Ongelma:Auto: 1997 406 2,0 (16-ventt.).
Pitäs emännän 406:seen vaihtaa taakse jarrukilpi, kattelin IKH:n listoilta kätevän näköistä työkalua navan irrotukseen:
http://www.ikh.fi/layout/dokumentit/1269008198-10_Ulosvetimet_2009.pdf Sivulla 8 tämä ulosvedinlevyt, tyyppi 15. Onko kukaan käyttäny tollasta, miten toimii? Jos joku tollasen omistaa niin voisin vuokrata sen viikonlopuks jos Lahti/Helsinki akselilta löytys...
Ratkaisu:Jarrukilpi tuli vaihdettua. Iso mutteri aukes 41 mm hylsyllä kun vajaa metrin varteen vähän nojas... Napa olikin aikas piukassa. Ensin harjoittelin sellasella Halpis-ulosvetäjällä ja kun tuntu piukalta niin otin sellasen Biltemasta ostetun sivusuunnissa liukuvilla leuoilla olevan järeä ulosvetäjän, alkoi lyyti kirjoittaa. Kylmäspräylla jäähdytin akselia irrotuksen yhteydessä. Napa irtosi.
Kolme kuusiokoloa oli 8 mm vaikka luulin ensin 7 millisiksi. Ruosteet kun sai pois niin oli todella hyvän tuntunen kanta, eli ei ollu poistunut tavaraa pahasti. Naputtelin kantoja ennne irrotusta pajavasaralla, ostin KAMASAN pitkän kuusiokolobitin jossa vääntiön paikka valmiina, siinä kiinni jatkovarsi ja t-väännin, t-vääntimen päähän annoin kunnon tällejä. Pultit aukes pienen narinan kanssa, oli täysin puhtaat kierteet kun ne irti sain, ilo ruuvata.
Napa oli tässä vaiheessa ollut jo hetken reilu 50 asteisessa uunissa. Uusi kilpi paikalleen ja sen jälkeen emäntä jäähdytti akselia ja minä hain lämpimän navan uunista. Sopivalla hylsyllä sain naputeltua navan lähes pohjaan, muutaman viimeisen millin vedin mutterilla. Mutteri meni vähän pidemmälle mitä oli vaikka en vetäny mutteria hullun raivolla kiinni... Aika näyttää miten kestää.
Laakeripaketti tuli kaikkineen navan mukana eli sen suhteen meni hienosti. Jarrut kasaan ja baanalle...