Kirjoittaja Aihe: 3008 - Uuden tai käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet (2016-)  (Luettu 93320 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

jopeli

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 266
Onko näitä 1.5 bluehdi:n moottoriongelmia saatu hoidettua maahantuojan kanssa, vai onko artisti maksaa periaatteella menty täysin?

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 146
  • Kuolema kuittaa univelat...
Muistaakseni euro 5 1.6 HDissa oli 8-v, sitten taas palattiin 16-v, ei siellä muuten olisi ketjua nokka-akselien välissä. Kaikki Euro 4 jälkeiset dieselit alkoivat olla murheellisempia, syystä tai toisesta, euro 6 on vielä synkempi.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Onko näitä 1.5 bluehdi:n moottoriongelmia saatu hoidettua maahantuojan kanssa, vai onko artisti maksaa periaatteella menty täysin?

Vaihdattaa ketjun heti ku alkaa kuulumaan jotain sivuääniä, niin ei hajoa. Öljynvaihtoväli 10-15tkm. Uudemmissa vahvempi ketju.
Peugeot 3008 hybrid

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 449
Muistaakseni euro 5 1.6 HDissa oli 8-v, sitten taas palattiin 16-v, ei siellä muuten olisi ketjua nokka-akselien välissä. Kaikki Euro 4 jälkeiset dieselit alkoivat olla murheellisempia, syystä tai toisesta, euro 6 on vielä synkempi.
Tarkoitatko, että Hdi 112 ja 115 siis 8 valve. Sitten hyppäys 16 valveen takaisin? Kaikki ureadieselit lienevät Euro 6, mutta eikö Hdi120 (Euro6) ole vielä 8valve? Sitä myytiin vielä 2018 alkuvuonna.
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 146
  • Kuolema kuittaa univelat...
En ole varma koska muuttui takaisin, 112 ja 115 hv olivat varmasti 8-v. Minusta vaan venttiilien määrä ei kamalasti kerro luotettavuudesta, turha noita on kerrata.

Mun pointti lähinnä oli se ettei yhtäkään moottoria ole vuosiin tarkoitettu kestämään sillä tavalla miten sen moni vanhempi autojen kanssa puuhannut käsittää. Edelleen huoltoväliä lyhentämällä kaikki moottorit saa kestämään paremmin, riippumatta käyttövoimasta, erityisesti ahdetut. Sillä huolto-ohjelmat on tarkoitettu minimoimaan kulut moottorin eliniän ajalle, ei siihen että huolto-ohjelmaa noudattamalla auto kestäisi pitkään.

Kuten tuolla aikaisemmin jo oli, lyhyemmällä huoltovälillä 1.5 kestää paremmin. Urea laitteita ei saa kestämään millään ilveellä.
« Viimeksi muokattu: 19.07.2023, 22:21:03 kirjoittanut SamiK »
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

atakuja

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 53
Auto 3008 Allure 1.6 blueHdi 120 hp ajettu 245 tuhatta vm 2017

Maahantuojan kampanja JVV jakopään tarkistus ja remmin/rullien vaihto on tehty omaan autooni nyt kaksi kertaa kolmen vuoden välillä merkkiliikkeessä Seinäjoella ja täysin veloituksetta. Viimeisin vaihto tehtiin lokakuussa. Vain vesipumpun vaihdon kustansin itse. Oulun tautia on ilmennyt kai 8-tielläkin välillä Vaasa-Oulu mistä johtuen kampanja edelleen voimassa myös Sjoella. Autoilijan kannalta tämmöinen huolenpito tuntuu kyllä loistavalta toiminnalta.

