Kirjoittaja Aihe: 607 - Etupään kallistuksenvakaajan yhdystangon vaihto  (Luettu 2219 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Dunppi

  • Vieras
Auto: 2004 607 2,2.

Etupäästä vasemmalta kuuluu kolahtelua kuoppiin ajettaessa, joten koiranluu lienee vaihtokunnossa. Olen omistanut auton viikon, ja ajattelin vaihtaa tuon koiranluun samalla kesärenkaiden vaihdon yhteydessä pääsiäisenä. Onko koiranluun vaihtoon olemassa ohjeistusta internetissä, en ainakaan löytänyt heti. Mitä työkaluja tarvitaan, pitääkö rälläköidä?

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 2 833
Vs: 607 - Etupään kallistuksenvakaajan yhdystangon vaihto
« Vastaus #1 : 25.03.2015, 13:46:10 »
Rälläkkä rupeaa olemaan viimeisimpiä tarvittavia työkaluja. Kokoja en kuollaksenikaan muista (16 mm?), mutta perus räikkäsarja ja torxit, voi ottaa mukaan myös putkipihdit. Homma on varsin yksinkertainen.

406:ssa on samankaltainen etupään tuenta:

406 - Etupään kallistuksenvakaajan yhdystangon vaihto

306 - Kallistuksenvakaajan yhdystangon vaihto
307 - Kallistuksenvakaajan yhdystangon vaihto

Yleistä keskustelua:

Etupään kallistuksenvakaajan yhdystangon kesto
« Viimeksi muokattu: 25.03.2015, 13:50:08 kirjoittanut cone »
Ajossa: 2007 607 2,2 (EW12J4, ML6C).

Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).

Benkku

  • Vieras
Vs: 607 - Etupään kallistuksenvakaajan yhdystangon vaihto
« Vastaus #2 : 25.03.2015, 13:57:28 »
Kiintolenkkiavain 13 tai 14 mm, kuusiokoloavain 5 tai 6 mm. Lisäksi teräsharja tmv. jolla saat rapsutettua nivelen kuusiokolomaisen osan kierteen sisältä puhtaaksi, jotta saat kuusiokoloavaimen työnnettyä tangon kierreosan päähän. Kuusiokoloavaimella pidetään niveltappia paikallaan tangon mutteria avattaessa.

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 2 833
Vs: 607 - Etupään kallistuksenvakaajan yhdystangon vaihto
« Vastaus #3 : 25.03.2015, 14:11:21 »
..kuusiokoloavain 5 tai 6 mm. .

Näin se taisikin olla, kiitos korjauksesta ja työvaiheiden täsmennyksestä Benkku.
« Viimeksi muokattu: 26.03.2015, 09:28:51 kirjoittanut ArtoR »
Ajossa: 2007 607 2,2 (EW12J4, ML6C).

Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).

uijui

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 610
Vs: 607 - Etupään kallistuksenvakaajan yhdystangon vaihto
« Vastaus #4 : 25.03.2015, 20:22:07 »
Kyllä minä lentävällä ottaisin suoraan vekeen, ei tarvitse tapella. Jos osaat käsitellä lentävää niin hommassa ei nokka kauaa tuhise. Minä ainakaan en jaksa enää nykyään nysvätä jos joku paikka ei ota irrotakseen.

Peugeotti

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 97
Vs: 607 - Etupään kallistuksenvakaajan yhdystangon vaihto
« Vastaus #5 : 09.08.2021, 15:12:56 »

Auto 607 2.2 bensiini 2004

Onko tietoa mitkä "koiranluut"  tuossa on ollut alkuperäisenä? Pösön omaa tuotantoa vai jotain muuta? Osanumeroa voi myös laitella.

Minkälaisia suosituksia merkistä, jos joutuupi vaihtamaan. Pieni epäillys on, että apukuskin puolelta edestä voisi ainakin olla menossa.


EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 747
Vs: 607 - Etupään kallistuksenvakaajan yhdystangon vaihto
« Vastaus #6 : 09.08.2021, 15:27:07 »
Lemförderiä olen itse ostanut ja ei ole sen jälkeen missään tarvinnut vaihtaa uudelleen. Tosin pitkään ovat kestäneet alkuperäiset, yli 200 tkm.
Pulttipyssyllä saattaa lähteä suoraan irti ilman torxia. Itse olen laittanut alkuperäisen nylonmutterin tilalle kaksi peräkkäistä tavallista mutteria, niin on helppo aukaista jatkossa.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 607 - Etupään kallistuksenvakaajan yhdystangon vaihto
« Vastaus #7 : 09.08.2021, 23:17:39 »
Mulla on 607ssa vielä alkuperäiset koiranluut. 16v ikää ja 220tkm ajettu.
Peugeot 3008 hybrid

Peugeotti

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 97
Vs: 607 - Etupään kallistuksenvakaajan yhdystangon vaihto
« Vastaus #8 : 10.08.2021, 18:41:34 »

Motonet näyttää myös myyvän tuota Lemförderiä alkuperäisosaa vastaavana.

Skodisti

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 241
Vs: 607 - Etupään kallistuksenvakaajan yhdystangon vaihto
« Vastaus #9 : 10.08.2021, 22:59:28 »
Meylen HD:ssa pitäisi olla suuremmat pallonivelet, kuin muissa. 4 vuoden takuulla, joka ei ainakaan kohdallani korvannut uusia, kun sain sellaiset jumpattua väljäksi 3,5  vuodessa ja noin 75 tkm ajosuoritteella kestopäällysteellä. Ajotyyli kohtuu ronski, alusta tehkööt tehtävänsä.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 876
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Etupään kallistuksenvakaajan yhdystangon vaihto
« Vastaus #10 : 11.08.2021, 07:19:06 »
Meylen HD:ssa pitäisi olla suuremmat pallonivelet, kuin muissa. 4 vuoden takuulla, joka ei ainakaan kohdallani korvannut uusia, kun sain sellaiset jumpattua väljäksi 3,5  vuodessa ja noin 75 tkm ajosuoritteella kestopäällysteellä.

Molemmat ok. tarvikemerkkejä. 120 000 km on hyvä saavutus yhdystangoille. Miksi eivät antaneet takuuna uusia?
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -