Auto: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, 250 000 km, yksialueilmastointi).
No niin, 250'000km ja reilun 8v kunniaksi huomasin että töihin tullessa puhalsi vähän lämminta ja lämpeni hitaasti (vastaavaa ollut ehkä havaittavissa aiemminkin) ja kun koemielessä käytin lämmönsäädön minimiasennossa, tuli parkkipaikalla enää ulkokylmää.
Suunnitelma:
- Vaihe 1 (tänään joskus iltayöllä): Kojetaulun sivupaneelit ja hansikaslokero irti ja moottori pois kuskin puolelta, sekä lämpötilan säätö pelkääjän puolelta käsin johonkin asentoon.
- Vaihe 2 (jos läpät kääntyy ilman ylimääräisiä katkenneesta akselista johtuvia vastuksia, viikon sisällä): Moottorin asennus pelkääjän puolelle ja ketjussa lähipäivinä mainittu 150ohmin 25W lisävastus jännitteensyöttöjohtoon jonnekin esille, kokeiluja varten. Noin sivulla 24 löytyy liite jossa kuva liittimestä josta selviää mitkä johdot vedetään ristiin.
- Vaihe 3 (jos 1 ja 2 toimivat: sitten joskus, ehkä ensi kesänä): Remppa joko itse tehden kunnolla, sivusta väkivalloin tai firman tekemänä.
Tuleeko vikailmoituksia jos moottorin jättää sähköisesti irti?
Hanskalokero noin 8 ruuvilla irti. Mistä ja missä vaiheessa lokeron valojen yms sähköjohdot pitää irroittaa?
Mitä pitää purkaa että saa kuskin puolella ilmeisesti olevan moottorin näkyviin ja irti, alasivupaneeliko? Lähteekö nuo alasivupaneelit irti, kuten aiemmin mustan lukeneeni, yhden ruuvin avaamisen jälkeen? Helposti? Löytyykö ruuvi helposti?
Säälikää ulkona toimivaa yökorjaajaa parin hyvän vinkin avulla. Tätä ketjua on kyllä luettu...