Kirjoittaja Aihe: 607 - Ei reagoi kaasuun (EW12J4)  (Luettu 16119 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - Ei reagoi kaasuun (EW12J4)
« Vastaus #60 : 17.10.2020, 16:15:36 »
Okei eli B mallissa on siis kiila alahammaspyörällä. Ja miten siinä sitten hienosäädetään pakonokka-akseli. Siinä on varmaankin hienosäätö. Eikö lähde ulosvetäjällä stefa? Tottahan se voi olla lujassa. Ohjessahan pitäis asentaa stefa kun kansi on paikoilaa. Mutta minä ainakin laitoin kannen alle. Minulla on nyt puoli astetta myöhässä mikä ei sinänsä ole mitenkään erityisen huono. Varsinkin kun remmi venyy niin se virhe pienenee. Nyt kun remmin on paikoilaan niin jossain vaiheessa vois laittaa sen täsmälleen oikein mutta siihen pitää saada se kampiakselin pultti auki. Siihen ei taida muuta olla kuin startin irrotus ja sen hammasegmentin asennus. Tuleeko se siihen startin keskimmäiseen pulttiin, eli siinä on kierre itsessään ja sitten vaihdelaatikon kuoreen kiinni. Oliko se minkälainen homma vaihtaa se stefa kampiakselille. Oliko siellä vielä O-rengaskin? Minulla jäi tiivistesarjaan sellaiset. Oliko sinulla se oikea lukitustappi? Onko se kuusi ja sitten kahdeksan. Aika meielnkiintoinen se VVT pyörä. Minulla on ihmeen hyvässä kunnossa se. Liekkö vaihdettu joskus. Mutta se kiertyy yllättävän paljon. Arviolta kolme hammasta ainakin. Hetkinen tuota tarkoitatko nyt, A ja B malleilla XU ja EW. Kun itse käsitin että EW 116 ja EW 120 kw malleja. Vai hetkinen onko se B niinkö Bensa. Kun Diesel mallihan perustuu tuohon bensa malliin. Jos näin niin ei sitä minullakaan ole sitten sitä hahloa alahammapyörällä.

Vaari1960

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 42
Vs: 607 - Ei reagoi kaasuun (EW12J4)
« Vastaus #61 : 17.10.2020, 16:45:46 »
Helpompi oli käyttää nokka-akselin kannet pois ku vaihto tiivisteet ku ruveta niitä siinä paikallaan kaiveleen pois. Kampiakseli stefa lähti ihan kivuttomasti pois, o.rengaalle en tiedä paikkaa, netistä löysin tappien mitat sorvari tekas.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 872
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Ei reagoi kaasuun (EW12J4)
« Vastaus #62 : 17.10.2020, 17:45:16 »
Hauska lukea, on kuin Tietonikkarin teknikkokoulutus 1970-luvulla. Suosittelen Service Boxin, eli PSA:n asennusohjetta, saa noin vitosella netistä. Hyviä kokemuksia toki kannataa ottaa vastaan, mutta varmistaisin kuvallisesta ohjeesta. Tuossa V6:sta, kaivelen nelosbensaan, jollakin on varmaan valmiina mutta pihtaa tietoa.
« Viimeksi muokattu: 17.10.2020, 17:57:49 kirjoittanut JPL »
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - Ei reagoi kaasuun (EW12J4)
« Vastaus #63 : 17.10.2020, 17:46:38 »
Tuota, oliko JPL montakin koneremppaa teheny? Ohjeet on kyllä oikein hyvät. Mutta eihän se hyvää päivää ole oikein realiteeteissä sullakaan homma jos meinaat että ostaa repullisen erikoistyökaluja. Tuossa ei ole mitään järkeä tuossa sinun kommentoinnissa. Aina sama homma. Ensin lurkitaan ja sitten pannaan jotakin höpölöpö juttuja. Juuri sorvarilta minäkin hakisin tapi jos olis tuttu mutta sehän on puolituntia ja neljäkymppiä täällä velotus. Joskus olen ottanut niin stefoja että ruuvi siihen ja vasaran sorkalla pois tai sitten on se mitä paljon käytän niin tuo Ullmannin piikit. Siinä on koukut ja L rauta ja niihin varsiin saa lukkopihdit hyvin kiinni.
« Viimeksi muokattu: 17.10.2020, 17:56:47 kirjoittanut PeugeotDriver »

