Kirjoittaja Aihe: 307 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää (HDi)  (Luettu 2746 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Makej

  • Vieras
Ongelma:

Auto: 2002 307 2,0 HDi 90.

Vaihdoin polttoainesuodattimen. Ostin merkkiliikkeestä. Vaihdoin suodattimen niin, että irrotin suodatinkotelon päältä kaksi polttoaineletkua ja virtajohdon pikaliittimistä. Kiersin kannen auki. Vanha suodatin pois ja uusi tilalle. Suodatin kotelon pohjalla oli ohjuri. Painoin suodattimen pohjaan ja kiersin kannen kiinni. Polttoaineletkut takaisin ja virtaliitin. Pumppasin muutaman kerran käsipumppua. Yritin käynnistää, mutta ei käynnistynyt. Loppui akku. Missä vika?

Ratkaisu:

Latasin akkulaturilla akun täyteen ja pumppasin käsipumppua, niin lähti käyntiin.

plagu

  • Vieras
Olisit pumpannut käsipumppua niin kauan, että se menee kovaksi. Starttaamalla polttoainesuodattimen säiliön täyttö saattaa hyvinkin vetää akun tyhjäksi.

Vaihdoin taannoin kaverin pasuunaan polttoainesuodattimen ja siinä ei ollut käsipumppua. Jouduin sahaamaan sillä varmaan 10 min ennen kuin lähti käyntiin. Akku oli tuossa vaiheessa aivan lopussa ja viimeisillä voimilla käynnistyi.

PesoMies

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 90
Aika kauan joutuu tuossa käsipumpulla pumppaamaan. Ilmaamisessa pääsee huomattavasti helpommalla, jos muistaa täyttää suodatinkotelon polttoaineella ennen kannen takaisin kiertämistä.

Makej

  • Vieras
Ongelma:

Auto: 2002 307 2,0 HDi 90 (5-ovinen).

Auto ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää normaalisti. Pelasi aikasemmin normaalisti. Joskus ilmeni lievää nykimistä. Aikasemmin vaihdoin polttoainesuodattimen, jonka jälkeen pelasi muutaman sata kilometriä.

Ratkaisu:

Vika löytyi. Korjaamolta sanottiin, että olin laittanut väärin polttoainesuodattimen tiivisteen. Vaikka en ollut koskenut siihen, kun ruuvasin vain kannen kiinni. Työ maksoi 31 e.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Oliko näissä se särkyvä siirtopumppu?

Vain Bosch-järjestelmässä on tankissa siirtopumppu. Kuuluu surinaa, kun laittaa virrat päälle. Siemens-mallissa on käsipumppu konehuoneessa.
« Viimeksi muokattu: 31.10.2015, 23:57:27 kirjoittanut ToniL »
Peugeot 3008 hybrid

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 146
  • Kuolema kuittaa univelat...
Muistaakseni 307:n 90 hv:n moottorissa on aina Siemensin järjestelmä. Jos saisi testeriin, niin vähän osaisi arvata, mikä anturitieto puuttuu. Sikäli, kun nokkaremmi on ehjä. Mahdollisesti nokka-akselin asentotunnistin, niitä on ainakin ollut. Esim.: http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=24822.0
« Viimeksi muokattu: 01.11.2015, 00:29:29 kirjoittanut ToniL »
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.