Kirjoittaja Aihe: 308 - Navigaattorin/musiikkisoittimen ongelmat ja päivitykset (SMEG+)  (Luettu 21851 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

TC

  • Vieras
Minä olen päivittänyt kartat osoitteesta peugeot.navigation.com, Pohjoismaat maksaa 79,-. Luultavasti tätä tarkoittaa virallinen lähde. Samasta osoitteesta saa ostaa myös luokattoman huonot nopeusvalvontakameravaroitukset. Minulla oli autossa Euroopan kartat mukana ja on edelleenkin, mutta olen päivittänyt vain tuon Skandinavian. Onneksi karttoja voi päivittää alueittain, ei ole pakko ostaa koko Eurooppaa jos ei nyt satu tarvitsemaan. Tuo tikun sisältö näyttää samalta kuin minulla, sekö ei mene edes niin pitkälle että kysyy aktivointikoodia?

Omassa se kaatumatauti edelleen on, kaatuu lähes 90% varmuudella kun iPhonen piuhan kytkee lennossa ja melko usein myös ennen käynnistystä kytkettynä. Huolto ei tälle mitään osannut tehdä, sen kanssa on vain elettävä tai käytettävä vain bluetoothia musiikin kuunteluun. Voisihan sitä lähteä vaatimaan uutta laitetta, jos olisi jonkinlainen varmuus siitä että se jotain auttaisi.

empee

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 97
Tikulla on jokin tiedosto liikaa tai puuttu tai tikulla ei ole tarpeeksi tyhjää tilaa.

Alustetulla tikulla on tilaa 8 Gt. Jos jotain puuttuu tai on liikaa, niin se vika on ollut jo zipatussa fileessä 41843.zip.

Tarkista myös tiedostojen attribuutit ja että tikulle pystyy kirjoittamaan.

Voisitko neuvoa, miten tuo tehdään?

Varmuuden vuoksi mikä tänä virallinen lähde on?

Sama kuin TC:llä eli peugeot.navigation.com

TC: Ei kysele koodia. Näyttössä luki hetken "Checking compatibility...". Odottelin monta minuuttia, mutta mitään ei tapahtunut!

Huolto viestitti: Jos tuo zip-tiedosto purettuna sisältää pääkansion jonka sisällä nuo alla näkyvät tiedostot ovat, tyhjään ja alustettuun tikkuun pitäisi siirtää pääkansio jonka avaamalla nuo alla mainitut tiedostot näkyvät niin että usb-tikun juurihakemistossa on vain yksi kansio. Checking compatibility  ilmoituksen jälkeen saattaa mennä useita minuutteja ennen kuin mitään tapahtuu.
Jos tikulla on tuo päähakemisto 41843 yksinään, laite herjaa: No music files found.

Kuten Penguin kirjoitti, karttapäivitysten ohjeistus on ala-arvoista  >:(
NYT: C5 Aircross PT 180 Shine EAT8 A /2020,
Exät: 3008 II PureTech 130 Allure A /2017, Peugeot 308 II 1,2 Puretech 130 A /2014, 308SW Sport THP 156 A /2010 + 17 muuta ranskalaista, 3 saksalaista, 2 japanilaista, 3 Fiatia ja 1 Messerschmitt

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Tyhmä varmistus mutta onhan sulla Windows eikä Mac OS X (joka tekee kenties piilotiedostoja)?

empee

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 97
Windows 10 on käytössä. Mutta saattaa vika olla siinäkin  ;D
NYT: C5 Aircross PT 180 Shine EAT8 A /2020,
Exät: 3008 II PureTech 130 Allure A /2017, Peugeot 308 II 1,2 Puretech 130 A /2014, 308SW Sport THP 156 A /2010 + 17 muuta ranskalaista, 3 saksalaista, 2 japanilaista, 3 Fiatia ja 1 Messerschmitt

TC

  • Vieras
En ymmärrä miksi tikulla pitäisi olla tyhjää tilaa, kun ei sinne mitään kirjoiteta. Sama juttu kirjoitusoikeuksien kanssa, varsinkin kun FAT32:ssa ei ole mitään käyttöoikeuksia mahdollista määritellä.

En muista missä vaiheessa tuo aktivointikoodi piti syöttää, mutta kysyin lähinnä siksi että olisiko mahdollisesti VIN-numerossa joku virhe tms. niin että kopiosuojaukseen tökkää. Ilmeisesti siitä ei ole kyse kun jää noin alkuunsa. Tuo ohje että siellä pitää olla kansio on kyllä ihan tuulesta temmattu, siihen ne filet juureen puretaan. Sieltä navigation saitilta saa asennusohjeet ja niillä se onnistuu. En muista mistä ne löysin mutta voin kaivella vieläkö on tallessa jos et löydä.

Onko sinulla 2 USB-liitintä ja oletko kokeillut molemmilla? Se on ainakin varmaa kahden liittimen vehkeissä, että toisessa ei saa olla mitään kiinni että asennus suostuu alkamaan.

EDIT: Itse olen kaikki päivitykset tehnyt siitä 12V pistokkeen vieressä olevasta liittimestä, en hanskalokerosta.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Ei se asennus sinne tikulle kirjoita mitään, mutta jotkut versiot silti tarkistavat, että kirjoittaminen on mahdollista. Toki FAT32:ssa voi tiedoston asettaa read-only ja joskus olen vaan nähnyt, että zip:istä puretut tiedostot on kaikki jostain syystä read-only. Lisäksi sekin on mahdollista, että tikussa on fyysisellä kytkimellä asetettavissa read-only tila.

