No niin, osa saapui kahden viikon odottelun jälkeen (ranskan posti ilmoitti 25.pv pakanneensa osan lajitteluun ja 27.pv jo lentokoneeseen, en tiedä missä loppu viivytys kesti). Ja heti osan vaihtoon. Tosin tällä kertaa vika vaihtui kierroslukumittarin korjaukseksi, kun paikansin vian vaihtamalla nopeus- ja kierroslukumittarien moottorien paikkaa keskenään, jolloin nopeusmittari alkoi toimia ja kierroslukumittari ei toiminut.
Homma kävi varsin joutuisasti, kun olin purkanut mittariston jo pariin kertaan tässä välissä.
1. kuvassa näkyy mittariston kiinnitysruuvien paikat, jotka ehdin jo irroittaa aiemmin (2kpl, torx20). Ensin piti siis irroittaa koristelistat molemmin puolin.
2. kuvassa näkyy mittaristoa alareunasta kiinni pitävät metalliset klipsit. Hieman voimaa käyttäen alareunasta vetäen mittaristo irtosi kohtuu helpolla.
3. kuvassa näkyy 10kpl avattavia ruuveja (torx10) jonka jälkeen saadaan viallinen komponentti jo näkyviin.
4. kuvassa näkyy keltaisella ympyröitynä nopeusmittarin moottori, joka tosin tällä kertaa sai jäädä paikalleen ja irroitin toiselta reunalta kierroslukumittarin vastaavan. Viallinen moottori nousee pienellä talttameisselillä kampeamalla, kun samalla avasi neljällä sivulla olevia muoviklipsejä hieman. Keskellä mittaristoa oleva näyttö piti myös poistaa, jotta sen alla olevat kaksi ruuvia sai irroitettua (myös torx10).
5. kuvassa mittariston reunoilla olevat muoviklipsit, joiden avaamisessa kannattaa olla hellä, tuntuivat sen verran kovilta jo, että lohkeavat melko varmaan helpolla. Minulla tosin säilyi ehjänä.
6. kuvassa mittaristo käännetty ympäri jo kasausvaiheessa ja viisarit painettu paikoilleen. Moottorin akseli kannattaa ennen asennusta kääntää 0-asentoon, jolloin viisarin kohdistaminen onnistuu helpolla mittariston 0-kohtaan.
7. kuvassa näkyy vierekkäin alkuperäinen ja tarvike-osa. Ranskasta tuli näköjään myyntikuvasta poiketen täysin samanlainen varaosa, mitä kiinastakin olisi tullut. Kiinasta olisi ehkä noin 5€ halvemmalla saanut, mutta todennäköisesti muutaman viikon kauemmin olisi saanut odotella.
8. näkyy vielä moottorin paikka tyhjänä. Asennusvaiheessa kannattaa olla huolellinen, ettei kontaktinastat väänny, vaan menevät oikeisiin reikiin suorassa. Ovat melko ohuet.