Kirjoittaja Aihe: Boxer - Ajonesto jää päälle (diesel)  (Luettu 3095 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

savape

  • Vieras
Boxer - Ajonesto jää päälle (diesel)
« : 03.09.2014, 22:38:15 »
Auto: 2001 Boxer 1,9 TD.

Ajonesto (code) jää päälle, nyt olen muutaman päivän sisällä joutunut odottelemaan 10-25 min useamman kerran valon sammumista, että pääsen jatkamaan matkaa. Vi....... kuin pientä eläintä. Mistäs lähtisin asiaa korjaamaan? Kiitoksella vastauksia odotellen.

Benqqu

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 120
Vs: Boxer - Ajonesto jää päälle (diesel)
« Vastaus #1 : 04.09.2014, 06:43:32 »
Mulla oli samantapaisia oireita 1,9 TD koneisessa. Siinä vika oli pumpun päässä olevassa sammutussolenoidin ohjausmokkulassa. Tämä ei jostain syystä lämpimillä keleillä kone lämpimänä suostunut poistamaan ajonestoa. Hiottiin suojakansi pois (aikamoinen homma) ja laitettiin ohjaus suoraan solenoidille. Koneesta katkesi kiertokanki vähän tuon jälkeen, eli tuo pumppu mistä ajonesto poistettu joutaisi vaikka myyntiin.

Benqqu

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 120
Vs: Boxer - Ajonesto jää päälle (diesel)
« Vastaus #2 : 04.09.2014, 13:57:58 »
Kokeile sillä että kaadat pumpun takapäässä olevan metallikotelon päälle vettä kun vika on päällä- jos nopeutuu palautuminen on vika luultavasti sama kuin minulla. Toinen on että kun heittää auton parkkiin niin konepelti auki- viilenee nopeammin.

Netissä löytyy tuosta sammutusestosta ja sen poistosta kuvia. (mullakin varmaan jossain arkistossa tallessa) Ja privalla voin antaa yhteystiedot korjaamolle joka tuon poisti minulta, työaikaa tuohon hiomiseen meni n 7 tuntia eli ei ole ihan pikku juttu. Minulla on tuo modattu pumppu Inkoossa tarpeettomana (ja koko auton verran purkuosaa) , tuon vaihtamisessahan vaan se ikävä puoli että pitää avata jakopää.