Kirjoittaja Aihe: 607 - Ei reagoi kaasuun (EW12J4)  (Luettu 16121 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - Ei reagoi kaasuun (EW12J4)
« Vastaus #120 : 03.07.2021, 09:05:38 »
Sain tilattua kiertokangen laakerit. Mutta miten se on niin, että alkuperäisiä myydään puolikkaina. Mikä siinä on se juttu. onko se ylempi sitten jotenkin kovempaa vai mikä siinä on? Niissä on värikoodit. Voisko joku avata minulle tätä hieman joka on näihin perehtynyt.

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - Ei reagoi kaasuun (EW12J4)
« Vastaus #121 : 27.07.2021, 23:39:52 »
Eihän ne päteneet ne ohjeet mitä netistä löyty. Ainoa millä sain ajoitettua oli aukasta taspainotusyksikkö. Sai selvän niistä merkeistä mitä on akselin päässä. Sitten ihan ykkösylinteri yläkuolokohtaan ja tasapainotusakseli kohdalleen. Siinä on kyllä merkki. Minulla oli nettiohjeen mukaan niin oli neljänneskierros väärin. Taisi olla pahin mahdollinen kohta. Ei ihme että täristi. Nyt käy tasaisesti. Joutu opiskelemaan koko taspainotuksen periaatteen ja miten se ajoitetaan yleisellä tasolla. Kattomaan sen EW12J4 videon ja tasapainotus uudempaan ohjeet ja lopulta se aukesi. Ansin laitoin ajoitusmerkkiin ja painot sivulle, mutta niin se ei onnistu. Vain niin että mäntä ylös ja painot alas. Sitä minä en kyllä vieläkään älyä että jos apinot on sivulle ja ajoitusmerkki kohdalla niin miksi se ei olekkaan männän yläkohdassa painot ylös taikka alas. No ehkä se tuossa vielä selviää. Ja eipä passannut ne laakerit mitkä piti passata. Neki oli liian pienet kiertokankiin. Olipa muuten laadukkaan oloset nämä Kingracing laakerit.
« Viimeksi muokattu: 27.07.2021, 23:50:13 kirjoittanut PeugeotDriver »

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - Ei reagoi kaasuun (EW12J4)
« Vastaus #122 : 28.07.2021, 11:38:24 »
Ooottakaapa, ko saan koko kuvasarjan ladattua. On huono radiokeli nyt kun ylöslatauslinkki ei vedä. Tässä on tämä tilanne mikä minilla oli. Piste mikä on lähimpänä keskikohtaa kertoo painon paikan. Ja tässä on tilanne kun, on ajoitusmerkissä eli männät samassa tasossa. Tilanne selviää kun saan ladattua kuvat tänne. Eihän ne varmaan ketään kiinnosta, mutta laitetaan nyt kuitenkin.
« Viimeksi muokattu: 28.07.2021, 11:43:42 kirjoittanut PeugeotDriver »

