Auto: 2011 508 2,2 HDi 204 FAP GT (DW12C, automaatti).
Edellisestä öljynvaihdosta alkaa tulla 10 tkm ja näyttää silmämääräisesti siltä, että parempi vaihtaa tuossa kohtaa kuin ajaa vielä toiset 10 tkm, vaikka huoltovälin mukaan näin voisi tehdäkin.
Kumpaakos kautta tuohon DW12C-koneeseen kannattaa öljyt vaihtaa eli otetaanko vanhat öljyn mittatikun putkesta imuvaihdolla vai pohjatulpan kautta? Jälkimmäinen vaatii pohjamuovi(e)n irrottamisen ja jos tuon vie vaan pajalle ilman tarkempia ohjeistuksia, niin varmaan ottavat yläkautta kun se on helpompaa ja nopeampaa. Tavoitteena tietty saada mahdollisimman perusteellisesti tuolta kaikki vanha öljy ja pohjalle kertynyt sakka pois.
Mikäs suodatin tuonne kannattaa hankkia? Service boxista löytyy kyllä varaosanumero 1109 CL, mutta kenen tekemä ja tarkemmin mikä suodatinmalli tuo on vai kannattaako laittaa joku parempi?
Näyttäisi tuon kuvan perustella, että pohjatulppa ei ole pohjan alimmassa kohdassa, mutta sitä tuosta ei oikein voi päätellä saako mittatikun putken kautta öljyt pois syvemmältä.