EURO 6 päästönormi ja AdBlue-laitteisto on ollut monella muullakin merkillä murheena. Nyky-dieselautoissa paljon muita vikoja olekaan. AdBlue säiliö ja pumppu meni vaihtoon minullakin kesällä 2023 ajomäärän ollessa n. 230 tkm. Tätä ennen noin 2 vuotta sitten vaihdettiin Eolys-lisäainesäiliö ja pumppu. Molemmat rempat kustansivat töineen hieman yli tuhat euroa. Kyllä se kirpaisi. Mutta jakopään rempat on olleet ilmaisia koko auton omistusajan (4 vuotta). Nyt nuo AdBlue laitteet tuntuvat toimivan ja pitää muuten erikoista ääntä kun auton sammuttaa. Taka-akselistossa tuo säiliö jossakin alla on ja sieltä kuuluu ääni mitä aiemmin ei kuulunut auton sammutuksen jälkeen. Ilmeisesti nuokin laitteet on kehittyneet vuodesta 2017 ja vaihdon jälkeen ovat toimivia kamppeita.

3/2020 3008 BlueHdi 120 Allure EAT6 -17
9/2017 - 2020 508 1,6 e-Hdi 115 SW  FAB Active Business -13
2015 - 2017  407 1,6 Hdi SW FAP Executive Business -09
2009 - 2014 407 1,6 Hdi SW FAP Olympia -06
1992 - 2002 405 1,6 GR -89

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 449
Ei vika kyseessä, mutta ajattelin ottaa esille:
Suomen virallisen maahantuojan kautta tuodut hybridi 3008 ovat sitten tehokkaammalla sisäisellä laturilla (hybrid järjestelmä), kuin monet käytettynä tänne Suomeen tuodut. Voi olla yllätys, jos ei asiaa selvitä etukäteen. Asiointilautaukssen aika merkittävä juttu.
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.

mekabyte

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 82
Niin mikä on se tehokkaampi, 7,4kW? Mulla ottaa asioinnissa 4,6kW max. Ruotsista tuotu auto. Mä en ole sähköasiantuntija, mutta eikös esim kotona tuo 7,4kW vaatisi 32A vaiheen?
Peugeot 3008 Hybrid GT 225 -20

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 449
Minäkään en sähköistä tiedä juuri mitään. 32 taitaa olla sulakevaatimus 7.4 tehoon. 16A antoi 3.33 lataus tehon heti latauksen alkuun. Asiointilataus antanut 7.3, joten jonkin aikaa saa asioida päästäkseen esim. 40km.
« Viimeksi muokattu: 27.03.2024, 16:20:32 kirjoittanut Ranskalainen GT »
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 146
  • Kuolema kuittaa univelat...
4,6 kW tarkoittaa 20 A sulaketta, sen verran kauan on omista sähköalan opinnoista etten  mene vannomaan, mutta sellaista sulaketta ei taida olla olemassakaan 230 VAC vakiona, ainakin ennen standardi sulakkeet oli 10, 16, 25, 35 ja 63 A. No jos nyt kuitenkin on sitten verkon puolella niin kehitys kehittyy, mutta pösön latureissa ei ole kuin 3,7 tai 7,4 kW. Kotona ei yleensä kellään ole 32A /vaihe laturia, kotona yleensä riittää se 3-5 h akku tyhjästä täyteen, asiointilatauksessa sen sijaan 32A on yleinen ja mahdollistaa täysin tyhjän akun lataamisen ihan täyteen luokkaa 1,5 tunnissa ja juuri se tekee pösön hybridin käytettävyyteen ison eron, tunnissa on mahdollista ladata jopa 26-30 km matkaan tarvittava määrä energiaa.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

mekabyte

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 82
Tuo 4,6kW tai varmaan 4,7kW tulee ABC ja K-Lataus asiointipaikoista (tai näin ne laturit mulle kertoo) joissa on 22Kw max, mikä on vaiheen sulakekoko on arvoitus kun nuo taitaa olla jonkinlaisen tasausjärjestelmän takana. Nopeammin kuitenkin tulee kilometrejä kun kotona 16A kautta. Mutta tosiaan tässä on etu moniin muihin plugareihin joissa on reilusti hitaampi lataus. Uudet VW/Skoda osaston plugarit on kiinnostavia tässä suhteessa, isohko akku ja lataukseenkin on panostettu.
Peugeot 3008 Hybrid GT 225 -20