Samoilla linjoilla ollaan => nuo öljyt maksaa 40€ laatikkoon
En tarkkaile mitään, vaihdan vain öljyn samalla kun vaihdan moottoriöljyn. Laatikon öljyn vaihtaa käytännössä samalla moottoriöljyn kanssa ja ei se ota 15-30 min enempää aikaa. Koko 100% öljyhuolto ottaa kaikkinensa sellaiset 3-4h minun menetelmillä ja rennolla työtahdilla ilman apukäsiä.
Eli onnistuu kaikilta. Jos tulee tarve, niin yvllä on autettu ja saatu apua.
Autoa pitää saada sen verran ylös, että pääsee pohjamuovin taakse käsittelemään huvialuetta. Minä hoidan sen ulkona hallitunkilla ja 4 kpl Bilteman autopukkeja. Niillä saa auton riittävästi ilmaan ja vaakasuoraan. Vaikka silläkään periaatteessa mitään väliä olisi, jos laittaa laatikkoon saman verran öljyä, kun sieltä tulee pois. Voi olla, että olisikin ehkä parempi kallistaa autoa, niin tulisi enempi vanhaa öljyä pois.
Se pohjamuovi onkin sitten oma juttunsa, mutta sen käsittely ei vaikuta öljyjenvaihtoon muuten kuin jurppii sen kiinnikkeet ja niiden irtoaminen. Minä käytänkin pitkiä nippusiteitä varmistuksena ja täydentämässä kiinnitystä. Suuhun menee ihan sikana vain kuraa sen kanssa räplätessä.
Tietysti pitää huolehtia ainoastaan, eikä mennä auton alle, jos on vaara jäädä puristuksiin. Tunkkiin en luota koskaan. Tämä lienee itsestään selvää, mutta ei nuo ruikut niin arvokkaita ole, että ottaisin itse mitään riskiä leskien ja orpojen tekemiseksi, sekä onhan se nyt aika naurettavaa perseilyä, jos auto tippuu tunkilta ja tulee vahinkoa. Vaikka niinkin on kyllä käynyt.