Kirjoittaja Aihe: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet  (Luettu 160143 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #45 : 21.04.2011, 02:04:36 »
1.8 bensa EW7A 2006 tuntuu hieman vievän öljyä, mutta sitä teki edellinenkin 406 1,8 XU kone. Jos ajaa 30tkm ilman öljynvaihtoa, voi joutua pari litraa lisäilemään. Viimeisellä vaihtovälin kymppitonnilla kulutus tuntuu lisääntyvän, mutta muutenkin kannattaa vaihdattaa öljyt 15tkm välein.
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

pulkka

  • Vieras
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #46 : 27.07.2011, 11:39:09 »
Moi!

Olen ollut jo seitsemän vuotta tyytyväinen 307 Wagonin omistaja, mutta nyt olisi vakavasti harkinnassa vaihtaa pykälää isompaan autoon, kun tarjolla olisi vuoden 2008 407 SW 1.6 HDI, jolla kilometrejä on takana vajaat 90 000. Olisin kiitollinen kaikista kommenteista asiaan liittyen.

Koeajamassani autossa rikki olivat:
- Ilmastointi ei puhalla kylmää
- Lasikaton verhon paneelit ovat irti toisistaan ja jumittavat, kun verhon yrittää avata

Nämä molemmat puutteet myyjä lupasi korjata. Ilmastoinnissa on oletettavasti vuoto, joten jos korjaavat kunnolla, niin homma on varmaan ihan ok. Sen sijaan tuo kattoverho vaikutti melkoiselta rimpulalta ainakin nyt rikki ollessaan. Kuinka luotettavasti nuo yleensä toimivat?

Tuon koneen koosta olin huolissani, mutta meikäläisen ajotyyliin osoittautui ihan tarpeeksi rivakaksi ja taloudellinenhan tuon pitäisi olla eli sen puolesta koeajo oli kyllä positiivinen kokemus. Myös muuten ajo-ominaisuudet vastasivat odotuksiani. Siitä plussaa.

Olen itse lähestulkoon kaksimetrinen, joten kuskin tiloilla on suuri merkitys. Penkin saa todella taakse, mutta ajoasento on paljon matalampi kuin 307:ssa. Ratti saisi tulla hieman kauemmaksi, kuin mihin sen saa ja hieman minua häiritsi muuten mukavassa penkissä selkänojan yläosassa oleva pakunnos, jonka on kai tarkoitus tukea hartioita, mutta osuu minulla hieman liian alas. Ihan ok asennon tuossa kuitenkin saa moneen muuhun autoon verrattuna, joten jos ei nyt ylistäviä kehuja, niin ei penkistä myöskään ehdotonta eitä tule.

Eniten mietityttää nuo lähiajan kustannukset. Edessä on vuoden päästä 120:n huolto, jossa vaihtoon menee ainakin hihna ja ilmeisesti myös FAP? Myyjä pelotteli, että huollolle voi tulla hintaa jopa 1700€! Onko tosiaan näin? Tarkoitus on ajaa auto sen verran loppuun, ettei vaihtoarvo aikanaan tule montaa satasta heilahtelemaan oli sitten leimat huoltokirjassa niin tai näin.

Hihna menee vaihtoon tottakai ajallaan, mutta eikös tuota hiukkasloukkua nyt ainakin voi käyttää yli suositusten? Eikai siitä mitä vakavaa vahinkoa pääse käymään, jos vaikka loppuun käyttäisikin.

Kuinka muuten huoltojen kustannukset? Olen tottunut 307 bensakoneen huoltokustannuksiin. Meneekö 407 dieselin huoltamiseen enemmän rahaa?

Renkaat vaihtoautossa tietysti ovat mitä ovat, joten seuraavan vuoden aikana menevät molemmat sarjat uusiksi. Tuolle nyt ei mitään voi, mutta jos vuoden sisään tulee 1700€:n huolto ja 8 uutta rengasta, niin alkaa kyllä tuntua...

Mustanaamio

  • Vieras
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #47 : 15.08.2011, 23:55:59 »
Itse ostin toukokuussa-11 112tkm ajetun 2,2 SW:n. Nyt on mittarissa 125tkm.  Huomiot ja rempat:

Taakse piti vaihtaa toinen "koiranluu" mutta toinen oli vielä kunnossa. Ilmeni kolinana hitaalla nopeudella kuopissa. Jäljelle jäi pienempi kolina, jonka korjailin voitelemalla kaikki tiivisteet silikonirasvalla. Puhalsin rasvaa myös tiivisteiden vesireistä tiivisteiden sisälle-> autosta tuli todella hiljainen.

Takaikkunan salpa temppuilee aukomalla ikkunaa -> "rear open" ajotietokoneen näytössä. Revin panelin irti ja tutkin salpaa. En mitään suoranaista vikaa löytänyt. Verhoiluniiteistä tosin tuli entisiä ja uudet maksoi 0,4€ kpl. Lopulta vedin pari kierrosta ilmastointiteippiä luukun u-raudan ympärille ja vika siirtyi tulevaisuuteen. Nyt kun verhoilu repsottaa niin taidan laitella takaluukun kahvakoristeen ympäristön kuntoon sisä- ja ulkopuolelta.

Kylmänä kone naputtaa kuin diesel. Veikkaisin hydraulinostimia? Koneelle Fortea ja perkeleellinen kolina. Käyntiparani mutta kolinaa jäi vielä riittävästi. Nokka-akselin ennakon säädöstä tulee vikanäyttö ajotietokoneeseen? Tai ainakin testerin pitäisi ilmoittaa jatkuvasta korjaamisesta? Kone kuitenkin käy hyvin ja vetää kunnolla, niin ajattelin että on ominaisuus. Varsinkin, kun kierrosten nosto ja koneen lämpiäminen poistavat naputuksen. Tähän varmaan palaan joskus tällä palstalla.

Parkkitutka pimeni mutta se oli tiedossa jo koeajon jälkeen -> piipitteli siihen malliin.

Lonlife öljyä näyttää kuluvan niin, että sheikit lähettää joulukortin mutta alan miehet merkkiliikkeestä kertoivat, että sitä menee. Se mikä paljon jääköön jokaisen omaksi mielipiteeksi. Itse laitan 3000km ajomatkaksi ajotietokoneelle ja käyn kurkkaamassa -> 1/2 - 3/4 litraa olen lisännyt. Öljyvuotoja ei ole, joten pakoputkeen se vissiin menee. Bensalta ei öljy ainakaan minun nokkaan haise. Hydraulinostimet eivät minun järjen mukaan öljyä kuluta?

Jarrut vikisee mutta kun antaa reilusti tennaria niin näyttää takapäässäkin helpottavan. Saattaa kyllä vaatia purkua ja puhdistusta tulevaisuudessa.

Autoja vertailleissa (407) huomioin, että ajotietokoneiden näytöt toimivat puutteellisesti tai joskus eivät ollenkaa. Asia lienee edessä itselläkin mutta netistä näytti löytyvän firmoja jotka korjaavat vaihtamalla paremman näytön. Se miten näyttö irtoaa on vielä arvoitus. Jossain yksilössä ohjaustehostin ei toiminut normaalisti parkkipaikkanopeuksilla.

Yhteenveto: Mielestäni 407 on kelvollinen ostos käytettynä. Pientä vikaa ja vähän likaa, ei kallis, korjattavissa kohtuu kustannuksin, pirun mukava maantiellä, kaupungissa kankea  (on ketterämpiä saman kokoisia), minulle 3-vaihteen välitys tuottaa oppimisvaikeusia, tuntuu tarpeettomalta koko vaihde. ;D

Bozi

  • Vieras
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #48 : 19.08.2011, 15:09:19 »
Onkos kokemuksia bensa V6 + automaatti -yhdistelmästä? Kuinka toiminta- tai vikavarma on tuo vaihdelaatikko? Moottori onkin jo tuttu ja turvallinen, mutta mikähän mahtaa olla käytännön kulutus tuon automaatin kanssa? Entäs se sähkösäätöinen alusta?