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 872
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Ei reagoi kaasuun (EW12J4)
« Vastaus #64 : 17.10.2020, 18:04:33 »
Olisi 365 sivuinen ohje koko moottorista kiristysmomentti-arvoineen, mutta ei mahdu tiedostoa lähettämään. Antaisin kernaasti käyttöösi, kun kotikutoinen koneremppa on käynnissä. Menestystä remonttiin, mutta olisi hyvä että muutkin hyötyisivät tekemisestä, ettei menisi "mölöhölö keskusteluksi". Peugeottia pitää käsitellä sille kuuluvalla arvolla, ei sinnepäin arpomalla ja sitten kun epäonnistuu, niin alkaa merkin mollaus. Siis olkaa jämptimpiä tekemää työohjeet tai sitten siirtykää Suomi24 kanavalle arvailemaan. Ei niitä työkaluja ja kiristysmomentteja ole ihan huvikseen keksitty, toki voit "Ranettaa" vai olisiko niin, ettet halua että autosi tulisi edes valmiiksi?
« Viimeksi muokattu: 17.10.2020, 18:09:26 kirjoittanut JPL »
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Skodisti

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 241
Vs: 607 - Ei reagoi kaasuun (EW12J4)
« Vastaus #65 : 17.10.2020, 18:05:43 »
Siellä kampiakselilla on semmonen holkki hammaspyörän takana. O-rengas tulee sen sisäpäähän. Kampiakseli ei siis itsessään pyöri tuota stefaa vasten vaan kyseinen irtoholkki, jonka voi nätisti asentaa "myötäkarvaan"  stefan ollessa paikalla. Holkin kautta menee myös puristusvoima öljypumpun käyttörattaalle, kun paketti on kasassa.

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - Ei reagoi kaasuun (EW12J4)
« Vastaus #66 : 17.10.2020, 22:15:11 »
Eikö se mene vastakarhvaan silloin? Ja siinäkö ei sitten ole hahaloa joka sallii hienosäädön siinä hammasrathaasa?

Skodisti

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 241
Vs: 607 - Ei reagoi kaasuun (EW12J4)
« Vastaus #67 : 17.10.2020, 23:27:50 »
No sisähuuleen nähden ainaki myötäkarvaan? Mä ranetin 3-jalkaisesta ulosvetäjästä ja pakoputkenpätkästä tai joistain vanhoista pyöränlaakerien ulkokooleista työkalun, jolla painoin stefan paikoilleen kampiakselin keskipulttia hyväksikäyttäen. Rathaalla tarkoittanet hammashihnapyörää? MULLA on vahva USKOMUS, että tuossa irroitettavalla moniurahihnapyörän ulkokehällä olevassa versiossa ei vauhtipyörältä löydy ajoitusreikää vaan moniurapyörän keskiö on jämptillä kiilauralla ja hammashinapyörässä SAATTAA olla väljä ura.

Vaari1960

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 42
Vs: 607 - Ei reagoi kaasuun (EW12J4)
« Vastaus #68 : 18.10.2020, 08:19:25 »
Meniskö oikein jos sanoisin, jos moniurahihna pyörä on neljällä pultilla kiinni ja siinä on ajoitus tappi reikä, niin jakopään hihnapyörä jää vielä yhdellä keskipultilla kiinni ja on väljällä kiilalla, näin on minun kotteroissa. Minun järkeen ei käy et sieltä sais ajotusta muokattua vaikka säätö imun nokalla ja kampiakselin päässä,,.

