Kirjoittaja Aihe: 508 - Vetokoukku  (Luettu 21214 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 340
  • Peugeot 508, Citroen C3, Peugeot 206
Vs: 508 - Vetokoukku
« Vastaus #75 : 17.08.2019, 16:53:17 »
Onko se lukitushärpäke varmasti riittävästi irti, eli ylhäällä? Sen jälkeen voisin veikata, että kahvaosaa pitää joko nostaa tai laskea ja samalla vetää irti.

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: 508 - Vetokoukku
« Vastaus #76 : 17.08.2019, 17:35:48 »
Kiitos Se vähän olikin ongelma ettei sormivoimat riittäneet lukituksen nostamiseksi enempää. Ois pitänyt olla sopiva työkalu jolla nostaa molemmin puolin.
Mut antaa olla. Ei jaksaminen ja tieto riitä, vien koukkupajaan, pelkkä asennus 320€. Vähän kai jään viel voitolle kun hommasin koukun ja sähköt itse.
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 770
Vs: 508 - Vetokoukku
« Vastaus #77 : 17.08.2019, 20:32:50 »
Joskus on hyvä antaa ammattilaisille ja ottaa itse rennommin! :)
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Vetokoukku
« Vastaus #78 : 18.08.2019, 01:34:58 »
Vaikealta kuulostaa tuon SW:n kontin verhoilut. Sedaniin vaihdoin koko takakontin verhoilut kahdessa autossa päikseen ja siihen ei varttituntia enempää tuhrautunut. Muutama nasta irti ja molemmin puolin yksi ruuvi ja sen jälkeen kamat vaan nosti ulos. Noiden avauskahvojen kanssa on tosiaan usein säätämistä. Eikö se ole jostain kahvan pohjasta ruuvilla kiinni, ei kai sen jälkeen pitäisi mitään ihmeellistä estettä olla, jos ei nyt ihan ulos asti halua niitä sivuverhoiluja nostaa.

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: 508 - Vetokoukku
« Vastaus #79 : 18.08.2019, 03:42:35 »
Joo tietohan tässä olisi valtaa, mutta kun pitää opetellen irroittaessa varovasti väännellä ja käännellä ettei paikat hajoa, mutta silti hajoaa. Kerran kun näkis niin olisi paljon helpompaa. Sen takia kuvat täällä olis niin tärkeitä.

Sivuverhoilut varmaan pitäisi saada kutakuinkin autosta ulos, ainakin oikea puoli. Lopullinen sinetti mulla oli kun kaikki näkyvät ruuvit oli auki mutta silti ei takapuskurin suojus tuntunut yhtään liikkuvan. Nosturi auttais ettei tarttis könytä auton alla. Nyt en ollut yhtään tunkannut tai rampeille ajanut. Noin v2007 sain asennuksen paljon helpommin tehtyä 407 SW:hen, tai sitten aika kultaa muistoja...
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Vs: 508 - Vetokoukku
« Vastaus #80 : 18.08.2019, 09:11:16 »
Tuossa on video takapuskurin irrottamisesta: https://youtu.be/d_Z2A7IB1Ls
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 508 - Vetokoukku
« Vastaus #81 : 18.08.2019, 10:09:25 »
Joskus on hyvä antaa ammattilaisille ja ottaa itse rennommin! :)
Totta molemmat toteamukset. Kansantalouden kannalta työllistävä ja nostava vaikutus teettää muilla ;).  Tuossa videossa raakasti repien puskuri irti, ei hyvä, mutta ajan kanssa tuumien onnistuisi itsekin tehdä. Peukkua vperan tuunauksiin saada uusi kulkinen mieleiseksi.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Keiske

  • Vieras
Vs: 508 - Vetokoukku
« Vastaus #82 : 20.06.2020, 15:49:58 »
Auto: 2011 508 2,2 HDi GT.

Onks kellään tietoa tälläisestä vetokoukusta et miten pitäisi toimia?

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Vetokoukku
« Vastaus #83 : 21.06.2020, 00:31:23 »
Eikös tuo tuosta kahvasta vetämällä pyörähdä esiin. Ruosteen määrästä päätellen ei kovin usein ole pyörähtänyt ja voi olla aika jumissa.

joakim

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 921
Vs: 508 - Vetokoukku
« Vastaus #84 : 29.07.2020, 06:09:40 »
Auto: 2016 508 SW 1,6 BlueHDi GT-Line.

Nyt kun katselen vetokoukkua itseasennukseen, näyttää useimmissa lukevan, ettei käy GT-Line ja GT. Mikäs noissa on eroa muihin koukun kannalta? Mikä koukku tuohon käy? Mistä saa järkihintaan? Mieluiten irrotettava.
MG4 -23 (23-) ja 508 1.6 BlueHDi -16 (20-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09) ja 605 ST Turbo -99 (03-20), 607 2.2 -05 (09-24)

joakim

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 921
Vs: 508 - Vetokoukku
« Vastaus #85 : 29.07.2020, 06:25:27 »
« Viimeksi muokattu: 29.07.2020, 06:33:24 kirjoittanut joakim »
MG4 -23 (23-) ja 508 1.6 BlueHDi -16 (20-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09) ja 605 ST Turbo -99 (03-20), 607 2.2 -05 (09-24)

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Vetokoukku
« Vastaus #86 : 29.07.2020, 14:07:18 »
2,2 GT:ssä on pakoputkisto ja takapönttö tiellä.

2-litraisessa GT:ssä tai GT-Linessa en ole niin tarkasti katsonut, mutta eikö niissä vasen ulostulo ole aito ja vain oikea on feikki? Ei sen tosin silti pitäisi vaikuttaa koukkuun.

joakim

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 921
Vs: 508 - Vetokoukku
« Vastaus #87 : 29.07.2020, 14:53:57 »
Kumpikin on GT-Linessä feikki. Oikea pakoputki päättyy ennen puskuria ja isoittaa alaviistoon.
MG4 -23 (23-) ja 508 1.6 BlueHDi -16 (20-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09) ja 605 ST Turbo -99 (03-20), 607 2.2 -05 (09-24)

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Vetokoukku
« Vastaus #88 : 29.07.2020, 14:56:13 »
Kyllä sinne sitten pitäisi sama koukku mennä kuin muihinkin, jos ei sitten joku rauta ota niihin feikkiulostuloihin kiinni.

joakim

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 921
Vs: 508 - Vetokoukku
« Vastaus #89 : 31.07.2020, 10:45:40 »
Aika vähän nuo feikkiulostulot ulottuvat puskurin ulkureunasta sisään. Vaikea kuvitella, että olisivat tiellä.

Tämä meni juuri ohi. Harmi! http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=85248.0
MG4 -23 (23-) ja 508 1.6 BlueHDi -16 (20-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09) ja 605 ST Turbo -99 (03-20), 607 2.2 -05 (09-24)