Mahtuuko 407 farkkuun kaksi lasta ja koira, sillä oletuksella että ne 406:een mahtuvat? ;)

wilbert

  • Vieras
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #49 : 19.08.2011, 18:09:52 »
Hyvin sinne mahtuu, tilaa ei konttiin juurikaan jää jos koira on iso. Ei oikeen lastenvaunuja kannata kuvitella laittavansa hurtan kaveriksi. Ei kannata sitä näytön vaihtoa teettää missään, on niin helppo vaihtaa itse. Haulla varmasti löytyy.

matkalahna

  • Vieras
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #50 : 20.08.2011, 19:51:05 »
Auto: Vm. 2008 (k-otto 2.1.2008), HDI 2.2 Bi-turbo, Sedan, ajettu 154.000, kaikki omaa ajoa

Viat:

- Etupyörien laakerit 68.000 km (takuu)
- Jarruvalokytkin x 2 100.000 (rikkoivat ensimmäisen vaihtaessaan) (takuu)
- Alapallonivelet 120.000 huollossa (maksoin  itse), vasen etupyörän laakeri (takuu)
- Lämmityslaitteen läppäakseli poikki 125.000 (takuu). Samalla vaihdettiin koiranluut taakse.
- Öljyvuoto vaihdelaatikon päästä ja öljypohjan tiivisteestä 130.000 (takuu)

Bi-turbo -kone on loistava. Ihmettelen, kun jotkut testit ovat moittineet 407:n ajettavuutta. Tämähän on loistava matkavaunu. Keskikulutus koko ajalta 5,95 l/100km. Öljynkulutus merkityksetön, ei kulu juurikaan vaihtovälissä. JBL:n äänisysteemi on  kohtuullisen hyvä paketti.

Menossa vaihtoon, 508 HDI 163 Allure tulee talliin lokakuuussa.
« Viimeksi muokattu: 20.08.2011, 20:26:51 kirjoittanut matkalahna »

Mustanaamio

  • Vieras
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #51 : 05.11.2011, 11:24:52 »
Itse ostin toukokuussa-11 112tkm ajetun 2,2 SW:n. Nyt on mittarissa 125tkm.  Huomiot ja rempat:

Taakse piti vaihtaa toinen "koiranluu" mutta toinen oli vielä kunnossa. Ilmeni kolinana hitaalla nopeudella kuopissa. Jäljelle jäi pienempi kolina, jonka korjailin voitelemalla kaikki tiivisteet silikonirasvalla. Puhalsin rasvaa myös tiivisteiden vesireistä tiivisteiden sisälle-> autosta tuli todella hiljainen.

Takaikkunan salpa temppuilee aukomalla ikkunaa -> "rear open" ajotietokoneen näytössä. Revin panelin irti ja tutkin salpaa. En mitään suoranaista vikaa löytänyt. Verhoiluniiteistä tosin tuli entisiä ja uudet maksoi 0,4€ kpl. Lopulta vedin pari kierrosta ilmastointiteippiä luukun u-raudan ympärille ja vika siirtyi tulevaisuuteen. Nyt kun verhoilu repsottaa niin taidan laitella takaluukun kahvakoristeen ympäristön kuntoon sisä- ja ulkopuolelta.

Kylmänä kone naputtaa kuin diesel. Veikkaisin hydraulinostimia? Koneelle Fortea ja perkeleellinen kolina. Käyntiparani mutta kolinaa jäi vielä riittävästi. Nokka-akselin ennakon säädöstä tulee vikanäyttö ajotietokoneeseen? Tai ainakin testerin pitäisi ilmoittaa jatkuvasta korjaamisesta? Kone kuitenkin käy hyvin ja vetää kunnolla, niin ajattelin että on ominaisuus. Varsinkin, kun kierrosten nosto ja koneen lämpiäminen poistavat naputuksen. Tähän varmaan palaan joskus tällä palstalla.

Parkkitutka pimeni mutta se oli tiedossa jo koeajon jälkeen -> piipitteli siihen malliin.

Lonlife öljyä näyttää kuluvan niin, että sheikit lähettää joulukortin mutta alan miehet merkkiliikkeestä kertoivat, että sitä menee. Se mikä paljon jääköön jokaisen omaksi mielipiteeksi. Itse laitan 3000km ajomatkaksi ajotietokoneelle ja käyn kurkkaamassa -> 1/2 - 3/4 litraa olen lisännyt. Öljyvuotoja ei ole, joten pakoputkeen se vissiin menee. Bensalta ei öljy ainakaan minun nokkaan haise. Hydraulinostimet eivät minun järjen mukaan öljyä kuluta?

Jarrut vikisee mutta kun antaa reilusti tennaria niin näyttää takapäässäkin helpottavan. Saattaa kyllä vaatia purkua ja puhdistusta tulevaisuudessa.

