Auto: 2005 607 2,2 (EW12J4, 3FZ).
Syksyn aikana näkynyt P0170:aa silloin tällöin ja moottorivalokin syttyi. Selkeää vikaa ei löytynyt ja ajossa ei huomannut mitään, joten nollasin koodin. Eilen sitten syttyi uudestaan moottorivalo ja puoli tuntia syttymisen jälkeen alkoi tehot kadota täysin. Kotiin sentään pääsi.
Katsoin tänään Diagboxilla ja P0351 (1 ignition coil control, short circuit to negative/positive, open) löytyi lokista useita kertoja tuolta ongelma-ajalta. Myös P0170 (richness regulation coherence) ja P0105 (pressure/throttle position incoherence).
Ajoin läpi puolatestit ongelmitta ja tänään auto toimi ongelmitta 20 km. Sitten taas sama juttu.
Vikalokin mukaan taas tuli kasa P0351:iä ei muita vikakoodeja. 3 kpl tullut nykyisellä km-lukemalla. Ensimmäinen 40 km sitten ja yhteensä 30 kpl. Nyt sain vian päälle parkissakin Diagboxiin kytkettynä, mutta en heti keksi luvuista mikä on vikana. Kierrokset ei nouse yli 3000 rpm, kuulostaa käyvän kolmella. Viittaako P0351 juuri sylinterin 1 puolaan vai mikä tuo yksi on. Sen latausaika oli hieman pidempi kuin muilla. 2,11 ms vs 1.99 ms.
Imusarjan paine näyttää sammuneena 952 mbar ja huonolla tyhäkäynnillä 400-600 mbar, mikä on paljon, mutta joutunee pitämään kaasua, jotta edes käy. Molemmat lambdat 0 V käy siis liian laihalla. Luulisi rikkinäisen puolan aiheuttavan liian rikkaalla käymistä. Voisiko vika kuitenkin olla paineanturissa? Se on vaihdettu jokin aika sitten ja on ebaystä halvalla ostetettu tarvike.
Edit: Jotenkin hosuin tuon koodin kanssa eli siis P0351 eikä P3051. Ilmeisesti siis 1-sylinterin puola vaihtoon?