« Vastaus #3 : 15.05.2006, 13:22:39 »
Itse olen käyttänyt pelkkää letkussa olevaa painetta, liuotinta ja tai shampoota ja harjaa. Kaikkein arimmat paikat teipataan muovin kanssa eikä suunnata suoraa suihkua aroiksi tiedettyihin tai arvattuihin kohteisiin. Sitten puhtaalle märälle pinnalle koko konehuoneeseen ja moottoriin suihkutan Autoglymin vinyl & rubber carea, pelti kiinni ja annetaan kuivua. Käynnistetään moottori sitten kun paikat ovat kuivat jolloin hihnoistakaan ei roisku mitään puhtaille pinnoille. Jos johonkin on jäänyt vielä vettä niin kuivataan ne pois ennen ajoa tai käytetään moottori lämpimäksi jolloin pienet määrät haihtuvat.
Tuon käsittelyn tekeminen helpottaa puhtaanapitoa ja sen jälkeen saattaa pärjätä ilman liuottimiakin. Ei tahmaa paikkoja ja tekee uudennäköisen ilmeen.
Kirjattu
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire
Present time Peugeot 406 ST Executive 2,0 red