Tuosta iPhonen kaatamasta soittimesta itse kyllä valittaisin ja vaatisin sen korjattavaksi. Soittimessa luvataan olevan tuki iPhonelle ja sen pitää myös toimia. Tehtaan päänsärky miten sen saa toimimaan ja varmasti se ei ole toimimaton kaikissa SMEG+:ssa. Huollot vaan yrittävät luikerrella vastuusta, kun mennään heidän mukavuusalueensa ulkopuolelle.

empee

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 97
TC'lle: Olen kokeillut kumpaakin USB-liitintä.

Penguin'ille: Kun katsoin zipattujen fileiden ominaisuuksia, ei niissä missään ollut ruksia kohdassa read-only.
NYT: C5 Aircross PT 180 Shine EAT8 A /2020,
Exät: 3008 II PureTech 130 Allure A /2017, Peugeot 308 II 1,2 Puretech 130 A /2014, 308SW Sport THP 156 A /2010 + 17 muuta ranskalaista, 3 saksalaista, 2 japanilaista, 3 Fiatia ja 1 Messerschmitt

empee

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 97
SMEG+ -laitteen käyttäjille kysymys:
Jos kirjoitatte ennakkoon navigaattoriin yhden, tai useamman osoitteen, jäävätkö ne sinne muistiin?

Mun värkki muistaa osoitteen vain, jos lähden heti ajamaan kohteeseen  :-\
NYT: C5 Aircross PT 180 Shine EAT8 A /2020,
Exät: 3008 II PureTech 130 Allure A /2017, Peugeot 308 II 1,2 Puretech 130 A /2014, 308SW Sport THP 156 A /2010 + 17 muuta ranskalaista, 3 saksalaista, 2 japanilaista, 3 Fiatia ja 1 Messerschmitt

TC

  • Vieras
Jotenkin tuo alkaa vaikuttaa siltä, että kannattaisi yrittää huoltoa saada testaamaan tuo karttapäivitys. Kyllähän sen on pakko jotenkin onnistua, vaihtavat vaikka laitteen kokonaan. Ei se tuon kummempi proseduuri ole, tiedostot tikulle, tikku koneeseen ja seuraat näytön ohjeita.

En ole varma mitä tarkoitat tuolla osoitteen muistiin jäämisellä, mutta jos laitat osoitteen ja aloitat navigoinnin ja saman tien lopetat navigoinnin, sinne pitäisi jäädä. Pystyihän sinne muutenkin paikkoja tallentamaan, ainakin kodin koordinaatit tallensin ja nimesin sen itse mutta en nyt juuri muista miten se menee.

empee

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 97
Karttapäivitys onnistui merkkihuollossa.
Kuten TC mainitsee Ei se tuon kummempi proseduuri ole, tiedostot tikulle, tikku koneeseen ja seuraat näytön ohjeita. homma on helppo, jos päivitys alkaa automaattisesti. Tässä laitteessa se ei alkanut, vaan olisi tarvittu ohjeita - sellaisia oikeita  :-\  Netistä löysin kyllä yhden, mutta siinä ehdotettiin näppäilemään nappeja, joita ei ollut.
Onneksi huolto löysi oikean ohjeen: Valitaan Map settings -> Info. Täältä löytyy Search, joka muuttuu harmaasta mustaksi, kun tikku laitetaan USB-rakoon. Tästä päivitys lähti käyntiin.

Kuten on täällä useasti mainittu, navigaattoridokumentaatio on sekavaa ja jopa harhaanjohtavaa! Suomenkieltä on turha etsiä  :o
Onneksi Vihdin Autotalosta saa hyvää palvelua  :)
NYT: C5 Aircross PT 180 Shine EAT8 A /2020,
Exät: 3008 II PureTech 130 Allure A /2017, Peugeot 308 II 1,2 Puretech 130 A /2014, 308SW Sport THP 156 A /2010 + 17 muuta ranskalaista, 3 saksalaista, 2 japanilaista, 3 Fiatia ja 1 Messerschmitt

AWD

  • Vieras
Tuleeko SMEG+ 5.4.B-R6 päivityksen mukana "CarPlay" ominaisuutta?

TC

  • Vieras
Minulla on 5.4.B.R8 eikä Carplayta, vaikea uskoa että softapäivityksenä tuleekaan.

tmex

  • Vieras
Puuttuuko siitä smegistä käyttöohjekirja? Autohan on yksityiselle kuluttajalle myyty tuote, eikös tässä kohdin lainsäädäntö ole aika tarkka että pitää olla suomenkielinen käyttöohje? Laatu käyttöhjeessa saakin olla mitä tahansa, siihen ei lainsäädäntömme ota kantaa. Noh, tästä on jo aikaa kun olen käyttiksiä tehnyt, ties vaikka lainsäädäntö olisi muuttunut.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 067
Ei kai käyttöohjekirjalla ole mitään tekemistä sen kanssa saako ohjelmistopäivityksellä laitteeseen josku uusia ominaisuuksia vai ei.
Ymmärtääkseni CarPlay yms. tulee vasta FW6.1:ssä ja seuraavaan sukupolven SMEG+i V2:ssa.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

rma1

  • Vieras
Saako kännykän näyttöä millään versiolla auton kosketusnäyttöön?