Auto: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A).
Missä mahtaa etupään ABS-anturin (oikea tässä tapauksessa) vaihdossa irrotettava liitin olla? Entä pitääkö anturia vaihdettaessa sisälokari irrottaa? Helppo hommako (jos saa anturin irti). Jos on anturi jumissa, kuinka sen saa helpoiten irti hajottamatta mitään muuta, esim. magneettikehää jos joutuisi porailemaan.
Alkoi renkaiden vaihdon jälkeen, n. 200km ajon jälkeen ohjausta ääriasentoon käännettäessä ilmoitella ABS yms viasta joka alkuunsa nollautui sammuttamalla eikä palannut 200km ajon aikana. Tuon jälkeen irroitin etupyörät ja katsoin silmämääräisesti kunnon, samalla aBS-anturin johtoa taivutellen ja heilutellen pyörän päästä. Tuon seurauksena ABS-vika iskee nyt jokaisen startin jälkeen, joten anturi (Delphi) menee vaihtoon.
Samalla huomasin että vasen alapallo on väljä (ei ole SKF vaan jokin Motonetista hankittu, vanha malli ilman välisuojalevyä). Niinpä 13-kohtainen autotoimenpidelista kasvoi 15-kohtaiseksi. Sisältää myös VW:n ja Korollan korjaukset/toimenpiteet. Tähän asti Pösön lista olikin lyhin, nyt samanmittainen muiden autojen listojen kanssa.