Kirjoittaja Aihe: 607 - Tehottomuus ja vikakoodi P0351 (EW12J4)  (Luettu 1204 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

joakim

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 924
607 - Tehottomuus ja vikakoodi P0351 (EW12J4)
« : 06.11.2020, 18:09:54 »
Auto: 2005 607 2,2 (EW12J4, 3FZ).

Syksyn aikana näkynyt P0170:aa silloin tällöin ja moottorivalokin syttyi. Selkeää vikaa ei löytynyt ja ajossa ei huomannut mitään, joten nollasin koodin. Eilen sitten syttyi uudestaan moottorivalo ja puoli tuntia syttymisen jälkeen alkoi tehot kadota täysin. Kotiin sentään pääsi.

Katsoin tänään Diagboxilla ja P0351 (1 ignition coil control, short circuit to negative/positive, open) löytyi lokista useita kertoja tuolta ongelma-ajalta. Myös P0170 (richness regulation coherence) ja P0105 (pressure/throttle position incoherence).

Ajoin läpi puolatestit ongelmitta ja tänään auto toimi ongelmitta 20 km. Sitten taas sama juttu.

Vikalokin mukaan taas tuli kasa P0351:iä ei muita vikakoodeja. 3 kpl tullut nykyisellä km-lukemalla. Ensimmäinen 40 km sitten ja yhteensä 30 kpl. Nyt sain vian päälle parkissakin Diagboxiin kytkettynä, mutta en heti keksi luvuista mikä on vikana. Kierrokset ei nouse yli 3000 rpm, kuulostaa käyvän kolmella. Viittaako P0351 juuri sylinterin 1 puolaan vai mikä tuo yksi on. Sen latausaika oli hieman pidempi kuin muilla. 2,11 ms vs 1.99 ms.

Imusarjan paine näyttää sammuneena 952 mbar ja huonolla tyhäkäynnillä 400-600 mbar, mikä on paljon, mutta joutunee pitämään kaasua, jotta edes käy. Molemmat lambdat 0 V käy siis liian laihalla. Luulisi rikkinäisen puolan aiheuttavan liian rikkaalla käymistä. Voisiko vika kuitenkin olla paineanturissa? Se on vaihdettu jokin aika sitten ja on ebaystä halvalla ostetettu tarvike.

Edit: Jotenkin hosuin tuon koodin kanssa eli siis P0351 eikä P3051. Ilmeisesti siis 1-sylinterin puola vaihtoon?
« Viimeksi muokattu: 06.11.2020, 18:30:42 kirjoittanut joakim »
MG4 -23 (23-) ja 508 1.6 BlueHDi -16 (20-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09) ja 605 ST Turbo -99 (03-20), 607 2.2 -05 (09-24)

macis

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 76
  • Tekniikan riemuvoitto!
Vs: 607 - Tehottomuus ja vikakoodi P0351 (EW12J4)
« Vastaus #1 : 06.11.2020, 19:18:39 »
Kyllä se puolavika on. Yleensä ne vaan menee kerralla pimeiksi mutta tässä varmaan pirullinen vika joka esiintyy pätkittäin.

joakim

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 924
MG4 -23 (23-) ja 508 1.6 BlueHDi -16 (20-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09) ja 605 ST Turbo -99 (03-20), 607 2.2 -05 (09-24)

joakim

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 924
Vs: 607 - Tehottomuus ja vikakoodi P0351 (EW12J4)
« Vastaus #3 : 19.11.2020, 11:07:35 »
Tuli ostettua NGK:n puola Aeromotorsista 110 €. Sama olisi ollut Motonetissä hyllyssä 150 €. Tilasin samalla kaikkea muuta ja toimitus tuli vasta tiistaina. Eilen vaihdoin tuon ja talvirenkaat. Vielä ei ole ajettu kuin parkkipaikalla.

Sammuuko moottorivalo itsestään vai pitääkö kuitata?
MG4 -23 (23-) ja 508 1.6 BlueHDi -16 (20-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09) ja 605 ST Turbo -99 (03-20), 607 2.2 -05 (09-24)

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 191
  • ajossa: 407 Coupé, 307 SW, Boxer
Vs: 607 - Tehottomuus ja vikakoodi P0351 (EW12J4)
« Vastaus #4 : 19.11.2020, 11:49:02 »
Onko tossa siis erilliset puolat vai yhtäpuuta oleva puolapaketti?

Mulla on ollut neljässä eri autossa yhtenäinen puolapaketti, eivätkä koskaan ole menneet rikki. Paljonkohan noita puolapaketteja myydään turhaan maailmassa, kun se on palstoja lukiessa yleensä epäilty nro 1  :)

206:ssa herjasi suutinta ja vika oli ruiskun johtosarjassa.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307...

joakim

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 924
Vs: 607 - Tehottomuus ja vikakoodi P0351 (EW12J4)
« Vastaus #5 : 19.11.2020, 12:20:57 »
Yhtenäinen paketti. https://tooted.aeromotors.ee/assets/008/805/008805312.jpg

Oishan tuosta tietysti voinut kokeilla tuleeko kipinää, kun vika oli päällä. Mutta ehkä haastavaa, kun vika oli vain ajoittainen. Jos kipinää ei tule, ei se vielä varmista syyllistä. Voiko tuosta siis tulla vikakoodi, vaikka vika olisi muualla? Mistä keksii vikakoodin tuolle?

Suutin vs. johtosarja lienee selvä tapaus, kun ei tuo voi tietää. Suutinhan on pelkkä magneettiventtiili ilman älyä, joten mahdotonta tietää onko johto vai kela poikki.

Tuossa puolapaketissa lienee älyä? Vai onko se vaan yhteen niputettuja erillispuolia?

Eiköhän tuo selviä kun ajelee vähän aikaa ja katsoo vikakoodit.

MG4 -23 (23-) ja 508 1.6 BlueHDi -16 (20-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09) ja 605 ST Turbo -99 (03-20), 607 2.2 -05 (09-24)

joakim

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 924
Vs: 607 - Tehottomuus ja vikakoodi P0351 (EW12J4)
« Vastaus #6 : 19.11.2020, 18:05:44 »
Moottorivalo sammui omia aikojaan, joten vika lienee poistunut. Paloi vielä kun ajoin huoltoasemalle katsomaan ilmanpaineet.
MG4 -23 (23-) ja 508 1.6 BlueHDi -16 (20-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09) ja 605 ST Turbo -99 (03-20), 607 2.2 -05 (09-24)