Autoja vertailleissa (407) huomioin, että ajotietokoneiden näytöt toimivat puutteellisesti tai joskus eivät ollenkaa. Asia lienee edessä itselläkin mutta netistä näytti löytyvän firmoja jotka korjaavat vaihtamalla paremman näytön. Se miten näyttö irtoaa on vielä arvoitus. Jossain yksilössä ohjaustehostin ei toiminut normaalisti parkkipaikkanopeuksilla.

Yhteenveto: Mielestäni 407 on kelvollinen ostos käytettynä. Pientä vikaa ja vähän likaa, ei kallis, korjattavissa kohtuu kustannuksin, pirun mukava maantiellä, kaupungissa kankea  (on ketterämpiä saman kokoisia), minulle 3-vaihteen välitys tuottaa oppimisvaikeusia, tuntuu tarpeettomalta koko vaihde. ;D

20 000km ajettu em jälkeen. Vaihdettu 3 x H1 polttimo. Ei paha. Kestotesti jatkuu 1000 km viikkokertymällä.
« Viimeksi muokattu: 05.11.2011, 11:31:23 kirjoittanut Mustanaamio »

Mustanaamio

  • Vieras
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #52 : 26.12.2011, 16:25:04 »
Auto: 2005 407 SW 2,2 Sport.

Nyt mittarissa 142000km => itsellä 30000km. Uusitu akku, pyyhkijänsulat, yksi H1 ja takalasinpyyhkijän varsi. Mokoman oli entinen omistaja korjannut jollain liimalla ja pakkanen/konepesu voitti mömmön kitkan. H1:ä näyttää menevän onkohan jännitteissä heittoa tai Würth-laadussa on sanomista.  Korjauskustannukset tähän mennessä 78€ ja huoltokustannukset 500€.

wedo

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 315
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #53 : 22.01.2012, 18:41:40 »
Olisi kiikarissa 407 2.2 Aut. 2004, noin 107tkm mittarissa, täydellisellä huoltokirjalla, jakopää olisi tulossa 2013 vaihtoon.

Varustetasona excutive, on sähköjakkaraa ja automaattivaihdetta jne. Kovasti olen koittanut kuunnella noita 2.2l moottoreita, toinen kävi hieman dieselmaisesti, tämä yksilö kävi paljon nätimmin, vaikka enemmän mittarissa.

Luulisi tuollaisen olevan ihan ok hankinta, 8500 eurolla saisi ajaa kotiin..
2011 508 1,6 e-HDi Allure 2tronic
2016 308 T9 1.2 Puretech EAT6

Rasvis

  • Vieras
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #54 : 22.01.2012, 19:30:18 »
Ainakin oma 2.2 välillä raksuttaa ja välillä ei, mieluiten tuntuu ääntelevän puolilämpimänä käynnistettäessä. Yhden startin perusteella ei ehkä kannata vetää kovin suuria johtopäätöksiä.

Jos on ehjänoloinen auto niin pitäisi kyllä olla mukavasti vastinetta rahalle. Omaan olen erinäisiä hälyääniä lukuunottamatta ollut aika tyytyväinen.

Mustanaamio

  • Vieras
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #55 : 18.03.2012, 14:47:36 »
Auto: 2005 407 SW 2,2 Sport

Nyt on mittarissa 153000km, josta itse ajettu 41000Km. Viimeisellä 10tkm taipaleella ei mtään ongelmaa. Pakkaset meni hienosti. Lisäsin ohjaustehostimeen 1dl öljyä, eli on nyt reilusti yli merkkiviivan. Näin tein, koska tätä täällä suositeltiin. Moottoriin lisätty öljyä n "loraus". Tämä siksi, kun oli kerran konepelti pystyssä ja ajon jälkeen ei ollut ylärajassa. Viimisessä huollossa vaihdetut tulpat ja akku ja öljy mikä näyttää pysyvän parhaiten koneessa. Nyt ei ole enään mennyt H1 polttimoitakaan, joita ennen sai vaihtaa lähes viikottain. Lieneekö akun (ja tulppien) vaihdolla merkitystä mutta polttimot ainakin kestää. Peilitkin ovat pelanneet hienosti, vaikka niiden piti sekoilla heti pakkasella. Auto on ollut ulkona tai katoksessa.
Kulutus talvinopeuksilla tarkka 80km/h maantiellä niin ajotietokone näyttää 6,5l/100km. Normaaliajossa 7,5l/100km ja pelkkää "minun" kaupunkiajoa niin 8,8 l/100km. En ole vaivautunut mittaamaan ajotietokoneen virhettä kulutuslukemissa mutta tuskin se yli 1/2l/100Km on.

