En tiedä miten samanlainen rakenne, mutta toimintaperiaate tässäkin vissiin kaksi metallitappia joiden välistä mitataan?
307:n jäähdytinnesteanturi teki samaa, herjasi vajauksesta vaikka nestettä oli ihan sopivasti.
Tyhjensin säiliön ja revin anturin irti. Anturi ei varsinaisesti ollut avattavaa mallia, mutta sain sen jonkinasteisella väkivallalla purettua. Diagnoosi oli helppo, ne kaksi tappia (lämpötilaerojen takia?) olivat murtuneet irti juotoksista piirilevyllä. Tietty jäähdytinnesteellä tulee isompia lämpötilaeroja, mutta voisi vikaantua silti samalla tavalla? Oli näköjään kuvatkin tallessa tuosta.
Juotin sinne tuoreet tinat ja liimailin/teippasin kuoret kasaan ja ei sen jälkeen enää oikutellut.
Kannattaa ehkä kokeilla ihan vain niiden tappien putsausta ensin, jos ovat likaisen näköiset?