Kirjoittaja Aihe: 406 - Konepellin ruoste  (Luettu 48043 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Anonymous

  • Vieras
406 - Konepellin ruoste
« : 17.08.2004, 18:17:36 »
Onko muilla tämän suuntaista ongelmaa (406 vm. 2000)? onko kyseessä valmistus vika vai hoidon laiminlyönti? Auto ei ole minun, omassa vm1996:ssa ei ole mitään tälläistä...



Muutenkin tuolla finikorin sivuilla on mielenkiintoisia kuvia aika uusista autoista ja niiden ruosteista, iloitsin että eipä ole mukana peugeotteja kunnes tämä kuva pilasi tunteen... =( Anteeksi iso kuva... ei voinut pienentää?

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 146
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 406 - Konepellin ruoste
« Vastaus #1 : 17.08.2004, 18:32:12 »
Auto oli -00, maali takuuhan oli 3 vuotta, alkaa olla jokseenkin varmasti ummessa, mutta sinuna kävisin näyttämässä tuota liikeessä koska vaurio on lähtenyt sisäpuolelta eivätkä he pysty siten osoittamaan sitä kiveniskemästä johtuvaksi. onneksi konepelti on helppo vaihtaa eikä kuulu sinänsä kiinteään koriin joka on ikävämpi paikata.

Ehkä sinuna aloittaisin ottamalla yhteyttä maahantuojaan http://www.peugeot.fi ja sieltä palaute, laita auton rekisteritunnus mukaan, lähinnä siksi näin että korjaamoilta saatavat vastaukset ovat melko kirjavia.

Tuossa kuvassa vaurio näyttää alkaneen puutteelisesta sinkkikerroksesta tai sitten huonosti liimatusta koriliimasta joka on konepellin sisä tukien ja ulkopellin saumakohdassa. näin lonkalta on hankala sanoa muuta kun en muista millainen tuon 406:sen konepellin raudat mahtoivat rakentua, 306:ssa sisätuet eivät tule etureunaan asti, siellä on pelkkä pokkaus.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 406 - Konepellin ruoste
« Vastaus #2 : 17.08.2004, 18:46:02 »
En ole vastaavaa nähnyt missään pösössä. Veikkaisin, että kyseessä joku ex-vahinkoauto tai tilalle vaihdettu "tarvike" konepelti.
Peugeot 3008 hybrid

Ilkka

  • Vieras
Vs: 406 - Konepellin ruoste
« Vastaus #3 : 17.08.2004, 18:51:09 »
Outoa, kun ruoste ei ole lähtenyt reunasta, vaan keskemmältä. Olisi mielenkiintoista tietää tuon auton historia.

ippes

  • Vieras
Vs: 406 - Konepellin ruoste
« Vastaus #4 : 17.08.2004, 21:39:31 »
Kiitos Samik,mutta auto ei ole minun, löysin tuon kuvan fininkorin sivulta.. ja sana "406" pisti silmään, omassa 406 1996:ssani on pohjassa pistehitsi saumojen kohalla ruostetta... kun ei mitään massaa ole missään,mutta tuo on kyllä joko kolari auto yms joku muu hyvä selitys...

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 146
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 406 - Konepellin ruoste
« Vastaus #5 : 17.08.2004, 22:26:52 »
Ktaslin tuossa ko sivuja ja niillä olevia kuvia, sellainen tunne vaan tuli että siellä on muutama virhe, esim noista Xantian kuvista osa ei voi olla Xantiasta, niissähän on Citikan jousitus, kuvissa näkyy kuitenkin täysin selvästi Xsara, 205, 206, 309, 306 tyyppinen vääntösauva taka-akseli.

http://www.finikor.fi/Kuva-galleria.pbs
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Anonymous

  • Vieras
Vs: 406 - Konepellin ruoste
« Vastaus #6 : 17.08.2004, 23:01:12 »
Niin ja toihan on ruostunut vielä syvempääkin kuin vain tuosta reunan tuntumasta, ainakin "lukituskoukun" vieressä on outo ruosteläikkä. Taitaa olla ottanut jossakin jotain iskua tosiaan.

Pugfan

  • Vieras
Vs: 406 - Konepellin ruoste
« Vastaus #7 : 17.08.2004, 23:02:17 »
Lainaus käyttäjältä: "SamiK"
Auto oli -00, maali takuuhan oli 3 vuotta, alkaa olla jokseenkin varmasti ummessa, mutta sinuna kävisin näyttämässä tuota liikeessä koska vaurio on lähtenyt sisäpuolelta eivätkä he pysty siten osoittamaan sitä kiveniskemästä johtuvaksi.


6v/12v koritakuukin koskee vain kantavia rakenteita, joihin ei konepelti kuulu. Tosin, tunnetusti liikkeillä voi olla omia mielipiteitään asioista.

Uudehkojen autojen ruostuminen on ainakin omakohtaisen arvioni perusteella lisääntynyt. Onko pitkät koritakuut vähentäneet autonhoitoa?

Nyt kesällä tuli tutkittua aika tarkoin useita eri puolilla Suomea kilometrinsä keränneitä autoja niin kyllä täytyy sanoa että vanhaa tosiasiaa olosuhteiden vaikutuksesta auton ruosteisuuteen ei voi vielä kumota.

knuutpek

  • Vieras
Vs: 406 - Konepellin ruoste
« Vastaus #8 : 19.08.2004, 11:04:16 »
Taitaapa olla yksi paljon ajettujen 406:n tyypillisiä ruostepaikkoja, ja syykin on selvä.
Liemi, joka maantiestä irtoaa iskeytyy juuri tuohon konepellin koloon, jota ei näe eikä juurikaan pestä koskaan.  Syynä on tiivisteen puuttuminen lukkopellin ja konepellin välistä, jollainen löytyy esim. useimmista  saksalaismerkeistä.

Toisaalta paikka on helposti suojattavissa ja pestävissä ennenkuin ryöstäytyy käsistä.

Philips

  • Vieras
Vs: 406 - Konepellin ruoste
« Vastaus #9 : 30.08.2004, 19:57:55 »
Itselläni on samanlainen auto samaa vuosimallia, myös ruostetta löytyy samasta paikasta, tosin ei yhtä paljon.
Peugeot 406 koria ei ole 100% sinkitty. Esimerkiksi konepellin alapuolinen tukirima ei ole sinkitty ja pelti on siinä luvattoman huonosti suojattu. Lohdutuksena oireesta kärsiville voin kertoa että ruoste ei siitä koskaan leviä konepellin tai korin sinkittyihin osiin jotka on sinkitty varmaankin paksuiten mitä autoteollisuudesta löytyy. Joten haitta on "kosmeettinen" ja näkyy ainoastaan pissapoikaa täytettäessä. Syytä miksi Peugeot on näin menetellyt voi vain ihmetellä, miksei sinkitä koria saman tien kokonaan?

Ilkka

  • Vieras
Vs: 406 - Konepellin ruoste
« Vastaus #10 : 31.08.2004, 00:21:46 »
Tuossa kohdassa konepeltiä tarkemmin tarkasteltuna on pientä kuplaa, saapi nähdä mitä tulee. Vararengaskotelossa jo kukkaa pukkaakin, sinne tulee vettä jostakin. Kyllä se on suojaus heikentynyt sitten 405:n. Säästöä :)

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 146
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 406 - Konepellin ruoste
« Vastaus #11 : 31.08.2004, 10:11:32 »
käyttäjän kertomaa: tuo kyseinen osa 406:sen konepellissä suorastaan imee likaa puoleensa...  ...konepesussa lika lähde sieltä mihinkään vaan jää muhimaan, kuvasta voi katsella lopputulosta. Se tiiviste olisi aika kova sana...     ...405:ssa oli sellainen, ehkä yhdestä 306:sta löytyy vastaava jossain vaiheessa :mrgreen:
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Jukes

  • Vieras
Vs: 406 - Konepellin ruoste
« Vastaus #12 : 14.03.2005, 20:50:41 »
Jep, om,ani ostaessa jo ruosteessa samasta paikasta ja maali  kukkii ja tippuu raaputettaessa !!! Siis muutama viikko sitten.
Vuosimalli -03 / helmikuu.
menin kantta näyttämään merkkikorjaamolle ja saankin ilman mutinoita uuden pellin !
Miten liene vaan tuon päällemaalauksen kanssa? Toivottavasto eivät tyri !?

JS

  • Vieras
Vs: 406 - Konepellin ruoste
« Vastaus #13 : 21.03.2005, 07:20:55 »
Lainaus käyttäjältä: "Jukes"
Jep, om,ani ostaessa jo ruosteessa samasta paikasta ja maali  kukkii ja tippuu raaputettaessa !!! Siis muutama viikko sitten.
Vuosimalli -03 / helmikuu.
menin kantta näyttämään merkkikorjaamolle ja saankin ilman mutinoita uuden pellin !
Miten liene vaan tuon päällemaalauksen kanssa? Toivottavasto eivät tyri !?


Mulla -03/toukokuu, jossa myös "kukintaa".
Kukintaa on pitkällä matkalla, mutta aika ohut tuo vielä on, alle 5mm.
Miten sinulla, kuinka runsaasti/vähän löytyi? Meinaan mennä näyttämään tuota liikkeelle minäkin, liekö vaan vielä "liian vähän", että ottavat kantaa.

Samalla saavat katsoa oikean takakulman, kolisee, sekä kuskin pukki keikkuu, aivan kuin jotain olisi löystynyt etukiinnityksestä. Onko muilla 406:ssa kuskin pukki jämäkästi kiinni, vai onko ominaisuus? Muija nimittäin väittää, että penkki on keikkunut uudesta, itse en muista huomanneeni aiemmin.

JS

  • Vieras
Vs: 406 - Konepellin ruoste
« Vastaus #14 : 29.03.2005, 08:21:23 »
Homma vielä "vaiheessa", mutta mikä on palstalaisten mielipide asiaan? Kuuluuko moiset maalinkuplimiset mielestänne normaalin 2 vuoden takuun piikkiin, edellyttäen tietysti, ettei niitä itse ole aiheutettu (tai esim kivet)?