohuen pään eli itse akselin halkaisija on 40 mm (autossani on tuo) ja toisessa vain 29 mm. Myös pituudessa on selvä ero (128/146 mm), mutta ulkohalkaisija on lähes sama (97/98 mm).
Tuon ostamani materiaaliksi sanotaan "thermoplast". Voikohan sitä venyttää? Tuntuu käsin kokeilemalla toivottamalta, mutta en ole kokeillut kartiolla. Joskus 80-luvulla olen yhden suojakumin tunkenut nivelen yli ruuvarilla venyttämällä, mutta se oli kyllä paljon venyvämpää kamaa.