Kirjoittaja Aihe: 307 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää (ohjausyksikkö)  (Luettu 4863 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jokeri71

  • Vieras
Ongelma:

Auto: 2002 307 1,6 (16-ventt., 110 hv).

Kävipä semmonen juttu, että katkesi matkalla laturin hihna ja ajelin sen kuitenkin kotio. Ennen pihaa alkoivat kaikki valot vilkkumaan ja välkkymään ja sain auton parkkiin. Nytten hihna vaihdettu ja ei vaan lähde käyntiin. Olemme antaneet toisellakin autolla virtaa, mutta ei mitään vaikutusta sillä. Olisiko hyviä vinkkejä tai tietoa asiasta, millä saisin sen käyntiin?

Ratkaisu:

Hinasin auton merkkikorjaamolle. Ajotietokone (BSI-yksikkö tai moottorinohjausyksikkö?) oli mennyt rikki eli ei toiminut avaimet yms. ja korjaus maksoi noin 700 euroa sisältäen työn.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Pyörittääkö käynnistinmoottori konetta kuitenkin ihan normaalisti?

Jos käynnistinmoottori pyörittää hyvin, mutta auto ei silti käynnisty, saattaa ajonestolaite estää auton käynnistymisen eli mahdollisesti ohjausyksikkö on alhaisen akkujännitteen seurauksena kadottanut muististaan avainten tiedot:

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=51764.0
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=52566.0
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=43518.0

Vilkkuuko ajoneston tai keskuslukituksen tms. merkkivalo kojelaudassa tai antaako auto ilmoituksen asiasta?

Akku tulee myös irrottaa ja kytkeä oikeaoppisesti (eli odottaa riittävän kauan):

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=9795.0
« Viimeksi muokattu: 21.06.2011, 18:37:54 kirjoittanut ToniL »
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Siinä muuten vilkkuu tuollainen valo koelaudassa. Pyörittää konetta ihan normaalisti, muttei vain käynnisty.

Kojelaudan lukitusnapissa kuuluu vilkkua valo kun ovet on lukossa. Jos palaa koko ajan, niin on jotain vikaa.

Jos vilkkuu tavallista nopeammin, niin sitten pitäisi olla ajonestossa vikaa ainakin ohjekirjan tekstin mukaan:

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=51764.msg214457#msg214457

Kannattaa nyt alkuun kokeilla avainten ohjelmointia itse (ohjeet aiemmissa linkeissä ja varmaan ohjekirjassakin), jos vaikka onnistuisi, eikä tarvitsisi käydä merkkiliikkeen testerillä hoitamassa asiaa kuntoon (jos vika yleensäkään johtuu ajonestosta).
« Viimeksi muokattu: 17.10.2013, 18:04:28 kirjoittanut ToniL »
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

Pugi406

  • Vieras
Ei ajonestoa pysty koodaamaan itse, tai tarvitaan ainakin PPS. Vain avaimen kaukolukituksen pystyy koodaamaan itse.

Jokeri71

  • Vieras
Nyt on akkukin vaihdettu uutteen ja ei vain käynnisty. Keskikonsolissa vilkkuu se valo ja lukee Econymy mode active". Kokeilin vara-avaimellakin, mutta ei käynnisty.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Tarkista konehuoneen sulakkeet. Jos ehjät, niin ei auta kuin viedä korjaamolle.
« Viimeksi muokattu: 17.10.2013, 18:10:51 kirjoittanut ToniL »
Peugeot 3008 hybrid

Vasara

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 463
Koitas vielä: avaa konepelti, ja kuskin ikkuna. Sulje ovet (ei tarvitse lukita, mutta kiinni) ja odota n. 20 min. Irrota akun miinusjohto ja odota noin tunti. Kytke miinusjohto takaisin ja testaa lähteekö käyntiin?

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vietävä korjaamon testeriin kiinni. Bsi:n ohjelma mahdollisesti mennyt sekaisin kun akku ollut finaalissa.
Peugeot 3008 hybrid