Kirjoittaja Aihe: 605 - Ohjaustehostimen pumpun hihnan kiristys (ZPJ)  (Luettu 3929 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Auto: 1995 605 3,0 V6 ZPJ (automaatti).

Onko tuossa ohjaustehostimen hihnassa samanlaista kiristystä kuin esimerkiksi laturin hihnassa? Vaihdoin kitisevän hihnan uuteen ja totesin että kiristäminen ei meinannut onnistua ollenkaan kun ei löytynyt sellaista kiristysruuvia. Onko omastani vain lähtenyt kiristin kävelemään kun siellä kuitenkin näytti vähän sellainen paikka olevan mihin kiristinruuvin olisi voinut laittaa, vai onko tuossa ihan joku muu kiristyssysteemi?
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’

Benkku

  • Vieras
Vs: 605 - Ohjaustehostimen pumpun hihnan kiristys (ZPJ)
« Vastaus #1 : 02.09.2013, 11:42:18 »
Ei ole hihnan kireyden säätöruuvia.

Keulan puoleisessa kumihelassa on avainvälille paikka, josta sopivan kevyellä voimalla painamalla säädetään hihnan kireys haluttuun SEEM yksikköön. Painetaan kiintoavaimella ja samalla kiristetään pumpun kiinnitys.