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 873
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Ei reagoi kaasuun (EW12J4)
« Vastaus #123 : 28.07.2021, 11:57:11 »
Hyvä juttu. Tottakai kiinnostaa. Kun auto on kunnossa ja pääsee ehjää luomustaan ajelemaankin...mutta ainaisen rempan raja on olemassa. Vapaa-ajan suhde tallissa tai kuntosalilla, ehkä mökkirempassa, balanssin hakua ja makunsa kullakin...
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - Ei reagoi kaasuun (EW12J4)
« Vastaus #124 : 28.07.2021, 20:32:33 »
Tuossa neloskuvassa näkyy nyt se olennainen. Kampi on alhaalla ja ajoitusmerkki tasapainotusakselilla näkyvissä. Jos oikein alkaa tarkaksi niin tulppa pois ja mäntä yläkuolokohtaan, mutta siinä tulee se, että tasapainotusakselilla on hammastus niin, että sitä ei oikestaan saa niin tarkkaan. Kokeilin kahdesta kohtaa sitä laittaa ja valitsin niistä paremman. Sitten tuli nyt katottua viimein se, että XU koneen ja EW koneen öljypohjien tiivisteet ei käy toisiinsa. Niissä ei ole paljon eroa mutta sen verran kuitenkin. Ja kyllä tiedetään että EW koneeseen ei saa vaan pitää itte tehdä jos haluaa ylläpitää katoavaa kansanperinnettä. Justiin kävin tuossa paahtamassa, kun kävi niin, että kun sain koneen äkkiä kasaan niin oli oikeastaan kuuma Lapinmiehelle ja sehän sytytti öljynpainevalon kun porojen välistä slalomia vetelin ja kone kävi pienillä kierroksilla. Sehän ei enää ollut niin hyvässä kunnossa laakeroinnit tasapainotuspaketissa ja ajattelin että tuliko siinä kämmi kiertokangen laakerin laitossa. Mutta ei se olikin suodatin niin tukossa. Panin nuukana vanhat öljyt ja se sumpun pohjan öljy tukki suodattimen tai siis ne loput. Ja kova kuumuus. Tai mistä sitä tietää jos pumppu on jo lopussa. Mutta suodatin kuitenkin antaa nyt paremmin läpi niin ei sytytä öljykannun kuvaa tyhjäkäynnillä pitkän ajon jälkeen. Ja voihan se olla, että antura on valunut liian alas. Näin on joskus aikasemminkin käynyt. On se lämmin täällä kun Pellossa käytiin uimassa niin siinä oli mittari että vesi oli 21 asteista. Enhän minä sitä uskonut, mutta kun se mittarissa näin oli. Kovasti oli turistia liikkeellä tuolla väylän varressa mitä kattelin. Ihmettelin mökillä, kun meni matkailuautoja ohi niin piha tärisi kun kohdalla oli nimismiehenkiharaa, niin kyllä kävi mielessä että montako tonnia ne yksiöt oikein painaakaan.
« Viimeksi muokattu: 28.07.2021, 21:37:19 kirjoittanut PeugeotDriver »

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - Ei reagoi kaasuun (EW12J4)
« Vastaus #125 : 28.07.2021, 21:39:39 »
Tuossa, on kuva mistä näkee, miten merkinnät ja painot on laitettu akselille. Eli lähempänä keskikohtaa niin siinä paino. Ja sitä ei näe päälleppäin.

Vaari1960

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 42
Vs: 607 - Ei reagoi kaasuun (EW12J4)
« Vastaus #126 : 29.07.2021, 10:53:48 »
Siinäpä tuli asiallista tietoa,jos joskus joutuu remontin tekoon,,,.

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - Ei reagoi kaasuun (EW12J4)
« Vastaus #127 : 03.08.2021, 18:08:20 »
Noniin, nyt sain vielä mottorin vikavavalon häviämään. Ihan arpomalla. Eli anturi kerrallaan. Syyksi paljastui nopeusanturi. Ensi lämpötilanturi $ 6.09. Alkoi vain käymään laihemmalla kun RE85 lähtee vaikeammin käyntiin. Oli valunut vähän alas anturi. Nopeusanturi, Kiinasta $ 6.51. Sitten vaihoin vielä kampiakselin asentotunnistimen $ 11.18 mutta se olikin pelkkää tuhlausta. Vielä on tulossa kampiakselin asentotunnistin $ 17.36. Mutta se menee jo ihan törsäyksen puolelle. Samoten öljynpaineanturi $ 5.26. Samoin homma toimi 406 kohdalla. Anturi kerrallaan ja aina hiukan parani ja jossakin oli vikaa joka vilkutti vikavaloa. Siinä ei ole näkynyt useaan vuoteen ja sekin on ihan RE85 ajolla. Vieläkö saa laakerin vaihettua niin saa sen OK ilmoituken ennen ajoon lähtöä. Siinä vain menee hetki, kun pitää se hylsy saaha ensin. Tämä onkin tosiaan Untill MOTEUR 08987 since 08988 untill MOTEUR 0174887 ja minun moottorin numero on 055 6021 Eli on tehty kolmella eri lohkolla ja onko niissä sitten ollut ainakin kahta tasapainotuspakettia. Ilmiselvästi tämä kuuluu siihen toiseen versioon. Ja se ajoitusohje mikä on netissä on sitten siihen kolmanteen versioon. Tai enhän minä sitä varmasti tiedä.

