Kirjoittaja Aihe: 607 - 2.2 Bensa Jakopään suojakopan irroitus  (Luettu 1574 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 147
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 607 - 2.2 Bensa Jakopään suojakopan irroitus
« Vastaus #15 : 13.12.2020, 16:59:49 »
...Ja sitten kun teet näin parkkipaikalla niin varaudu, että siihen tulee ihan kaikki koiranulkoiluttajat ja naapurin ämmät taivastelemaan että kaiken maailman resuilla sitä ajetaankin. Tämä on sellainen ilmiö joka ei minua lakkaa hämmästyttämästä. Ja sitten kaikki muut tietää paremmin mitä kannattaa tehdä. Mutta ei se tietokoneen ääressä kuule ainakaan parane. Be force with you.

 ;D ;D ;D Ei muuten auta vaikka tekisit omakotitalon pihassa, tässä pätee se standup pätkä Lassen Pösö, löytyy youtubesta.

Lisäsin noihin  sun kirjoituksiin muutaman enterin lyönnin sun kirjoituksiin, tietoa on mutta hankala lukea kun on yhdessä pötkössä.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - 2.2 Bensa Jakopään suojakopan irroitus
« Vastaus #16 : 13.12.2020, 20:18:02 »
Peugeotti nimimerkki. Kirjoitin näin koska ei se asia selviä muuten kuin ihan tekemällä. Ei se vaikuta laittaa mitään kuvia sähköpostiin vaan sinun pitää järjestelmällisesti vain etsiä tuota vuotoa. Se on vain lämpimästä pirtistä lähettävä sitä autoa rassamaan. Minähän yritin vain jelppiä mitä pystyn, kun sattumalta on tuttu tuo nimenomainen homma. Jotenkin olen vain niin täynnä ko pihalla laittelee niin siinä on kaikenlaista rykijää. Sen olen huomannut, että ko laittaa ne varaosat mitä vaihtaa, auton katolle, niin on vähemmän niitä kyselijöitä. On mennyt jotenkin kuppi nurin jo vuosia sitten. Pahoittelut tästä.

Peugeotti

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 97
Vs: 607 - 2.2 Bensa Jakopään suojakopan irroitus
« Vastaus #17 : 14.12.2020, 11:34:50 »


Ei jaksaisi, mutta vastataan nyt silti.

Totta kai se on jo katsottu, että se se koppa on märkä. Olen sen todennut itse auton alta ja sama todettiin autohuollon kautta. Ei siinä enää auta mennä tuonne pihalle rengasta ja sisälokaria irrottamaan. Olisin vain alussa ollut kiinnostunut näkemään sen kopan sisään, jotta olisi voinut tarkistaa tuon vuodon lähteen. Mutta, niin kuin itse sanoit, ei sen yläkerran näkeminen välttämättä auta mitään ja sitä alaosaa en ala tuossa pihalla väkertämään.  Auto vuotaa muutamasta muustakin paikasta ja sitä öljyä on siellä auton alla siellä täällä.

Itse en myöskään ole tuota remonttia tekemässä. Ei riitä siihen tietotaito, ei ole paikkaa jne. Auto on tosiaan ollut minulla vasta vähän aikaa ja sen ei pitänyt myyjän mukaan vuotaa öljyä. Tuota en nyt ala tässä yhteydessä avaamaan enempää.

Noissa kuvissa yritin vain sanoa, että jos ei kissavideoiden väliin mahdu, niin laita vaikka sähköpostilla. En niitä sinulta pyytänyt, vaan itse niitä yritit tänne latailla. Ja, jos sinulla on muutakin tekemistä, kuin pyöriä täällä "voorumilla", niin elä pyöri. Kukaan ei sinua pakota kirjoittamaan tänne riviäkään.

Seuraavalla kerralla yritä pysyä noissa neuvoissa itse asiassa. Sinulla on paljon tietoa, mutta se hukkuu kaikenlaisen ylimääräisen sekaan. Silloin kun pysyt aiheessa, niin neuvosi ovat hyviä. Täytyy myös ymmärtää, että kaikki täällä palstalla eivät ole noin hyvin perillä auton tekniikasta kuin sinä. Vaikka itsellänikin on jo maileja mittarissa, niin en ole kuitenkaan ennen ollut kovinkaan kiinnostunut autojen sielunelämästä, mutta ajattelin nyt tämän auton osalta yrittää oppia. 

Samoin nuo  muut neuvot "ota itseäsi niskasta" kiinni ym. elämän neuvo jorinat voit jättää suosiolla vaikka jälkikasvullesi. Varsinkin, kun sinulla ei ole tietoa siitä, mitä joku on tehnyt ja mitä ei.

Mutta tämä tästä ja kiitoksia tosiaan monista aiheeseen liittyvistä neuvoista.

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 287
Vs: 607 - 2.2 Bensa Jakopään suojakopan irroitus
« Vastaus #18 : 14.12.2020, 12:15:32 »
Omassa 407 2,2 vm 2006 vuosi kampiakselin stefa, kun ostin sen käytettynä 44 tuhatta ajettuna. No ehdin ajella sillä 15 tuhatta, kun stefa ja jaköpään hihna vaihdettiin. 3 vuotta ja 55 tuhatta myöhemmin katsastusmies sanoi, että kova vuoto jakopäästä. Eli ilmeisesti jatkuvat huohotin ongelmat teki painetta ja stefa ei sitä kestänyt. Auto lähti vuotaen vaihtoon.

Peugeotti

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 97
Vs: 607 - 2.2 Bensa Jakopään suojakopan irroitus
« Vastaus #19 : 14.12.2020, 12:36:45 »
Omassa 407 2,2 vm 2006 vuosi kampiakselin stefa, kun ostin sen käytettynä 44 tuhatta ajettuna. No ehdin ajella sillä 15 tuhatta, kun stefa ja jaköpään hihna vaihdettiin. 3 vuotta ja 55 tuhatta myöhemmin katsastusmies sanoi, että kova vuoto jakopäästä. Eli ilmeisesti jatkuvat huohotin ongelmat teki painetta ja stefa ei sitä kestänyt. Auto lähti vuotaen vaihtoon.

Voiko tiedustella, että mitä toimenpiteitä autoosi oli tehty niiden huohotinongelmien vuoksi? Oliko siihen tehty niitä kampanjoita (lämmitysvastukset ym.) ja käytitkö viimasuojaa?

Itse asensin sen viimasuojan hetki sitten ja laitoin myös solumuovieristettä sen huohotinputken ympärille. En tiedä sitten, onko noista apua. Tällä foorumilla tuosta aiheesta on aika paljon keskustelua ja tuota viimasuojaa moni suositteli.

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 287
Vs: 607 - 2.2 Bensa Jakopään suojakopan irroitus
« Vastaus #20 : 14.12.2020, 14:45:46 »
jakopää laitettiin merkkiliikkeessä ja kampiakselin stefa. Huohottimen takia autosta joka syksy putsattiin se hässäkkä ja tarkistettin niiden lämmittimien toiminta myös. Kaikki toimi , kuten pitää. Mutta  kun pikkupakkasella auto seisoo ulkona kylmässä, huohotin on jäässä, ennen kuin  lämmitin sen sulattaa. Tämä ilmeni niin, että öljynpainevalo jäi palamaan startin jälkeen. Silloin kannattaa auto sammuttaa.   Öljykorkissa on näissä jo ylipaineventtiili, niin öljyt ei tule kaarella ulos.