Kirjoittaja Aihe: Käyttökokemukset - 206  (Luettu 52784 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

AnttiF

  • Vieras
Käyttökokemukset - 206
« : 08.03.2007, 04:01:07 »
Käyttökokemuksia 206-malleista.

Lue ensin kirjoitusohje, jossa kerrotaan alueen tarkoituksesta ja annetaan ohjeita kirjoittamiseen.

Käytä perustietojen ilmoittamisessa apuna alla olevaa mallipohjaa ja täytä se niin hyvin kuin osaat. Jollet tiedä jotain teknistä tietoa, niin voit jättää sen pois tai kysyä apua muilta. Ylläpito täydentää puuttuvia tietoja tarvittaessa mahdollisuuksien mukaan.

Automalli: (esim. 206 tai 206 SW)
Korimalli: (esim. sedan, farmari, viistoperä tai coupe)
Vuosimalli: (jollet tiedä autosi vuosimallia, voit ilmoittaa vaikka käyttöönottopäivän)
Varustelutaso: (esim. ST, Premium tai Sport)
Polttoaine: (bensiini vai diesel)
Vaihteisto: (automaatti vai manuaali)
Moottori: (esim. moottorin tilavuus ja moottorikoodi, jos sen tiedät)
Mihin kokemukset perustuvat: (esim. koeajo, omalla tai laina-autolla ajaminen)
Ajomäärä: (mittarilukema ja kuinka paljon olet itse ajanut, esim. 10 km, 30 000 km tai säännöllinen ajo tms.)

Mallikohtaisia linkkejä:

Peugeotit Euro NCAP-testeissä sekä tutkimustietoa

Ajovalo.net: Peugeot 206
Ajovalo.net: Peugeot 206 SW 1.6 XS
Autouutiset: Peugeot 206 SW
Iltalehti: Peugeot 206 CC 1,6 HDi
Ilta-Sanomat: Peugeot 206 HDI 1.6
Ilta-Sanomat: Peugeot 206 SW
Keskipohjanmaa: Peugeot 206 SW
Keskipohjanmaa: Peugeot 206 XR 1.4
Koeajo.tv: Peugeot 206 SW XS 1.6 automaatti
Nettiauto: Peugeot 206 2.0 GTI WRC
OP-kanava: Peugeot 206 RC
OP-kanava: Peugeot 206 RC
OP-kanava: Peugeot 206 SW XS 1.6
OP-kanava: Peugeot 206 SW X Line 1.4
OP-kanava: Peugeot 206 SW
OP-kanava: Peugeot 206 Roland Garros 1.6
OP-kanava: Peugeot 206 WRC
OP-kanava: Peugeot 206 HDi
OP-kanava: Peugeot 206 GTI
OP-kanava: Peugeot 206


Ilmoitathan toimimattomasta linkistä ylläpidolle esim. yksityisviestillä tai tähän viestiketjuun vastaamalla, kiitos. Myös lisäykset ovat tervetulleita.

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 869
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Käyttökokemukset - 206
« Vastaus #1 : 13.03.2007, 08:08:51 »
Automalli: 206 XRD 1,9D
Korimalli: 2-ovinen coupe :)
Vuosimalli: marraskuussa 2000 rekisteröity 2001 malli
Varustelutaso: XR
Polttoaine: diesel
Vaihteisto: manuaali
Moottori: 1,9 DW8
Mihin kokemukset perustuvat: omalla autolla ajaminen työajoa
Ajomäärä: ajan 40tkm vuodessa, tällä olen ajanut vajaa 20tkm puolenvuoden omistuksen aikana

206 1,9 XRD diesel
+ ulkonäkö
+ varustelu
+ kestävyys
+ lämmin talvella ja kesällä 
+ taloudellisuus verrattuna lähes mihin tahansa
+ tilat etupenkeillä

- ei FAP:ia
- lyhyt akseliväli (kun on tottunut pitkään)
Peugeot RCZ HDI FAP

SpikeDog

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 206
« Vastaus #2 : 26.03.2007, 20:09:18 »
Automalli: Peugeot 206

Korimalli: 2 ovinen HB
Vuosimalli: 2001
Varustelutaso: XS
Polttoaine: diesel
Vaihteisto:5v manuaali
Moottori: 2.0hdi
Mihin kokemukset perustuvat: omalla autolla pävittäistä lyhyen matkan ajoa. Kuukaudessa kaksi-kolme kertaa n.700km matka-ajoa.
Ajomäärä: 156 800km, omaa ajoa n.15 000km

+ mallin varustelu
+ varustetason lisävarustelu
+ XS varustetason erinomaiset etupenkit
+ moottorin vääntö etenkin 3 ja 5 -vaihteilla (3 konkretisoituu kaupunkiajossa 5 matka-ajon ohituksissa)
+ ajo-ominaisuudet myös nopeassa ajossa (120-140kmh)
+ onhan se nätti
+ näkyvyys ja helppous kaupunkiajossa
+ ns. ison auton tuntu (massaa n.1400kg?)

- sisämelu (takarenkaat+moottori)
- takaluukun tyyppivika (lasin alapuolella helposti maalilohkeamia)
- ei taloudellisin mahdollinen turbodiesel
- takapää suhteessa kevyt vrt. etupäähän (huomaa talven loskassa)


EeroKalevi

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 206
« Vastaus #3 : 20.06.2007, 19:00:29 »
Minulla 206 1,4 S-edition 3 ovinen.

Takuuseen vaihdettu syylari ja lämpötilan anturi. Pelkääjän puolen oven lukko vaihdettiin takuuseen. Itse olen joutunut maksamaan sytytyspuolan.

60 000km huollossa huomattiin liian ohuiksi kuluneet jarrulevyt, jotka pitää vaihtaa. Samoin huollossa huomattiin, että kannen tiiviste vuotaa ja se vaihdetaan takuuseen.

Kovin äkkiä jarrulevyt ovat kuluneet ja liian usein olen joutunut korjaamolla käymään.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 716
Vs: Käyttökokemukset - 206
« Vastaus #4 : 21.06.2007, 09:51:52 »
206 SW 1.4 S-edition vm.2005.

Korjaukset:
- Etusivuikkunoiden tiivisteet irvisti (takuu)
- Moottorinohjainyksikön päivitys (takuu)
Muuten auton on ollut erittäin hyvä eikä muita vikoja ole ilmaantunut.
Tämä on huomattavasti laadukkaampi tekele mitä ne englannissa tehdyt 206 SW:t.

Miinukset:
Lämmityslaite on tehoton jos vertaa vm.99 malliin. vaikka molemmissa lämpö nousee 90 ast. Edellisessä lämppärin ilmanjako oli parempi. Moottorilämmitin on mallia vastuslevy joten melko tehoton on kovilla pakkasilla.


Edellinen auto oli 206 5d 1.4 vm.99 90tkm, eikä siinä ollut muita korjauksia kuin takaluukun maalaus (takuu) ja takaäänenvaimennin kesti 6vuotta.
« Viimeksi muokattu: 21.06.2007, 09:58:59 kirjoittanut SamiL »
Peugeot 3008 hybrid

AbbaSilli

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 206
« Vastaus #5 : 07.01.2008, 16:00:22 »
206 gti 2.0 vm.2003. (rek. 4/2003) ajettu 110 000 km. Omaa ajoa 50 tkm. Oma auto

+ Hyvä ajaa
+ Hyvät penkit
+ Suhteellisen suorituskykyinen 0-100 mitattu 7,9s ( luvataan 8,4 tai 8,9 riippuu lähteestä)
+ Hinta suhteessa varusteluun ( autom. ilmastointi, puolinahka sisustus, sporttipenkit, jämäkkä alusta yms....)
+ ei ole ruostunut

- Liian paljon ollut erilaista vikaa kts. korjauslista.
- Aika-ajoin erilaisia räminöitä ja kolinoita ( mm.takapenkin kiinnitys, takaluukku, oven lukot, muut muoviosat)  Korjaantuu kyllä crc:llä.

korjauslista:

- pakoputkisto katista taaksepäin (ihan normaalia tämän ikäiseen autoon)
- jarrulevyt (niinkuin tämäkin)
- etutukivarret oikea ja vasen.
- koiranluut 2 kertaa oikea ja vasen
- sytytyspuola
- pakosarja (vaihdettiin uusi leijonatakuuseen)
- moottorin kiinnityskumi
- etupyörien laakerit
- jousituksen kääntölaakeri kuskinpuolelle

(edellinen omistaja joutunut vaihdattamaan venttiilin nostajat)


MTN

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 235
Vs: Käyttökokemukset - 206
« Vastaus #6 : 18.04.2008, 12:17:16 »
Automalli: 206 XT 5ov 2.0 HDI 66 kW
Korimalli: 5-ovinen hatchback
Vuosimalli: 2001 (ensi rek. 11/01)
Varustelutaso: XT
Polttoaine: diesel
Vaihteisto: manuaali
Moottori: 2,0 HDI 66 kW (Bosch CommonRail)
Mihin kokemukset perustuvat: oma auto, sekalaista ajoa
Ajomäärä: 180 000 km (hankittu käytettynä, itse ajanut noin 50 000 km)

+ ulkonäkö
+ ketteryys
+ ajettavuus
+ taloudellisuus
+ vääntö ja moottorin luonne
+ ei ruosteherkkä

- lämpeneminen hidasta
- ei ilmastointia eikä abseja
- hieman meluisa
- takaluukun maali lohkeilee lasin alta
- kampiakselin hihnapyöräongelma
- vääntösauvajousitus -> takatukivarsien laakerointien kestävyys Suomen oloissa

Korjaushistoria (130 000 - 180 000 km):
- vasen alatukivarsi eteen uusittu
- laturi uusittu
- polttoaineen esilämmitin vuoti - > vaihto
- levyt ja palat vaihdettu
- kampiakselin hihnapyörä uusittu
- laturin hihnan rullia ja kiristin vaihdettu
- akku uusittu
308 SW GT BlueHDi 180 Aut. -15, 306 Cab 2.0i -94, Citroen C3 Picasso 1.6 HDi -09.
ex: 308 HB Sport 1.6 HDi -08, 206 HDi -01, 605 SRi -90

Jake

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 206
« Vastaus #7 : 29.07.2008, 08:42:27 »
-Peugeot 206
-2-ovinen hb
-2001
-GTi
-Bensiini
-Manuaali
-2.0l
-Oma auto
-Veivattu n.130 000km joista omaa ajelua n.30 000km

+Riittävä varustelu
+Hyvin vääntävä moottori
+Riittävästi tehoa
+Tyylikäs olemus
+ Näppärä kaupungissa

-Hieman laatu puutteita, sekä sisällä että ulkona
- jarrut kuluivat alta aikayksikön ja alkoivat kiljumaan
- joitakin merkillisiä sähkövikoja (takavalot syttyy vasta, kun ovet on kiinni ???)
-melko muovinen

janza

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 206
« Vastaus #8 : 08.01.2013, 11:12:03 »
Automalli: Peugeot 206+

Korimalli: 5 ovinen HB
Vuosimalli: 2012
Varustelutaso: Limited Edition
Polttoaine: Bensa
Vaihteisto:5v manuaali
Moottori: 1.4

Kesällä tämä korvasi kakkosautona olleen 205:sen (vm. 87). Vanhaa autoa kunnioittaen otettiin tämä valkoisena. Tämä 206+ Limited edition oli tarjouksessa keväällä ennen autoveron nousua ja on ollut kyllä hyvä peli. Hintaa oli n. 12000 euroa (vähemmän kuin joillain mopoautoilla) ja varustetaso on hyvä. Tähänhän kuuluu alumiiniset jalkalistat edessä, nahkaratti, alumiiniset polkimet, alumiininen bensatankin korkki, metallinen vaihdekepinnuppi, limited editon verhoilu jne. Etuosan muotoilu on jotain 307:n ja 207:n väliltä. Perä taas normi 206:sen kaltainen.

Hyvää:
- Kulkee tasaisesti
- Hyvä hallittavuus, talvella varsinkin
- Hinta-laatusuhde
- Tehot suurilla nopeuksilla
- Valot

Huonoa:
- Tehot löytyy vasta 3000 rpm:n jälkeen
- Kiihtyvyys alhaisilla nopeuksilla
- Lämpenee vähän hitaasti ja ilmansuuttimien säätö todella rajallinen

Mirtsi

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 206
« Vastaus #9 : 09.11.2015, 18:13:25 »
Automalli: Peugeot 206

Korimalli: 4 ovinen HB
Vuosimalli: 1999
Varustelutaso: XT
Polttoaine: Bensiini
Vaihteisto:5v manuaali
Moottori: 1.6
Mihin kokemukset perustuvat: Auto on toiminut itsellä ykkösautona ostohetkestä lähtien, kaikki ajot siis kyseisellä 206:lla
Ajomäärä: 304000km, omaa ajoa n.85000km

+ mallin varustelu
+ Xt varustetaso
+ moottorin vääntö
+ Ulkoäkö
+ Mukava auto ajaa niin lyhyttä kuin pitkääkin ajoa
+ Todella luotettava, mittariin kertynyt jo yli 300 000km ja toimii yhtä hienosti kuin ostettaessa(silloin mittarissa oli noin 220 000km
+Todella edullisia kilometrejä

- sisämelu

Kukke

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 206
« Vastaus #10 : 04.05.2017, 22:00:11 »
Malli: 206 SW
Korimalli: farmari
Vuosimalli: 2002
Varustelutaso: XS
Polttoaine: Bensiini
Vaihteisto:5v manuaali
Moottori: 1.6 16V (110)
Mihin kokemukset perustuvat: Reilu vuoden ajelut takana, noin 25tkm ajettua - sekä maantietä että kaupunkia.

+ XSn tuoli on yllättävän hyvä omalle kropalle, sanoisin pikkuautoluokan parhaiksi.
+ hyvät varusteet - ensimmäinen omistaja on älynnyt ostaa ilmastoinnin lisävarustelistalta. Lisäksi rattikauko-ohjaus radioon erillisestä satelliitista on jees. Oikeastaan kaikki tarpeellinen löytyy, paitsi cruise.
+ kulutus: tehoja on kaksi kertaa enemmän kuin entisessä rellussa mutta kulutuslukemat ovat vain hieman suuremmat. Kesätassuilla nätisti ajamalla 5,5 satasella matka-ajoa.
+ ulkomuoto: pirun nätti auto etenkin etuviistosta. Solakka pikkufarkku  8)
+ ajettavuus mutkatiellä
+ moottorin luonne: äänimaailma on neloskoneeksi mainion rapsakka, kiihdyttämällä kierroksia käyttäen myös erittäin pirteä. Kaasun vastaavus parani vaihtamalla suorempaa rööriä ilmanottoon.
+ jousitus. Sopiva kompromissi jämäkkyyden ja pehmeyden välillä. Paljon kivempi ajaa kuin vaikka kaverin Bora.

- hiukan rauhaton ohjattavuus maantienopeuksissa. Toki kokoluokka huomioiden hyvä
- kulahtanut yleisilme ulkoa, ei toki auton itsensä vika.
- vanhahtava ja verraten ahdas sisusta
- ajoittain jokainen muoviosa tuntuu natisevan
- pieniä sähköhärviä, kuten palanut etuvastus,palanut flektin rele, palanut takavalon kanta... Mutta ajetaanhan nyt ranskalaisella autollakin.

Kokonaisuutena olen erittäin tyytyväinen. Voisin kuvailla täydelliseksi opiskelijan autoksi - ylläpidoltaan halpa, mutta autolla ehtii ja siinä on kaikki tarvittavat varusteet. Joka kerta kun hyppää rattiin, alkaa hymyillä - vekotin on hauska ajaa.