Olen todella tyytyväinen auton toimintaan. Ainoa harmi on vinkuvat jarrut.

Mustanaamio

  • Vieras
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #56 : 18.03.2012, 17:48:12 »
Niin, unohtui mainita siitä moottorin kolinasta/raksutuksesta/disel-äänestä. Se on mielestäni pysynyt ennallaan, eli raksutuksen määrä vaihtelee mutta pysyy. Eipä ole ajamista haitannut.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 874
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #57 : 18.03.2012, 17:49:11 »
Siitä vaan ostamaan ;)  Hälyäänet saa pois tutkimalla (mistä kuuluu?) ja vinkuvat jarrut korjaantuvat vaihtamalla  ECB-palat-
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Arde

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 492
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #58 : 20.03.2012, 19:08:03 »
Auto: 2005 407 SW 2,2 Sport

Kulutus talvinopeuksilla tarkka 80km/h maantiellä niin ajotietokone näyttää 6,5l/100km. Normaaliajossa 7,5l/100km ja pelkkää "minun" kaupunkiajoa niin 8,8 l/100km. En ole vaivautunut mittaamaan ajotietokoneen virhettä kulutuslukemissa mutta tuskin se yli 1/2l/100Km on.

Olen todella tyytyväinen auton toimintaan. Ainoa harmi on vinkuvat jarrut.
Yllättävän pienellä kulkee jos lukemat pitävät ollenkaan paikkaansa, tietääkseni vastaavia arvoja ei ole edes tehtaan testeissä ilmoitettu enkä ole tällä foorumillakaan lukenut että kukaan pääsisi vastaavilla kulutuksilla  :o Itselläni sama vuosimalli ja kone mutta automaatti, tietokoneen ilmoittamat tällä kertaa 95e10 polttoaineella: kaupungissa 12L/100km keskikulutus 10L/100km ja maantiella 100km/h 7.5L/100km
« Viimeksi muokattu: 20.03.2012, 19:32:57 kirjoittanut Arde »
Skoda Fabia 1.2 TSI Autom. -15 Style MonteCarlo
Ent. Peugeot 407 SW 2.2 Sport -05 Automaatti

Mustanaamio

  • Vieras
Vs: 407 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #59 : 21.03.2012, 23:46:40 »
Maantieajo = 6,5l/100km tulee ajotietokoneelle, kun tökkää vakionopeussäätimen päälle ja ajaa näytön lukemalla 80km/h 75min yhtäkyytiä. Kokoajan 6-vaihde päällä. Ei siis yhtään kiihdytystä tai jarrutusta. Harvemmin pystyy näin ajamaan. Ka nopeutta en nyt muista mutta on luonnollisesti liki 80km/h.
Normaaliajo = 7,5l/100km on ihan vakiotulos tankillisella ajotietokoneen näytössä työmatka-ajossa ka nopeus 67km/h. Tällöin ajellaan yleensä nopeutta 80-84km/h. Tämä lienee jollekin maantieajoa?
En tiedä mikä on kaupunkiajon standardi mutta "minun"kaupunkiajo on marketissa käymistä ja jotain vastaavaa. Tästäkin ajosta 80% pääsee 6-vaihteella.
Nämä ovat siis ajotietokoneen näyttöjä. Eivät nämä nyt niin älyttömiä mielestäni ole. 6,5l on tietysti vähän mutta tarkoitus olikin viestittää, että kyseessä on poikkeava ajotapahtuma = kokoajan tarkasti 80km/h. Toisaalta sinä saat automaatin kulkemaan 7,5l/100km kun minä saan sen kulutuksen ka nopeudella 67km/h kovalla laatikolla. Sinä puhut keskikulutuksesta ja minä kerron minun normaaliajosta. Se, että keskikulutukset olisivat vertailukepoisia, vaatisi varmaankin saman kilometrimäärän ja ka nopeuden kyseisellä taipaleella.
Olen kuitenkin tyytyväinen, että päädyin 2,2l moottoriin, koska lukemat ovat näinkin siedettäviä minun ajossani. Silloin vajaa vuosi sitten harkitsin vakavasti automaattia/2,2 mutta arvelin siinä kulutuksen olevan riittävästi suuremman. Ilmeisesti automaatti olisi sittenkin ollut ihan kelvollinen valinta minun normaaliajolle.