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - Ei reagoi kaasuun (EW12J4)
« Vastaus #69 : 18.10.2020, 12:48:16 »
No, nyt. Jos laitat stefan ulkokehää painaen niin silloin se on myötäkarvaan. En ole tuota koskaan vaihtanut tähän malliin. Tuntuis luontevammalta painaa stefa ensin ja sitten se holkki. Ja juuri tuota kysyin että onko se hammaspyörä niin, että se antaa mutaman asteen säätövaraa. Oikeassa olet eihän siitä saa muokattu ajoitusta. Sehän on hienosäätö. Ensin pakohammas ja sitten löysä imuhampaalle joka säätyy ja loppu löysä alapyörällä. Ja sitten kiristyspyörällä löysä pois. Tässä oli mulla sitä ongelmaa, että hihna minkä hain oli liian pitkä ja säätöpyörä muljahti vastapäivään kierrettäessa kuolleen kohdan yli. Ensin ajattelin, että rattaat ovat niin kuluneet mutta kokeiltiin uudella hihnalla ja se oli tosi haasteellinen laittaa paikoilleen. Sitten säätöpyörässä vara riitti. Että on niissä hihnoissakin näemmä eroa. Mitä tulee tuohon Ranettamiseen, niin minusta omaa tekemistä ei pitäisi väheksyä ollenkaan. Olen tuossa oman polun varressa huomannut, että sitä viisastelua riittää, ja yleensä niiltä kotisohvan sankareilta jotka ei sitä hommaa ole koskaan itse tehneet tai yrittäneet. Samaan vertautuu marjanpoiminta. Täällähän on nimittäin niin, että kovimmat marjamiehet on niitä jotka eivät itse käy marjassa lainkaan. He tietävät kuitenkin missä marjoja on ja yleensä vuosi toisen jälkeen marjoja on niin vähän että niitä ei kannata poimia. Tämä jaksaa minua vuosi toisensa jälkeen hämmästyttää minua. Kun olin alle kahdenkymmen niin ajettiin maalaistietä Vaarin kanssa ja minusta kuulosti että vaarilla oli liian pieni pykälä silmässä. Huomautin tuosta ja siitä tavasta, että eihän sitä nyt autolla niin ajeta, että vaihteita jätetään välistä. Tuli äkkijarrutus ja valintatilanne että joka matkaa jatketaan apostolinkyytillä tai sitten ollan vähän hiljempaa. Loppumatka mentiinkin sitten ihan sovussa. Tuosta asiasta niin, onko tässä ollut sitä vikaa, että sytytyspuolan kiinnityspultin kierteet menevät. Ihmettelen kun pultti menee reikään mutta ei kiristä ollenkan ja toisaalta puolapakettia ei saa enää irti. Näin se näyttää olevan Tokihan minä sen siitä saan mutta en nyt jouda sitä tutkimaan, että mikä siinä on.
« Viimeksi muokattu: 18.10.2020, 12:58:43 kirjoittanut PeugeotDriver »

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - Ei reagoi kaasuun (EW12J4)
« Vastaus #70 : 18.10.2020, 15:18:36 »
Juuri tämä siinä oli. Keskimmäinen pultti on ollut löysässä ja täristänyt kierteet pilalle. Homma alkaa olla valmis ja pari pulttia on vielä mille pitää löytää paikka. Ne kyllä näyttävät etteivät autossa ole olleetkaan. Letkuja meni uusiksi kolme kappaletta. Laitoin sen PVC letkun mutta pitää sitä myöhemmin tuunata Nyloniputkella. Toisaalta mukava kattoa kun on kirkas miten se huohottaa. Auto reagoi hyvin kaasuun.

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - Ei reagoi kaasuun (EW12J4)
« Vastaus #71 : 18.10.2020, 21:43:12 »
Ei hyvä. Kone toimii hienosti, mutta. Koeajolla parisataa ja litra öljyä. Tiputtaa jakopäästä päin. Onko se miten se stefa siellä, että onko siinä mahdollisuus, että apulaitehihna on hakannut stefankin rikki. Toinen mikä tulee mieleen niin on huohotinletkun paluu ja lemmari siinä. Tämä selviää tuossa, kun saa pohjapanssarin auki. Kuka antaa lainaan sen hammasegmentin että saa kampiakselin pultin auki.

Skodisti

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 241
Vs: 607 - Ei reagoi kaasuun (EW12J4)
« Vastaus #72 : 18.10.2020, 23:25:58 »
Stefa on kyllä melko hyvässä suojassa mutta ei se mahdotonta oo, että ei olis saanu kipeää. Tuossa päädyssä on myös öljypumppu, joka on tiivistetty lohkoa vasten ja saattaa myös vuotaa. Mulla jopa vuoti öljyä ew10:n  jakohihnan suojan kiinnityspultin reijästä. Jouduin siihen tehdä pinnapultin ja laittaa kupariprikan. Saisko siihen hihnapyörän sisäkehään värkättyä jotain pidintä, joka tulis niillä neljällä pultilla kiinni ja vois avata kuningaspultin? Leikkais vaikka fiiatin peltivanteesta ja hitsais hantaakin.

Vaari1960

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 42
Vs: 607 - Ei reagoi kaasuun (EW12J4)
« Vastaus #73 : 19.10.2020, 07:43:28 »
Ihan ite tein kahesta lattaraudasta pidikkeen joka kahdella pultilla kirrasin hihnapyörään, toinen latta niin pitkä et otti lattiasta tuen, toinen lyhyempi joka pultilla pitemmän kylkeen. Itsellä käyttö vain kiristys vaiheessa.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 872
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Ei reagoi kaasuun (EW12J4)
« Vastaus #74 : 19.10.2020, 08:11:15 »
Hyviä neuvoja ja on hienoa, että Pözö pörrää. Toivotaan tokenevan.
Kaveri yritti samaa kampuran pultin avausta Hondaansa ja kahden metrin vääntövarsi ei auttanut, hylsy halki. Menikö rystyset kysyin?
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -