Auto: 1999 306 1,9 (diesel).
Puhaltimen lämpövastus meni noin kolme viikkoa sitten ja puhallin toimi vain maksiminopeudella. Etuvastus vaihdettiin, jonka jälkeen toimi todella hyvin ja hiljaisesti, kun samalla puhaltimen siipien väliin laittoi hieman voitelua. Luulin jo ongelman olevan ohi, kunnes nyt kunnon rankkasateella se paukahti jälleen 30 min. ajon jälkeen, kun puhallin oli 3. nopeudella. Mikä avuksi? Noin 8v sitten siihen korjaamolla vaihtoivat puhaltimen moottorin ja senkin korjauksen yhteydessä uusi etuvastus ei kohta toiminut kovin hyvin hitaammilla nopeuksilla. Virtaa se vaikuttaa saavan, eikä tuo tuuletin metelöi 4. nopeudella. Jos se on sökö, niin on Valeot ollut sekundaa ihan uudesta lähtien.
Onko tähän mitään epävirallista tapaa korjata? Voisin vaihtaa etuvastuksen lämpösulakkeen. Sen täytyy olla alimitoitettu tai voihan siihen laittaa ns. nollautuvan sulakkeen?? On olemassa nollautuvia lämpösulakkeita, jotka alkavat taas toimia kun lämpötila laskee. Eipähän paukahtaisi vaihtoon aina uusi etuvastus. Puhallinmoottoria voi olla suotta vaihtaa, koska se vaikuttaa olevan vielä hyvä. Ei se ole jo uutena voinut olla niin huono.
Kertokaa viisaammat mitä kannattaa tehdä. Juotanko suoran langan lämpösulakkeen paikalle.
Uutta vastusta en niin aio hommata. Mikä se on, ettei näitä osata suunnitella kestämään.