Kirjoittaja Aihe: 308 - Uuden tai käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet (2013-)  (Luettu 118441 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

urkki

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 535
Noissa on kuitenkin aika paljon ongelmia ollut eikä ole ilmaista korjata, oisko kuitenkin katsottava vähän luotettavampaa kalustoa, tuolla hinnalla on jo valinnan varaa.

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 482
Noissa on kuitenkin aika paljon ongelmia ollut eikä ole ilmaista korjata, oisko kuitenkin katsottava vähän luotettavampaa kalustoa, tuolla hinnalla on jo valinnan varaa.
mitä muita ongelmia?
405, 605, 406, 406, 607, 407, 307

urkki

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 535
Ihan se moottori, tuskin muita enää tarvitsee.

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 750
Eihän Puretechissä taida olla enää muita vikoja kuin se jakohihna, joka sekin toimii, kun vaan käytetään oikeata öljyä mielellään tiheillä vaihtoväleillä ja tarkkaillaan huoltojen yhteydessä hihnan kuntoa. Muut esiintyneet ongelmathan on jo aikaisemmin korjattu. Tietysti karstoittuminen pysyy suorasuihkumoottorin ominaisuutena, mutta niin se on kaikilla muillakin valmistajilla.

Tuplis

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 66
Itsellä oli tällainen pökötti kiikarissa: https://makelanauto.alkali.fi/auto/peugeot/308/154874

Hinta on kova. Omasta 2014 HBstä paras tarjous 2v sitten oli 7500eur. Aattelin ajaa tappiin asti ja vielähän tuo kulkee.

Jakohihna, P0011 koodi, valojen pesurit, nitisevä ohjausausakseli ja kuluttavat ovitiivisteet olleet mainittavat murheet 5v omistuksen aikana. Ja nyt manuaalissa jumittavat kytkin.

jahveti

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 52

Do diin, nyt on päivitetty 308sw  , 308 Sw karvalakki HDi 92 / 2014 .

Autossa oli vaan tuo nulju kompura ja paika-aine( Senkin päiväys ummessa) , hommasin vararenkaan ja sinne keskelle sen styroksin jossa tunkki  jne( ja tunkinkin  kin...) tuli rrr.lt  lafkasta ihan nätisti.
Mutta nyt uupuu tukikappaleet , kun varapyörän laittaa tuonne  ( kapea malli)  niin tavaratilan pohja jää veteläksi . ne styroxin kappaleet jota tulevat silloin kun varapyörä on, ovat hakusessa.  Service boxista en löytänyt ( kun ei kuuluu tähän autoon).
Ja en oikein kunnon kuvaakaan ole löytänyt .  Googlaamalla löytyy jotain , mutta kun ei tiedä onko oikeita. Onko kenelläkään , jotta saisi osanumeroa Toki myös se keskujuttu jolla varapyörä kiinnitetään olisi kiva. pari kuvaa liitteenä serviceboxista. koko sarjalle on numero mutta ei atomeille puhumattakaan styroxista
Peugeot 308 SW access  1.6 HDi 92  -2014
Peugeot 308 1.6 VTI  120 (EP6) , 2008.

vankkuriveijo

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 15
Vähän kyllä arveluttaa. Onko ihan normaali ominaisuus tuossa koneessa, että aika hitaasti reagoi kaasuun, valoista lähtiessä arpoo sen puoli sekuntia, kunnes lähtee.  ???

Paljonko tuo moottorinvaihto teillä siis kustantaa?

Tämä tulee vähän myöhässä, mutta ehkä tästä on apua myös jollekin muulle asiaa pähkäilevälle. Kokonaisuudessaan remontti oli vajaa 6000e. Maksettavaa omasta taskusta jäi 40% tehtaan ja myyjän osuuden jälkeen, joka on linjassa kuluttajaviranomaisen moottorin kestoa koskevien ohjeiden suhteen. Pirun paljon rahaa se on ja kannattaa pitää seikka mielessä etenkin yksityiseltä ostettaessa. Silloinhan myyjän vastuuta ei ole.

Ensimmäiseen kysymykseen palaten: tuntuu että nyt auto olisi hieman herkempi kaasulle. Ei se erityisen huono ollut aiemminkaan, ja voi olla että ero on vaan omassa päässä  :).


pwr-

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 245
Tämä tulee vähän myöhässä, mutta ehkä tästä on apua myös jollekin muulle asiaa pähkäilevälle. Kokonaisuudessaan remontti oli vajaa 6000e. Maksettavaa omasta taskusta jäi 40% tehtaan ja myyjän osuuden jälkeen, joka on linjassa kuluttajaviranomaisen moottorin kestoa koskevien ohjeiden suhteen. Pirun paljon rahaa se on ja kannattaa pitää seikka mielessä etenkin yksityiseltä ostettaessa. Silloinhan myyjän vastuuta ei ole.