Vaari1960

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 42
Vs: 607 - Ei reagoi kaasuun (EW12J4)
« Vastaus #128 : 05.08.2021, 13:43:23 »
No,minkä viikakoodin auto on antanut? ku olet antureita ruvennut vaihtaan,,.

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - Ei reagoi kaasuun (EW12J4)
« Vastaus #129 : 05.08.2021, 18:06:24 »
No ko, ei ole sitä vikakoodinlukijaa. Ja jos kattoo, niin eihän niitä ole kovin montaa anturia. Sehän oli tämäkin semmoinen, että se aina välissä vilahti ja meni limppimoodiin. Ja sitten hävis kun vähän kiihytteli. Nyt on hävinnyt sekin vaiva. Helppohan nitä on vaihella jos ne tuossa vitosesta kahteenkymmeneen on hinnat. Taitaa olla kolmenkympin ja kuudenkympin välillä täällä tavallisessa liikkeessä. Mutta en tiiä auttaako se paljon vaikka vikakoodia lukis. Kyllä sen näki päälleppäin että horohan se oli jo nopeusanturi. Siksipä se vikavalo lähtikin kiihyttelemällä. Nyt sopii ajella RE85 eikä pala valo. Sehän on oikeastaan ekoteko ajaa Etanolilla. Sehän siinä on että tulee kuntoon ja mitä sitä sitten tehdään? Onneksi minulla on parilitraisen HDi common rail pumppumysteeri työn alla. Löyty lopulta vika paineensäädinvettiilistä. Laiton uudet elementit ja siirtopumpun ja sorvautin päätylaipan ja ei silti käyntiin kuin hinaamalla. Vika on nyt luultavasti paikantunut PCV:een. Se selviää ensi viikolla, kun saan osan varikolle.

ts18056

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 39
Vs: 607 - Ei reagoi kaasuun (EW12J4)
« Vastaus #130 : 06.08.2021, 14:07:36 »
Sitä minä en kyllä vieläkään älyä että jos apinot on sivulle ja ajoitusmerkki kohdalla niin miksi se ei olekkaan männän yläkohdassa painot ylös taikka alas. No ehkä se tuossa vielä selviää

Tuota... Eikös näillä tasapainoakseleilla tasapainoiteta sitä kiertokangen sivuttaisliikettä, eikä männän liikettä ylös-alas? Eli silloin kun kiertokanki on siinä kierron oikeassa laidassa, niin tasapaino on vasemmalla.

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - Ei reagoi kaasuun (EW12J4)
« Vastaus #131 : 24.08.2021, 21:41:22 »
Ei, kyllä se on vain männän suuntainen liike. Se tärinä tulee siitä että se männän nopeus ei ole sama johtuen kampikulmasta. Muutenhan ne voimat kumoaa toisensa neloskoneessa. Ne painot pitää olla siis alhalla kun männät on yläkuolokohdassa. Minun on vieläkin vaikea sitä täysin ymmärtää, mutta se oli aika opiskelu että pääsi ees vähän kärrylle. Netissä oleva ohje on muuten 407 mistä ensin katoin. Se löytyy kun laittaa EW12J4 balance shaft. Mutta siinä ohjeessa on kuva mistä selviää että ainakaan se ei ole 607 malliin. Nyt kun on tutkinut tuon systeemin niin sen voi kuullakkin. Kiristin tuossa öljypohjan tiivisteen niin kuuntelin sitä niin se hurina on ihan selvästi kuultavissa. Niin ja vaihoin öljynpaineanturin ja sen jälkeen ei ole ees tyhjäkäynnilla valo vilkahtanut. Mittasin uuden anturin minkä Kiinasta tilasin ja se kytki 55 kPa ja vanhasta en saanut äkkiseltään mitään järkevää, kun se oli minun mielestä koko ajan auki. Eli siinä se vika oli. Vaikka olishan tuon pumpunkin voinut vaihtaa, ei se niin iso homma olisi.