Kirjoittaja Aihe: 405 - Käy liian rikkaalla (kaasutin)  (Luettu 2363 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

perttu

  • Vieras
405 - Käy liian rikkaalla (kaasutin)
« : 06.06.2006, 15:19:55 »
Auto: 1988 405 1,6.

No niin. Nyt on 405 korjattu, varsinkin tuota kaasaria. Kulutus nyt 6.9l satasella (aiemmasta 15-20 litrasta). Ainoa mikä enää häiritsee on tyhjäkäynti. Eli starttaa aina heittämällä, mutta kylmänä käy ilmiselvästi liian rikkaalla ja meinaa sammua (+savuttaa kylmänä julmetusti). Ongelma poistuu täysin kun moottori lämpiää. Ajattelin uusia vielä vahapatruunan ja sen jälkeen säätää vielä lisää tyhjäkäynnin kierroksia.

Olisiko muita vinkkejä? Entä mistä mahtaisi uuden vahapatruunan saada (Helsingin seudulta, tai sitten muualtakin jos näppärä postimyynti)? Liikkeet tuntuvat myyvän eioota.

Vipe

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 162
Vs: 405 - Käy liian rikkaalla (kaasutin)
« Vastaus #1 : 06.06.2006, 20:20:56 »
No niin. Nyt on 405 korjattu, varsinkin tuota kaasaria. Kulutus nyt 6.9l satasella (aiemmasta 15-20 litrasta). Ainoa mikä enää häiritsee on tyhjäkäynti. Eli starttaa aina heittämällä, mutta kylmänä käy ilmiselvästi liian rikkaalla ja meinaa sammua (+savuttaa kylmänä julmetusti). Ongelma poistuu täysin kun moottori lämpiää. Ajattelin uusia vielä vahapatruunan ja sen jälkeen säätää vielä lisää tyhjäkäynnin kierroksia.

Ryypynläpän avautuman ja keventimentoiminnan tarkastus/säätö pitäisi poistaa ongelman.
Vahapatruuna vaikuttais olevan kunnossa.

homeor

  • Vieras
Vs: 405 - Käy liian rikkaalla (kaasutin)
« Vastaus #2 : 08.06.2006, 00:50:57 »
mitä kaikkea kaasarista korjasit,Perttu?

kun itellä on toi sama et vie jotain 15l/100km. Oliko ne perinteiset paikat eli koho/neulaventtiili?

kiitän

perttu

  • Vieras
Vs: 405 - Käy liian rikkaalla (kaasutin)
« Vastaus #3 : 09.06.2006, 08:30:43 »
Perinteiset. Neulaventtiili, tiivisteet, kalvot ja koho menivät vaihtoon. Läppäakselia tiivistin teflonpuslalla, mutta kaasutinexpertin mukaan ilmavuoto tuosta ei haittaisi mitään. Samoin meni puola uusiksi. Sitten säädettiin reippaasti. Venttiilien tarkistus, olivat kunnossa ja sytytyksen ennakko myös. Samoin seoksensäätöruuvi tiivistettiin, ettei saa ilmaa kierteistä (tiedä häntä tarpeellista, mutta vanha oli todella horo).

Suurin vitutusta aiheuttanut vika oli, että painoi sammutuksen jälkeen osan bensasta kaasariin. Tämän jälkeen ei lähtenyt käyntiin ilman kunnon pyöritystä ja silloin pukkasi reippaasti savua. Vielä jos tuon tyhjäkäynnin saisi toimintaan niin johan olisi mukavaa. Pitäisi läppä saada aukeamaan enemmän, kun sitä sormella avittaa niin käynti paranee.

Vaikea sanoa mikä korjaus minkäkin vian poisti, mutta ainakin vettynyt koho aiheutta tuota bensan painumista kaasuttimeen. Toivottavasti onnistut korjauksessa, aika monta hetkeä tuota kaasutinta tuli ihmeteltyä.