Ensimmäiseen kysymykseen palaten: tuntuu että nyt auto olisi hieman herkempi kaasulle. Ei se erityisen huono ollut aiemminkaan, ja voi olla että ero on vaan omassa päässä  :).

Mikä kone ja missä moottorin vaihto 6000€ maksaa?
Nykyinen: Peugeot 308 sw GT-LINE 2016
Ex: Peugeot 307sw Premium Plus -07,
Peugeot 307 xr -01, vw golf -97

vankkuriveijo

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 15
Mikä kone ja missä moottorin vaihto 6000€ maksaa?

Tuo 1.2 Puretechihän se. Pk-seudulla merkkihuollossa oli loppuhinta tuo, tai pari sataa vajaa tuosta. Tiedä sitten olisiko sen jostain sen vähän halvemmalla saanut, tupannut olemaan aikalalla samoissa huoltohinnat merkkihuolloissa täälläpäin.

Sinullahan oli loppusumma jossain kolmessa tonnissa, kaiketi goodwillin jälkeen. Onhan siinä melkoinen ero kieltämättä.

pwr-

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 245
Tuo 1.2 Puretechihän se. Pk-seudulla merkkihuollossa oli loppuhinta tuo, tai pari sataa vajaa tuosta. Tiedä sitten olisiko sen jostain sen vähän halvemmalla saanut, tupannut olemaan aikalalla samoissa huoltohinnat merkkihuolloissa täälläpäin.

Sinullahan oli loppusumma jossain kolmessa tonnissa, kaiketi goodwillin jälkeen. Onhan siinä melkoinen ero kieltämättä.

Juu se tässä ihmetyttikin hiukan jos sama kone kerran on. :o
Nykyinen: Peugeot 308 sw GT-LINE 2016
Ex: Peugeot 307sw Premium Plus -07,
Peugeot 307 xr -01, vw golf -97

vankkuriveijo

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 15
Juu se tässä ihmetyttikin hiukan jos sama kone kerran on. :o

Kieltämättä. Noh, nyt sille ei ainakaan paljoa voi :) Työtunteja oli muistaakseni 10,5 ja siihen vaihtokone ja kaikki tilpehöörit päälle.

pwr-

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 245
Kieltämättä. Noh, nyt sille ei ainakaan paljoa voi :) Työtunteja oli muistaakseni 10,5 ja siihen vaihtokone ja kaikki tilpehöörit päälle.

Noh pääasia että nyt toimii.   ::)
Nykyinen: Peugeot 308 sw GT-LINE 2016
Ex: Peugeot 307sw Premium Plus -07,
Peugeot 307 xr -01, vw golf -97

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 750
Todellisuudessa maksoit sen koko remontin itse, se 40 % oli pelkkää silmänlumetta. Mahdollisesti tehdas on maksanut koko remontin.

vankkuriveijo

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 15
Todellisuudessa maksoit sen koko remontin itse, se 40 % oli pelkkää silmänlumetta. Mahdollisesti tehdas on maksanut koko remontin.

Todellisuus on tarua ihmeellisempi. Ehkä tehdas maksaa koko korjauksen jos on auton ensimmäinen omistaja ja autolla on ikää ja kilometrejä tarpeeksi vähän.

Toki jos tiedät vivun mitä vääntämällä saa kaiken aina goodwilliin, niin kerro pois, joku muu voi siitä hyötyä. Oma kokemus tiedoksi niille jotka yli 5 vuotta vanhaa ja 100tkm+ ajettua harkitsevat.

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 750
Omistaja maksaa käytännössä nuo 50/50 -korjaukset, muut osapuolet saavat korkeintaan pienemmän katteen. Ei tuossa tarvita mitään goodwilliä. Tehdas on antanut jatkotakuun 5v/150 tkm korjauksille (oheinen artikkeli), takuusta ei tule kustannuksia asiakkaalle. Tietysti jos tuo aika/km-raja on ylittynyt tai huoltoja ei ole tehty asianmukaisesti niin takuuta raukeaa. Et ole tuosta omasta tapauksestasi kertonut mistä syystä moottori hajonnut,niin vaikea tietää miksi et ole parempaa korvausta saanut. Jos nuo ehdot on voimassa, niin mahdollisesti korjaamo on saanut ilmaisen moottorin ja korvauksen työstä tehtaalta ja lisäksi laskuttanut asiakasta erikseen.