Kirjoittaja Aihe: 607 - Ilmoitus "Changing to power save mode"  (Luettu 8866 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - Ilmoitus "Changing to power save mode"
« Vastaus #15 : 23.04.2022, 15:56:16 »
Kerkesin kattelemaan vähän kun pääsin kotivarikolle. Pumppun nastat ovat lämmenneet ihan selvästi. Sitten kaksoisreleeleen kolmosnastaan tulee virta. Ja kun releen ottaa irti niin lauhduttimen tuuletin lähtee pyörimään. Mutta PA pumpun puolelle ei. Se on helppo todeta siitä avoimesta releestä. Ei edes stiä muutamaa sekunttia minkä se vetää. Nyt pitäis löytää kytkentä kaavio. Mistä vetokäämin virta tulee releelle?

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - Ilmoitus "Changing to power save mode"
« Vastaus #16 : 23.04.2022, 18:14:46 »
Ohopanin juuri sen OMRON 240107 kun piti laitaa OMRON 240109 mikä alempana. Olen vartin tuijottanut tuota kytkinkaaviota ja vielä ei ole auennut. Eli nastalle 11 tulee jännite sekoitin sen alkuun kolmoseen. Sitten mittailin että 15 ja 8 ovat maa kun rele on kiinnitetty. Sen sijaan 11 ja 3  ovat jännitteiset kun rele paikoillaan. Minulla on yksi mistä on koppa otettu pois. Miksi kelan kytkentäjohtimet ovat jännite ja maa. Antaako ne diodit sitten läpi. Pitää tuijottaa lisää releen kytkentä kaavaa.
« Viimeksi muokattu: 23.04.2022, 18:53:26 kirjoittanut PeugeotDriver »

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - Ilmoitus "Changing to power save mode"
« Vastaus #17 : 23.04.2022, 19:59:29 »
No nyt löyty se sulake. PA-pumppu F 25. Ehjä sulake. Mutta kun laittaa koetuskynällä jännitettä niin valo kyllä syttyy. Miten ihmeessä se on mahdollista? Sama kuin releelläkin, että väärinpäin. Ei ymmärrä.

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - Ilmoitus "Changing to power save mode"
« Vastaus #18 : 24.04.2022, 09:34:00 »
Tuota, olisko  se niin yksinkertainen homma. Että se maadoittaa koska siellä on pumppu perässä ja virtapiiri on ehjä. Virtalukko on ei väylä mallia 4162T5 jossa sininen ja harmaa sekä musta. Tuo starttauksen epävarmuus ja tämä kyllä herättää vahvan epäilyksen virtaluko suuntaan. Olen joskus vaihtanut 406 ja se oli vähän samanlainen. Ei näytä enää sieltä M marketista löytyvän.

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - Ilmoitus "Changing to power save mode"
« Vastaus #19 : 24.04.2022, 11:33:56 »
Joo eli kun laittaa 3 nastan ja 10 välille jännitteen niin K2 sulkee ja mahdollistaa virran kulun 7 nastaan kelapiirissä ja sulkee K1 jolta PA pumppu saa virran. Eli rele kunnossa. Mihin nasta 7 menee? Miksi minulla K2 kärjet sulkee mutta ei K1? Tämän pystyisi päättelemään missä vika on. Tietenkin se on kimuranttia kun kytkentäkaaviota ei ole. PA-pumpun pistokkeen irrotus ei vaikuttanut maan ilmaantumiseen K1 piiriin. Onko siellä maavuoto jos pumppu on jumittanut ja eriste kuumentunut. En oikein tähän hypoteesiin usko, kun sulakkeen anatama virta ei riitä johdon lämpenemiseen tuolla matkalla tässä analogiassa. Virtalukko. Miten se vaikuttaa tähän kytkentään?
« Viimeksi muokattu: 24.04.2022, 11:46:27 kirjoittanut PeugeotDriver »

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - Ilmoitus "Changing to power save mode"
« Vastaus #20 : 24.04.2022, 12:24:13 »
Eli tuossa on 41625T5 virtalukko jossa musta menee maxisulakkeille ja ruskea sulakerasialle ja sinisestä ei tietoa. Eli on siis mahdollista että sininen ei saa kytkentärummulla virtapiiriä aikaan. Ja mitata sitten 7 nasta kaksoisrelleeltä että onko maata. Noniin.

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - Ilmoitus "Changing to power save mode"
« Vastaus #21 : 24.04.2022, 14:30:54 »
Noniin. Kun laitan avoimen releen K1 puolelle virtaa. Ilmapumpu alkaa pyörimään ja se pyörii noin viisi sekunttia ja samaan aikaan PA-pumppu jää pyörimään. Eli virtapiiri on kunnossa pumpulle saakka. Ilmapumppu pyörii raskaanlaisesti. Onko tässä tuolle pumpulle joku johtosulake vai mitä minä en ymmärrä tässä. Kakasoireleen virransyöttö F 27 on kans pimeänä. Onko kaksoisreleen virtasyöttö eri kuin PA-pumpun. Vai onko se ensin tulo ja sitten vielä meno. Niin ja virtalukko näyttää toimivan normaalisti mitä mittailin. yhteen starttivirta ja yksi menee konehuoneeseen ja toinen menee matkustamon sulakerasiaan. Tietenkin voisi tehdä loikkarin sulakkeen kautta releen K1 kantaan että voi käyttää autoa normaaliin tapaan ja takapenkin paikoileen. Oliko kellään virta kaaviota tai tietoa sulakkeista.

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - Ilmoitus "Changing to power save mode"
« Vastaus #22 : 24.04.2022, 16:00:36 »
Oooh' onko siinä lisäsulakerasia jossain? Oli semmoistakin jossain että pääsulakerasian alla on vielä yksi. Miten siihen pääsee käsiksi?

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - Ilmoitus "Changing to power save mode"
« Vastaus #23 : 24.04.2022, 19:40:03 »
Alkaa tarkentumaan. Kaksoisreleelle menee valkoinen paksumpi johto napaan 15 joka on yhteydessä 8 napaan. Mittailin ja tämä on kelluva johto. Nyt näyttää että tämä johto se vois olla. Pitäis vielä varmistaa kytkentä kaaviosta, kunhan sellaisen löytää. Voi olla että se on palanut sulakkeen pohjasta tai jotain sen tyyppistä. Pitäisi varmaan nyt laittaa jännitettä sen kautta. Sehän on vahvavirtapuolella K1 puolella ja ei pitäisi vauriottaa ohjauspuolta.

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - Ilmoitus "Changing to power save mode"
« Vastaus #24 : 26.04.2022, 18:44:27 »
Kun antaa PA-pumpun sulakkehaaroittimelle. suoraan virtaa niin pumppu lähtee käymään. Mutta ei lähde kone käymään. Mittaristoon tulee normaalisti OK eikä avainta. Kuitenkin huomasin, että kun rele on pois. Normaalisti ilmastoinnin lauhduttimen puhallin sammuu. Mutta nyt ei vaikka kaksoisreleen laittaa paikoilleen. Onko se tämä ilma nyt. Kun on kylmä niin vaikuttaa kytkinrumpuun. Mullahan oli vähän aikaa sitten se, kun oli lämmin autossa niin startti ei mennyt päälle. Voisko olla. Mikä rele sen lauhduttimen puhaltimen laittaa päälle? Tuskin sentään ECU. Missä sen rele lienee?

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - Ilmoitus "Changing to power save mode"
« Vastaus #25 : 29.04.2022, 19:22:00 »
Kiitos hyvistä vihjeistä. Purin ja putsasin kytkinrummun. Kulunuhan se oli. Hopeat oli kuparilla ja kuopilla. Siitä ei pääse mihinkään. Ja virrat päällä tilassa ei anna mitään kontaktia mustassa liitimessä. Sinisessä on vain moottori käynnissä asennossa kontakti. Toisaalta kuitenkin virrat päällä yhteys löytyy liittimien välillä. Harmaa on käynnistysmoottorin kytkin. Olen luullut että virrat kytketyy liitinkohtaisesti eikä liitiimien välillä. Onkohan tuo oikein? Näyttää ihan siltä M marketin 406 virtalukolta. Siellä ei enää näytä olevat niitä myynnissä. Tätä samanlaista ei ole kuin käytettynä. Car Lock Systemsillä Alankomaissa on uusi samanlainen. Soitin sinne niin tyyppi puhu niin huonoa lontoon murretta että eihän sitä saanut mitään tolkkua. Joku umaster tai jmaster Helesingissä myy. Deltta auto ja pari muuta mitkä edustaa avain tukkuria täällä. Tietääkö kukaan noista?
« Viimeksi muokattu: 29.04.2022, 20:07:23 kirjoittanut PeugeotDriver »

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - Ilmoitus "Changing to power save mode"
« Vastaus #26 : 29.04.2022, 21:25:42 »
Kun katselin yleistä kytkentäkaaviota niin siinä on erikseen joka liitiimille kytkentä. Nyt kun tarkemmin katsoo kytkentäkaavion kuvaa yllä..Niin, niin, siinä on jännitteen syöttö keskelle. Ja tuo kuvassa näkyvä haarukka kun kytkee siniselle liitimelle virtaa niin littimien välillä on yhteys. Mutta se on syöttön ja virrat päällä liitimen yhteys. Kun kummatkin on potentiaalissa ei sillä ole merkitystä. Se on hyvin yksinkertainen rakenne. Laidoilla olevat ovat startin kytkimet. Se puolikaari mikä näkyy. Ja se haarukka mikä näkyy niin sen keskelle tulee jännite. Se näkyy tuossa kuvassa olevana haarautuneena oranssina syöttönä. Haarukka kytkee, sitten kolmeen eri napaan, jotka näkyvät kuvassa. Tässä keskimmäinen ei ole käytössä. Eli voin päätellä että kytkinrumpu ei kytke virrat päällä asennossa virtaa. Ainakaan puhdistuksen jälkeen. Sitten katselin että näitä samoja pohjia on käytetty 406, 206. Ja 806, 106 myös mutta lukko osa erillainen mutta kytkinrumpu sama. Liittimet vain vaihtuvat. Noniin. Nythän tämä alkaa vaikuttamaan järkevälle tämä homma. Eihän tässä mitään. Kyllähän me näitä ollaan laiteltu.
« Viimeksi muokattu: 29.04.2022, 21:30:51 kirjoittanut PeugeotDriver »

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 607 - Ilmoitus "Changing to power save mode"
« Vastaus #27 : 12.05.2022, 21:58:47 »
Meni ihan käsityöksi. Tilasin Puolasta 206 virtalukon pohjan. Kerkesin tinata johdot ja liittimet. Ja sitten tarkitsin kytkennän ja ei ollut oikein. Startin johdot ei kytkeneet. Lopulta purin uuden ja se oli täsmälleen sama mutta se etulevy joka kytkee startin johdot oli erinlainen ja kolot eri paikoissa. Vaihdoin vanhasta ja sitten kytkentä tuli oikein. 206 on vissiin vain yksi startille menevä johto. Olipa napakka virtalukko tämän jälkeen kun sain paikoileen. Startin käynnistys napakka. Sama mikä aikasemmin pohjan vaihdon jälkeen. Ja virrat päällä menee napakasti ja ei tarvi hakea. Tämähän oli tosi harvinainen malli tämä minun. Olis käytännössä ollut vain käytettynä. Vikan ei kuitenkaan poistunut. Latioin starttipilottia ja ei käynnisty. Eli ei kipinää. Ja rele ei napsu tai liiku, kun minulla on avoin rele. Seuraavaksi taitaa katseet kääntyä nokkakselin anturaan ja sitten apuakun releeseen. Oliko muita ehdotuksia. PA pumppu on käsisyötöllä. onneksi virtalukko on poisuljettu nyt. Ja maksoi 11,35 ja postin kanssa 21,35 eli edullinen on pelkkä pohja.
« Viimeksi muokattu: 12.05.2022, 22:28:35 kirjoittanut PeugeotDriver »

imaS

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 647
Vs: 607 - Ilmoitus "Changing to power save mode"
« Vastaus #28 : 13.05.2022, 06:25:27 »
Vilkaise myös kampiakselin anturin toiminta tuon nokka-akselin anturi lisäksi. Kipinää ei tule jos ei toimi.
405 Mi16x4 -90, 406 Coupé V6 -01

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Ilmoitus "Changing to power save mode"
« Vastaus #29 : 13.05.2022, 08:36:11 »
Vilkaise myös kampiakselin anturin toiminta tuon nokka-akselin anturi lisäksi. Kipinää ei tule jos ei toimi.
...ja kierroslukumittarin viisari ei nouse starttinopeuteen.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -